Jump to content

American Yacht europe ltd


JRK

Recommended Posts

Volvo penta gir 5 års garanti på blokk og interne deler i motorblokk uansett hvor du kjøper den i verden.

ellers er det vanlige garantier som det også gis i norge ellers har en akkurat de samme vilkår som det gis i norge.

Volvo penta betaler utgiften til et eventuelt volvo penta verksted hvis det skulle oppstå komplikasjoner.

Link to post
Share on other sites

Volvo penta gir 5 års garanti på blokk og interne deler i motorblokk uansett hvor du kjøper den i verden.

ellers er det vanlige garantier som det også gis i norge ellers har en akkurat de samme vilkår som det gis i norge.

Volvo penta betaler utgiften til et eventuelt volvo penta verksted hvis det skulle oppstå komplikasjoner.

Det var nytt for meg. Jeg har hørt og lest at de har 1 års garanti og at de i visse land tilbyr opptil 3 år - under forutsetning av at vedlikeholdet utføres på VP verksted
Link to post
Share on other sites

Hei,

Har allerede sikret meg ett verksted som står for den endelige installsjonene og første oppstart, og da er det disse som fyller ut de vedlagte garantidokumentene som går direkte mot volvo penta. Riktignok bare ett års garanta da norsk kjøpslov neppe gjelder i Tallin

hvilken motor har du kjøpt, og hva må du betale for den, hva sparer du?

Link to post
Share on other sites

fredriksen er vel en motorimportør som ikke klare og følge konkurransen!!

 

AYE kunder betaler avgifter selv på motor , så eventuelle problem kan Tollvesnet ikke lage uansett.

 

 

vet med sikkerhet at fine damer var grunnen til at Tommy flyttet til Tallinn og ett lavt prisnivå . så han syns det er synd på oss i Norge som må sitte med ei burugle i soffan....

Link to post
Share on other sites

Eg prøvde å kjøpe båt med denne personen 2 ganger, først en Bayliner 2455, siden en Winner 28. Begge båtene ble solgt til høgre bud etter at alt var i boks mht. avtaler mellom meg og hans firma. (ayn). Om dette er seriøst eller ikkje skal være usagt, men det forteller litt om moralen til enkelte!!!

 

Sirius

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

Det er nå litt betenkeligt at de med de største påstandene skriver sine første innlegg i denne tråden. Skal en fyre løs på noen så stoler jeg mest på de som har debatert her før.

 

Når det er sagt vet jeg om kunder som har brukt advokat mot ayn før, men jeg begynner å lure på om dette gjelder alle selgere :sleep:

Link to post
Share on other sites

Ironi er en fin bil, jeg har kjøpt en bare og det var ikke av noen populær mann her på forumet.

Men jeg klarer meg også uten advokat uten at det forteller noe om andres episoder...

Du skrev at du begynte å lure på om det gjalt alle selgere at man trenger advokat. Mitt svar var ikke irnoisk ment - tvert i mot svært alvorlig. Var det noe jeg misforstod?

Irnoi må være en bil lagd helt av stål det da vel :wink:

Link to post
Share on other sites

men jeg begynner å lure på om dette gjelder alle selgere :sleep:

Dette er ironi her i vest

 

Du skrev at du begynte å lure på om det gjalt alle selgere at man trenger advokat. Mitt svar var ikke irnoisk ment - tvert i mot svært alvorlig. Var det noe jeg misforstod?

Irnoi må være en bil lagd helt av stål det da vel :wink:

Kunne sikkert formulert meg annerledes :sleep: (tog du an)
Link to post
Share on other sites

ja debatten fortsetter , jeg kjøpte en 97 Donzi 3250 LXC med 2 stk Volvo Kad 42 import USA , fra American Yacht Europe, betalte alt på forhånd , var noe vannskadet , regnvann kommet inn på golvet etter en storm mens båten sto på Land. og ene motor var låst , fikk beskjed om alt dette på forhånd og så bilder. positive var, at med en enkel sjekk var den motor som skulle vere dårlig , helt ok. Båten var bedre en opplyst. gjør ingenting med den selv, men betaler folk for og ordne ting med den. kjøpte kun for at det var en bra deal /spekulasjon, vil selge den nå fikset opp med en fortjeneste på ca. kr.315 000

 

ellers er det en forskjell på eiere www.ayn.no er i Trondheim og eies Rogeir Paulsen ,og www.ayeurope.com er Tommys firma i Tallinn.

Link to post
Share on other sites

ja debatten fortsetter , jeg kjøpte en 97 Donzi 3250 LXC med 2 stk Volvo Kad 42 import USA , fra American Yacht Europe, betalte alt på forhånd , var noe vannskadet , regnvann kommet inn på golvet etter en storm mens båten sto på Land. og ene motor var låst , fikk beskjed om alt dette på forhånd og så bilder. positive var, at med en enkel sjekk var den motor som skulle vere dårlig , helt ok. Båten var bedre en opplyst. gjør ingenting med den selv, men betaler folk for og ordne ting med den. kjøpte kun for at det var en bra deal /spekulasjon, vil selge den nå fikset opp med en fortjeneste på ca. kr.315 000

 

ellers er det en forskjell på eiere www.ayn.no er i Trondheim og eies Rogeir Paulsen ,og www.ayeurope.com er Tommys firma i Tallinn.

Fint, ser frem til at du legger ut noen bilder før og etter. Regnestykket ditt hvor du "tjener" 315000,- er også fint å få med. Netto inn pris + frakt, moms på alt + kotsnader til utbedring + kostander for CE-godkjenning.

Kanskje flere her som vil satse på en så lukerativ deal :eek:

Link to post
Share on other sites

Soga seier at den omtalte Tommy i sin tid drev "stort" med import av marinemotorer i delte forsendelser (motor/mariniseringsutstyr adskilt) - altså avgiftsunndragelse. Tollvesenet fikk til slutt nok av dette, raida firmaet, bura Tommy inne og fant via papirer og PC fram til en god del kunder som fikk tilleggsregninger og straffegebyr. Soga sier videre at Tommy startet opp sitt nye firma fra innsiden av murene, og flagget ut etter å ha gjort opp for seg med mor Norge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...