Jump to content

American Yacht europe ltd


JRK

Recommended Posts

Bitteliten- jeg er nesten helt sikker på at D6-370'en i en eller annen versjon kommer med drev etterhvert, og kanskje enda høyere?

Det var vel ikke mange som trodde at 310'en var den endelige versjonen. De skal jo selge.

M/Y Ellen Marie

Helt enig med deg i det - men jeg tror VP er litt forsiktige med drev variantene sine til å begynne med. D6 350 med kompressor har et ganske kraftig dreimoment - som er langt mer kraftig på lavt turtall enn D6 370 -og det er høyt dreimoment på lavt turtall som ofte knekker drevet. Windy og Windy forhandlere snakker om D6 på over 400 hester - så det er nok mye snacks i vente. Men det snakkes også om D4 varianter med mer hester enn i dag.

 

 

Tommy her.

ligger ca. 100 000 under forhandler i pris på volvo D6 350 og 370

er 5 år Garanti fra Volvo fabrikken på motorblokk og interne deler.

så ingen risiko for kunde og gå i baret.

men diverse forhandlere er nok sure og dikter opp noen historier for og skremme kunder, det er nok ganske klart.

men de sender regning til Volvo på jobb på den motor som er importert.

 

der jeg kjøper fra er konkurransen hard , de må konkurrere med andre merker. fint for meg, fint for deg. pluss at jeg har meget bra kontakter , slik at jeg får en bra pris.

Det er veldig interessant det du peker på Tommy. At VP ikke har globale priser overrasker meg - jeg tror nok at virksomheter som dine kommer til å presse prisene hos VP Norge. Bra med konkurranse. Samtidig er det viktig å være klar over at om man kjøper motor av deg er det ikke sikkert man bli møtt med samme velvilje hos sitt lokale VP verksted om man får trøbbel i juli ettersom de ikke selv har solgt motoren.

 

Skulle ønske jeg hadde annet å gjøre, Gudrun, men noen må holde hjulene igang vet du..

 

M/Y Ellen Marie

....som "feirer" nyttår langt til havs. ...det er da noe :rolleyes:

Godt nytt år - hilsen en som ikke holder hjulene i gang i dag
Link to post
Share on other sites

jeg www.ayeurope.com og Rogeir Paulsen www.ayn.no bruker samme shipper og båtleverandør fra USA, dette gjelder ikke motorer.

 

Rogeir tok over for meg når jeg dro fra Norge , tenkte jeg skulle ha fri litt ,og han skulle selge for meg og sende stor andel av fortjeneste til meg . Men penger og venner , mye penger går ikke sammen så bra , folk blir griske og vil ha alt selv.

 

så var det mye styr med CE og importblokk i følge han. jeg trodde han. men fant ut begynnelsen av 2005 at sannheten var en annen og ordnet en som ordnet CE for meg, og kjørte i gang igjen . markedet er for godt i Norge til og la være .

 

så mitt tips er ikke gi bort en gullgruve og stole på folk fordi de er venner, har tapt millioner jeg på det. gjør det ikke igjen.

Link to post
Share on other sites

At VP ikke har globale priser overrasker meg

Ja, det kan du si, men så lenge Norge er definert som et høykostland blir de fleste priser høyere. Om du kjøper en Citroën eller Mercedes i Norge så renner mer penger inn på produsentens konto enn om du kjøper samme bil i et lavkostland.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ja, det kan du si, men så lenge Norge er definert som et høykostland blir de fleste priser høyere. Om du kjøper en Citroën eller Mercedes i Norge så renner mer penger inn på produsentens konto enn om du kjøper samme bil i et lavkostland.....

Men det kan også være at Tommy kapper et ledd på veien - det hele kommer an på hva slags forhandlerstruktur VP har i USA. Det var derfor jeg spurte han om hvem han handler fra og om prisen på motoren er fritt levert i Norge inkl alle avgifter betalt.

 

Og de laveste netto prisene i verden på biler har antakelig Danmark - det er de som har de høyeste avgiftene. Norge er vel på topp 5 på den lista.

Link to post
Share on other sites

Er det noe i veien for å kjøpe volvoen i norge da?

Hvem skulle evt. tape på det (andre enn VP Norge)?

 

M/Y Ellen Marie

 

Kjøper du varene av en forhandler/selger i Norge så har du reklamasjonrett iht forbrukerkjøpsloven. Importerer du varen har du ikke det. Du har imidlertid garanti iht produsentens garantivikår (ofte ikke mer en 1 år).

 

Du importerer (kjøper i utland) fordi du får det rimligere der. VP Norge taper selvsagt på det. Du kan tape på det hvis du f.eks får en feil/problemer som ikke dekkes av garanti, men som kunne vært dekket av forhandler/importør iht forbrukerkjøpsloven.

 

Hvis f.eks Tommy sitt firma var registert i Norge, importerte motoren utenom VP Norge og solgte den til deg så vil jeg tro han også måtte rette seg etter forbrukerkjøpsloven. Når hans firma nå holdr til i utlandet og det er deg som importerer motoren gjelder ikke denne loven. Worse kan mer om dette, og kan sikkert korrigere meg "if I`m wrong about this".

 

Du var nok på rett side av (toll)grensa her, men veldig nærme feil side.... Privatimport av bil/industrimotor og privat marinisering er vel fremdeles lovlig men reglene er betydelig innskjerpet. I tillegg til at det virker som om hvert enkelt tollkontor har sine egne tolkninger.

 

Så langt jeg har skjønt her så er lovlig import fra USA betydelig rimeligere enn å handle i norge, uavhengig av om handelen går gjennom Tommy i Tallin eller andre....

 

Og bare for å gjøre det krystallklart: De kommentarene/erfaringene jeg kom med tidligere i denne tråden og andre tråder om import gjaldt American Yacht Norway. Hva de har/hadde med American Yacht Europe vet jeg ikke men nettsidene til de to nevnte firma hadde mye til felles dengang. Kanskje Tommy kan kaste litt lys over dette?

 

Men det kan også være at Tommy kapper et ledd på veien - det hele kommer an på hva slags forhandlerstruktur VP har i USA. Det var derfor jeg spurte han om hvem han handler fra og om prisen på motoren er fritt levert i Norge inkl alle avgifter betalt.

 

Og de laveste netto prisene i verden på biler har antakelig Danmark - det er de som har de høyeste avgiftene. Norge er vel på topp 5 på den lista.

vi har priser inkludert hk avgift og moms, kunden betaler som en del av prisen avgifter selv, og ser selv at det ikke er noe snusk.

alltid vert min policy og skaffe billige båter og billige motorer for mine kunder , og tjene en slant på veien. det må vere billig og mulighet for kunden og tjene ett større beløp ved salg med mine dealer.

Men jeg krever at kunden kommer opp med penger undeveis før han ser varen , og da må det være billig for at noen gidder og gjøre det, enkelt og greit.

snakket i går med en kar som kjøpte en 2005 bayliner 285 ,nettopp levert for 550 000 , slå den! var så fornøyd med båten at det varmet en gammel manns hjerte og høre.

Link to post
Share on other sites

vi har priser inkludert hk avgift og moms, kunden betaler som en del av prisen avgifter selv, og ser selv at det ikke er noe snusk.

alltid vert min policy og skaffe billige båter og billige motorer for mine kunder , og tjene en slant på veien. det må vere billig og mulighet for kunden og tjene ett større beløp ved salg med mine dealer.

Men jeg krever at kunden kommer opp med penger undeveis før han ser varen , og da må det være billig for at noen gidder og gjøre det, enkelt og greit.

snakket i går med en kar som kjøpte en 2005 bayliner 285 ,nettopp levert for 550 000 , slå den! var så fornøyd med båten at det varmet en gammel manns hjerte og høre.

Handler du fra forhandler i USA - eller handler du fra "grossist"? Jeg forstår fortsatt ikke helt uten videre at motorene er så mye billigere i USA enn her - men det er mulig VP priser ned dieselene sine mye der fordi de konkurrerer med bensinmotorer
Link to post
Share on other sites

hei.

Trenger ikke forstå alt , ikke meningen at alle skal forstå kem or hvor eller hva jeg betaler for en vare. men hvis jeg selger billig og ikke snusker med avgiftene, så gir jo svaret seg selv. men bra DOLLAR kurs hjelper alltid på priser , enten båt eller motor.

Javisst - dollar kursen er hyggelig nå. Vi får håpe den holder seg. Er det slik hos deg at når kunden har betalt på forskudd slik du krever så tar du valutarisikoen?

 

Tommy her , nå har vi det moro på nettet her. men skal ta ett enkelt regnestykke på en VOLVO Diesel på 160 hk med DPS drev og propell .

16800 USD Xkurs 6,70 = 112560,- nok

hk. avgift 135 x 155 = 20925 nok

totalt 133485 nok

pluss moms 25 % = 166 856 nok kostpris.

Volvo har en utpris i Norge på ca. 240 000

hva kan jeg da selge den for og ha igjen litt til damene i Tallinn ?

Du viste dette regnestykket lenger oppe. Er 16.800 USD din innkjøpspris eller det du selger den for etter at du har lagt på ditt påslag? Hva med frakt og forsikring til Norge?
Link to post
Share on other sites

frakt og forsikring i tillegg pluss litt fortjeneste på toppen.

men en kunde i Norge sparer ikke noe på og kutte ut meg som salgsledd.

og jeg kjenner de jeg handler med , det gjør ikke en kunde som kjøper selv på egenhånd , så han kan ta en risiko!

jeg tar ingen risiko men mine kunders penger eller mine penger.

 

min mann tar og pakker opp alt som kommer fra Volvo Penta , kan være feil med leveranse og noe som mangler, så vi sjekker alt. tar bilde av motor og utstyr så kunden ser hva han får. og shippe varene etterpå.

dette går og endel på referanser , slik at folk føler seg trygge , ikke alltid lett og sove om natten hvis man har sendt penger utnelands uten gode referanser.

Link to post
Share on other sites

Godt nytt år til den som måtte handle av tommy, det tror jeg de trenger....tralala

 

"...en kunde i Norge sparer ikke noe på å kutte ut meg som salgsledd..." og videre "tar bilde av motor og utstyr så kunden ser hva han får..." ??

 

Mye billigere og med mindre risiko å gjøre denne handelen på egen hånd!

Link to post
Share on other sites

Regner med at du bare sitter å venter på spørsmålet :wink: og her kommer det:

 

Kan du komme med et regnestykke som viser at en får motorene mye billigere enn gjennom Tommy.

Bruk helst den motoren og drevet som Tommy har laget et regnestykke på slik at det blir lett å sammenligne.

Link to post
Share on other sites

Reklame eller ikke reklame?

 

Jeg synes vel denne diskusjonen høre hjemme et annet sted enn her. Dette åpner for alle leverandører som måtte ønske det å åpne med et innlegg under alias, og så besvare i eget navn og dermed få en uanet mengde plass til direktekommunikasjone med potensielle kunder, noe som i min bok kalles reklame.

 

Forøvrig godt nytt år til alle!

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Uten at jeg her skal egge til den store debatten (forresten, hvorfor ikke? det er jo det baatplassen er til for) så synes jeg det passeres en grense når en leverandør begynner å snakke nedsettende om en annen, uansett hvor gode personlige grunner det måtte være for det.

 

Men nå konsenterer jeg meg om hopprennet før jeg går og ser til båten!

 

 

(det slår meg ellers som en kuriositet at tommy og tigeren heller ikke er samme person, men veldig nær!)

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Så lenge du har firma i estland og tar inn båten på firmaet betaler du skatt til estland.

I estland er det fri reinvestering for firma uten skatt.

Men tar du ut utbytte m¨å du betale 24 prosent til estland og 4 prosent til norge altså differansen på utbytte nivå i norge og estland.

Link to post
Share on other sites

Etter hva jeg har hørt var det en sak i Bergen med stjålne Volvo motorer og noe av disse ble tilbytt på merked av American Yacht Europe. Snakket med en som var intressert i 74 edc og disse er nå i karantæn hos politi. Har prøvd å finne ut mer fra BT som skrevet en go del om dette.

Link to post
Share on other sites

stjålne Volvoer i Bergen.

alvorlig sak. vi fikk tilbud på noen billige motorer fra noen i bergen, Gøran som jobbet for meg da , averterte og skaffet kunde på disse, dro og til Bergen og fikk se motorene. ved senere sjekk av motornummer kom det for endag at de var rappet . og vi stoppet vår engasjemang i saken.

Link to post
Share on other sites

... jeg kjenner de jeg handler med , det gjør ikke en kunde som kjøper selv på egenhånd ...

... ved senere sjekk av motornummer kom det for endag at de var rappet ...

Det hadde nok vært en fordel om utsagn du kommer med ikke slår hverandre i hjel på denne måten. :smash:
Link to post
Share on other sites

Det hadde nok vært en fordel om utsagn du kommer med ikke slår hverandre i hjel på denne måten. sier Sjøtummel.

 

De jeg kjenner som selger nytt og innbytte fra Utlandet kjenner jeg, klart det. men noe som gikk deg hus forbi, eller om hjernen ikke virker helt som den skal etter nyttårsfesten , det vet ikke jeg.

 

DETTE VAR NOEN BRUKTE motorer i Norge, og sier jeg selv at man ikke kan kjenne alle. Men vi sjekket alt ut og fikk stoppet tullet. så var det ikke bra eller?

 

 

sier Sjøtummel.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...