Jump to content

American Yacht europe ltd


JRK

Recommended Posts

Soga seier at den omtalte Tommy i sin tid drev "stort" med import av marinemotorer i delte forsendelser (motor/mariniseringsutstyr adskilt) - altså avgiftsunndragelse. Tollvesenet fikk til slutt nok av dette, raida firmaet, bura Tommy inne og fant via papirer og PC fram til en god del kunder som fikk tilleggsregninger og straffegebyr. Soga sier videre at Tommy startet opp sitt nye firma fra innsiden av murene, og flagget ut etter å ha gjort opp for seg med mor Norge.

Er det denne tommy det snakkes om? https://baatplassen.no/i/index.php?showuser=6370

Link to post
Share on other sites

Min relasjon til tommy er at jeg har kjent tommy i 3 år og at jeg selv bor i tallinn og driver med eiendom her.

Og etter 2 år innså jeg at det kan være bra business og kjøpe båter gjennom han side han har så gode kontakter i usa.

Så jeg prøvde med denne donzi som han anbefalte for meg og jeg må bare gi ham all kreditt for det kjøpet der,det er i alle fall sikkert.

Så nå skal jeg prøve og kjøpe t2 nye båter gjennom ham.

Link to post
Share on other sites

Min relasjon til tommy er at jeg har kjent tommy i 3 år og at jeg selv bor i tallinn og driver med eiendom her.

Og etter 2 år innså jeg at det kan være bra business og kjøpe båter gjennom han side han har så gode kontakter i usa.

Så jeg prøvde med denne donzi som han anbefalte for meg og jeg må bare gi ham all kreditt for det kjøpet der,det er i alle fall sikkert.

Så nå skal jeg prøve og kjøpe t2 nye båter gjennom ham.

Spennende land. Jobber dere bare i Tallin eller har dere hele Baltikum som marked? Jeg har erfart at det er ganske store kulturforskjeller mellm de baltiske landene

 

Hva er t2 nye båter?

Link to post
Share on other sites

Eiendom i estland har steget med 40 prosent det siste året her så da begynner en og få litt kapital til overs.

Derfor har jeg tenkt og kjøpe 2 båter til ifra USA og gjøre det samme igjen siden jeg har kjent ham i 3 år og det viser seg at jeg kan stole på ham 100 prosent så jeg bryr meg ikke om hva de skriver om han på internett.

Link to post
Share on other sites

Og ha firma stasjonert i tallinn kommer kundene tilgode gjennom bedre priser da skattenivået i Estland er de mest gunstige i europa for firma og levekostnadene og utgiftnivået deretter.

 

vet med sikkerhet at fine damer var grunnen til at Tommy flyttet til Tallinn og ett lavt prisnivå

Nå er det mulig jeg er litt kort i pappen - men er det store kostnadsfordeler å importere båter og motorer fra USA til Norge fra et selskap i Tallin? At lønninger, skattenivå og annet er lavere der forstår jeg - men det er jo ikke mye jobb man gjør i Tallin med noe man importerer til et annet land? Er det slik at Tommy da kan leve på mindre fortjeneste ettersom det er billigere for han å leve der - og damene er billigere i drift?

Og en annen sak: Tommy betaler tingene han importerer i USD i USA og får penger i NOK fra norske kunder regner jeg med - og det er ingen liten valutarisiko som tas der da slik USD går for tiden.

 

Dette her henger ikke helt på greip for meg

Link to post
Share on other sites

Så det er ikke bar Oslofolk som har litt ... Østfoldinger lider av det samme :eek:

Det er bare sånn det er tror jeg. For å si som vår venn Raymon da han drev med dykking: Når jeg er på bånn følær jeg meg helt topp :crazy:

Hilsen Bitteliten som ikke helt kjønnær dette med USD og NOK og tredjederiverte av differensialligningen til damene i Tallin og hvorfor de har hekkagregat

Link to post
Share on other sites

Her må det nok vestlendinger på banen skjønner jeg ...

Eller kanskje jaguar kan forklare dette?

Siden du nevner det :diving:

 

Var på jobb i Tallin for noen år tilbake, etter jobbet ble jeg med mannskapet på byen, var innom minusbanken og, ja tiden gikk, vel - hopper over det som jeg ikke husker :drink:

Våknet opp neste dag på hotellet, dro til flyplassen og kjøpte meg en flaske brennevin på taxfreen og dro hjem. Hvor mye jeg hadde tatt ut i minus banken var uvisst. Når jeg så kommer hjem og oppdager at det er trekt kroner 400,- så går det iallefall opp for meg at det ikke er spesiellt dyrt over der.

 

Snakket vi om båter eller? :lol:

Link to post
Share on other sites

Hallo!!!!!!!

 

Er vi naive eller er vi naive...... Det lukter helt til Tønsberg jo........

La dem gjøre hva de vil i Tallin, så klarer vi oss her. :newyearsign:

Jeg har en leveregel som sier at når ting virker for bra til å være sant så er det ofte for bra til å være sant. Når noen hevder at det er billigere å importere motorer fra USA til Norge fordi det gjøres fra Tallin er det bra om de kan forklare hvordan det henger sammen.

 

For å siter Lotus i en annen tråd: 2+2 blir ikke 5 - uansett hvor mye vi vil. Men det kan godt være noe jeg ikke har forstått i regnestykkene her

Link to post
Share on other sites

Når noen hevder at det er billigere å importere motorer fra USA til Norge fordi det gjøres fra Tallin er det bra om de kan forklare hvordan det henger sammen.

En mulig forklaring er at det er billigere for importøren. :lol: Det er et lavkostland, et EU-land, og et område med god økonomisk vekst.
Link to post
Share on other sites

Så det er ikke bar Oslofolk som har litt ... Østfoldinger lider av det samme :eek:

 

Samme gjelder nok for Vestfoldinger,ihvertfall for meg. Kan jo selvfølgelig komme av at jeg er lett spedd opp med med både Telemarkinger,svensker og tyskere da. De er antagelig ikke så glupe de heller. Selv foretrekker jeg å gjøre businessen min i båtverden og motorsykkelverden med norske firma og føle meg rimelig trygg på at alt er i sin skjønneste orden. Og jeg har nok tid i Øst Europa til å ha skjønt at alt er ikke alltid sånn som det ser ut til på overflaten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...