Jump to content

American Yacht europe ltd


JRK

Recommended Posts

innredningen på vei fra Italia til Arendal?? En kompis av meg som jobber på Windy, sa til meg at innredningen kommer fra en fabrikk i Slovenia...?

Kan hende de har byttet. Jeg trodde de var fra Italia. Men de har vel press på innkjøpspriser de også. For meg er det det samme - bare båten blir bra :yesnod:
Link to post
Share on other sites

Kan hende de har byttet. Jeg trodde de var fra Italia. Men de har vel press på innkjøpspriser de også. For meg er det det samme - bare båten blir bra :yesnod:

Det er prima varer!! misunner deg den båten. Var på besøk på fabrikken der i sommer, men sjefen kremtet litt da det lå en Marex på bryggen Deres.... hehe

Link to post
Share on other sites

Javisst - dollar kursen er hyggelig nå. Vi får håpe den holder seg. Er det slik hos deg at når kunden har betalt på forskudd slik du krever så tar du valutarisikoen?

 

svar .

skriver kontrakt med avtalt totalsum slik at kunden vet hva han skal betale fra første stund,og valutarisikoen går på meg , kunden har en avtalt pris uansett hva som skjer med dollar, går den opp mot norske taper jeg noen kroner , går den ned tjener jeg litt . enkelt og greit.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

jeg har fakta i saken, og han vet ikke hva han snakker om, vi ble tilbudt noen motorer fra noen karer i Bergen , og det blir vi rett som det er fra masse kunder , vi kan vell ikke vite om de er rappet, men uansett sjekket vi serienummer og fant ut av dette og de som tilby oss ble tatt , vi fikk ikke noe spørsmål eller ikke vert til politiavhør engang , så han kan takke meg i steden for og spre skit.

 

bør fjerne hele fyren fra batplassen

Link to post
Share on other sites

vi kan vell ikke vite om de er rappet, men uansett sjekket vi serienummer og fant ut av dette og de som tilby oss ble tatt ,

Vel, alle plikter å sjekke at ting en kjøper er anskaffet på ærlig vis og at det ikke er tjuvgods. "Jeg kan vel ikke vite" holdningen holder ikke. Et mimimum bør vel være å be om kvittering eller annet som dokumenterer eierskap fra den en kjøper fra.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

vi fikk tilbud på motorene , og averterte de på vanlig måte , som vi av og til gjør når vi får bra tilbud på motorer , og når vi hadde noen intreserte på de ,sjekket vi ut maskinene og således fant ut sanneheten, etter dette backet vi ut og stoppet annonsen , Var Gøran Andershavn , nå Eastern trading som hånterte denne saken.

Link to post
Share on other sites

som sagt Gøran som hånterte dette , sjekket med serie nummer Volvo penta , viste seg at de var exportert ut av sverige til USA så vidt jeg husker og så importert igjen ,var noe med garanti sak på de og osv. men uansett fant han det ut og vi avsluttet vårt engasjemang med de ,og de som hadde de fikk "problemer". lenge siden dette nå,så ikke enkelt og huske alle detaljer .

Redigert av Mr. Import (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...