Jump to content

American Yacht europe ltd


JRK

Recommended Posts

QUOTE(Bitteliten @ 31.12.05 00:41)

 

Når noen hevder at det er billigere å importere motorer fra USA til Norge fordi det gjøres fra Tallin er det bra om de kan forklare hvordan det henger sammen.

 

Tommy her , nå har vi det moro på nettet her. men skal ta ett enkelt regnestykke på en VOLVO Diesel på 160 hk med DPS drev og propell .

16800 USD Xkurs 6,70 = 112560,- nok

hk. avgift 135 x 155 = 20925 nok

totalt 133485 nok

pluss moms 25 % = 166 856 nok kostpris.

Volvo har en utpris i Norge på ca. 240 000

hva kan jeg da selge den for og ha igjen litt til damene i Tallinn ?

Link to post
Share on other sites

Men hva med kundene - fikk de oppgjør fra han også -eller satt de med regninga selv?

 

 

 

Tja, det sier historien ingen ting om, men er det sannsynlig? Neppe!

 

innsender refererer til Import av 70 motorblokker GM 6,5 L , daverende HK avgift regel gjorde det mulig at kunden importere motor og betalte til USA og Moms i Norge lovlig , jeg importerte marineutstyr og fakturerte kunden med moms lovlig.

ja tolluvesnet de ble sur som f , når de så sammenhengen og kom med 6 mann hjem til meg, ja jeg ble imponert for og si det mildt.

Tatt inn til avhør , jeg sa les deres eget regelverk. og etter mye om og men ente det hele med at saken falt i grus for de.

 

i tillegg til dette hadde kunder ring Tolluvesnet på forhånd ikke til bare ett kontor med referanse på navn på tollere som sa at det de gjorde var rett. SÅ jeg vet ikke om noen av disse som måtte etterbetale hk avgift .

 

Man kan si at det er omgåelse av ett regelverk , men betaler ikke dere i Norge i bøtter og spann til staten, som igjenn sløser de ut videre til late hjemmesittere uføre som ikke er uføre osv...

Link to post
Share on other sites

Denne "tommy" overgår det meste, til forveksling lik "jaguar".

Kan egentlig ikke annet enn å le av dette.....

 

Jaguar er Ivar Andreassen fra stavanger som bor her i Tallinn

 

Tommy er Tommy. fordi som tviler send meg gjerne en mail så skal jeg sende bilder av hans Donzi 3250 og han selv.

Link to post
Share on other sites

Fint, ser frem til at du legger ut noen bilder før og etter. Regnestykket ditt hvor du "tjener" 315000,- er også fint å få med. Netto inn pris + frakt, moms på alt + kotsnader til utbedring + kostander for CE-godkjenning.

Kanskje flere her som vil satse på en så lukerativ deal :eek:

 

Vi Østfoldinger reagerer kjapt bare vi får tenkt oss om Lasse :cheers:

Østfoldingen er jo laget av leire vet du.

 

En mulig forklaring er at det er billigere for importøren. :lol: Det er et lavkostland, et EU-land, og et område med god økonomisk vekst.

 

Tja, det sier historien ingen ting om, men er det sannsynlig? Neppe!

hei, jaguar betalte USD 35000 pluss frakt og moms 18 prosent .markedsverdi her eller Finland på båten er 110 til 120 000 Euro , så sett deg ned med kalulator og regn ut om det blir penger til overs.

Link to post
Share on other sites

Hmmm...... mye rart i denne tråden. Ikke har jeg kjennskap til dette - ikke tar jeg parti heller.

Men det slår meg at mye er skrevet i denne tråden uten at folk VET nok om hva de skriver om.

Her på båtplassen er det slått fast for lenge siden at "vi" ikke stoler på Tommy. Det skrives mye negativt ladet både om ham og firmaet hans.

Dersom en VET noe negativt om forretningen hans synes jeg det er greit å skrive det, men å spre rykter, eller i en negativ form harselere synes jeg faktisk båtplassen skal holde seg for god til.

Husk at internett er et mektig medium og kan skade mennesker eller bedrifter i lang tid fremover.

 

Her er noen velmente råd:

 

Så har du noe informativt å komme med angående Tommy så kom med det. Ikke ball det inn.

Har du ikke noe, men tviler på at dette er for godt til å være sant - så skriv det og ikke harseler.

Har du ikke noe fakta å komme med, men gjerne vil dele rykter fordi du tror på dem så gjør det gjennom IM. Ikke bruk nettet til ryktespredning.

Har du spørsmål til Tommy, så still dem og husk dette med folkeskikk og respekt for andre medlemmer.

 

Vel, dette var mine råd!

Link to post
Share on other sites

Dersom en VET noe negativt om forretningen hans synes jeg det er greit å skrive det, men å spre rykter, eller i en negativ form harselere synes jeg faktisk båtplassen skal holde seg for god til.

Det er en leveregel som burde anvendes i andre sammenhenger også. Heller enn å kaste den første sten...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

For det første er jeg glad for (og tviler ikke på det) at Tommy selv svarer for seg.

 

For det andre, har du fått noen bedre priser på steyr 236 for bravo2 drev i det siste ?

 

Tommy her. Steyr er eneste motor jeg kjøper i euro og jeg har ikke så bra pris på de, en grunn er ett mellomledd for mye og ett annet moment er Euro som ikke er gunstig mot Norske kr. men ville valgt en Volvo D4 med DPH drev , Mercruiser ser solid ut , men synet bedrar. en grunn til og få bravo 3 til og vare lenger er og montere drevkjøler , men finnes ikke noe bedre og mer effektivt drev enn Volvo sitt DPH , de har jo opp til 370 hk Diesel på de, i tillegg mye mere effektivt i sjøen.

 

Har egentlig ikke noe spesielt forhold til noen motorer , men selger det som er bra for kunden og som jeg har bra deal på. STEYR er bra saker det bevares, men de har ikke ett eget drev, så totalprisen og pakken blir ikke så kurant, ville heller hatt en Steyr på ett 290 DP drev , mere effektivt i sjøen.

Link to post
Share on other sites

Her på båtplassen er det slått fast for lenge siden at "vi" ikke stoler på Tommy.

 

"Flokken" uler igjen :puke:

 

 

Til tommy

Så at du annonserte D6350 m. DPH på finn tidligere, men nå er de borte.

 

Kan du fortsatt skaffe D6 til godt under norske priser? Når (ikke "hvis" men "når" :wink: ) D6'en kommer med drev på 370'en blir kraft/vekt forholdet virkelig bra i disse motorene. Kunne virkelig friste med en slik ein.

 

Til alle (kanskje mest Worse)

Hva sier Volvo Penta Norge dersom jeg reklamerer på en slik motor. Har jeg noen rettigheter?

 

Hva med garantien. Må maskinen være innkjøpt gjennom offisiell importør eller hva? Noen som vet?

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

"Flokken" uler igjen :puke:

Til tommy

Så at du annonserte D6350 m. DPH på finn tidligere, men nå er de borte.

 

Kan du fortsatt skaffe D6 til godt under norske priser? Når (ikke "hvis" men "når" :wink: ) D6'en kommer med drev på 370'en blir kraft/vekt forholdet virkelig bra i disse motorene. Kunne virkelig friste med en slik ein.

 

Til alle (kanskje mest Worse)

Hva sier Volvo Penta Norge dersom jeg reklamerer på en slik motor. Har jeg noen rettigheter?

 

Hva med garantien. Må maskinen være innkjøpt gjennom offisiell importør eller hva? Noen som vet?

M/Y Ellen Marie

Reklamasjon er noe som gjelder på varer kjøpt i Norge. Garanti er derimot noe som produsenten står for. Hvilke garantier Volvo har vet jeg ikke. Når det gjelder reklamasjontid på produkter kjøpt i Norge er forbrukerkjøpsloven veldig bra her i Norge.

Link to post
Share on other sites

Når noen hevder at det er billigere å importere motorer fra USA til Norge fordi det gjøres fra Tallin er det bra om de kan forklare hvordan det henger sammen.

 

QUOTE(Bitteliten @ 31.12.05 00:41)

 

Når noen hevder at det er billigere å importere motorer fra USA til Norge fordi det gjøres fra Tallin er det bra om de kan forklare hvordan det henger sammen.

 

Tommy her , nå har vi det moro på nettet her. men skal ta ett enkelt regnestykke på en VOLVO Diesel på 160 hk med DPS drev og propell .

16800 USD Xkurs 6,70 = 112560,- nok

hk. avgift 135 x 155 = 20925 nok

totalt 133485 nok

pluss moms 25 % = 166 856 nok kostpris.

Volvo har en utpris i Norge på ca. 240 000

hva kan jeg da selge den for og ha igjen litt til damene i Tallinn ?

Takk for info. Ser slett ikke dumt ut dette her.

Er prisene du oppgir dine innkjøpspriser i USA? Kjøper du da fra VP?

Om ikke, hva er frakten fra USA til Norge inkl fraktforsikring, hvilken valutakurs kjøper sluttkunde til? Hva er årsaken til den store prisdifferansen i USA og Europa? er det bare konkurransen eller skiller det noe på spesifikasjonene på motorene også?

 

M/Y Ellen Marie - jeg regner med at du vet at det er forskjeller på D6 370 og D6 350, men tar det med for allmenn opplysning. D6 350 har kompressor. D6 370 har ikke kompressor. D6 350 har kompressor for å gi økt dreimoment på lavt turtall for å få planende båter raskt opp i plan. Vær også obs på at D6 motoren veier et par hundre kilo mer enn KAD 44, og at mye av denne vekten kommer langt bak i båten ettersom D6 konstruksjonen flytter motoren lenger bak i båten og drevet er tyngre.

 

Fra Windy og forhandlere har jeg hørt hvisking i krokene om at det kommer D6 varianter med drev over 400 hk.

Link to post
Share on other sites

"Flokken" uler igjen :puke:

Til tommy

Så at du annonserte D6350 m. DPH på finn tidligere, men nå er de borte.

 

Kan du fortsatt skaffe D6 til godt under norske priser? Når (ikke "hvis" men "når" :wink: ) D6'en kommer med drev på 370'en blir kraft/vekt forholdet virkelig bra i disse motorene. Kunne virkelig friste med en slik ein.

 

Til alle (kanskje mest Worse)

Hva sier Volvo Penta Norge dersom jeg reklamerer på en slik motor. Har jeg noen rettigheter?

 

Hva med garantien. Må maskinen være innkjøpt gjennom offisiell importør eller hva? Noen som vet?

M/Y Ellen Marie

hei følger garantikort på motor som må stemples av lokalt verksted for godkjenne innstallasjon , som og kjøpe en Rolex i USA , får den reparert hos din lokale reparatør.

ett verksted får betalt av Volvo penta når de sender inn garantikortet. samme med eventuelle reklamasjoner.

 

se denne linken

 

http://finn.no/finn/boat/motor/result?orgId=647750314

Link to post
Share on other sites

Er det noe i veien for å kjøpe volvoen i norge da?

Hvem skulle evt. tape på det (andre enn VP Norge)?

 

M/Y Ellen Marie

Kjøper du varene av en forhandler/selger i Norge så har du reklamasjonrett iht forbrukerkjøpsloven. Importerer du varen har du ikke det. Du har imidlertid garanti iht produsentens garantivikår (ofte ikke mer en 1 år).

 

Du importerer (kjøper i utland) fordi du får det rimligere der. VP Norge taper selvsagt på det. Du kan tape på det hvis du f.eks får en feil/problemer som ikke dekkes av garanti, men som kunne vært dekket av forhandler/importør iht forbrukerkjøpsloven.

 

Hvis f.eks Tommy sitt firma var registert i Norge, importerte motoren utenom VP Norge og solgte den til deg så vil jeg tro han også måtte rette seg etter forbrukerkjøpsloven. Når hans firma nå holdr til i utlandet og det er deg som importerer motoren gjelder ikke denne loven. Worse kan mer om dette, og kan sikkert korrigere meg "if I`m wrong about this".

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Se der var de jo, motorene!!! Takker tommy, trodde du var borte fra finn.no D6'ene da? Utsolgt?

 

I annonsen er det ikkeno om å importere selv, ikke sålangt jeg ser ihvertfall. Har jo etterhvert forstått at tommy er utvandrer, men får ikke helt tak i om det er han som står for importen til norge eller om det er en evt. kjøper.

jeg vet jo at ikke vårt lovverk gjelder utenlands.

 

Jeg er heller ikke overbevist om at VP norge er særlig velvillige dersom det skulle dukke opp problemer. Hadde jeg vært sikker på at VP norge sa "jada, det fikser vi" så tror jeg jaggu jeg hadde klemt til på en 370, ...men her må det betydelig overbevisning til.

 

Bitteliten- jeg er nesten helt sikker på at D6-370'en i en eller annen versjon kommer med drev etterhvert, og kanskje enda høyere?

Det var vel ikke mange som trodde at 310'en var den endelige versjonen. De skal jo selge.

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Tommy her.

ligger ca. 100 000 under forhandler i pris på volvo D6 350 og 370

er 5 år Garanti fra Volvo fabrikken på motorblokk og interne deler.

så ingen risiko for kunde og gå i baret.

men diverse forhandlere er nok sure og dikter opp noen historier for og skremme kunder, det er nok ganske klart.

men de sender regning til Volvo på jobb på den motor som er importert.

 

der jeg kjøper fra er konkurransen hard , de må konkurrere med andre merker. fint for meg, fint for deg. pluss at jeg har meget bra kontakter , slik at jeg får en bra pris.

Link to post
Share on other sites

innsender refererer til Import av 70 motorblokker GM 6,5 L , daverende HK avgift regel gjorde det mulig at kunden importere motor og betalte til USA og Moms i Norge lovlig , jeg importerte marineutstyr og fakturerte kunden med moms lovlig.

ja tolluvesnet de ble sur som f , når de så sammenhengen og kom med 6 mann hjem til meg, ja jeg ble imponert for og si det mildt.

Tatt inn til avhør , jeg sa les deres eget regelverk. og etter mye om og men ente det hele med at saken falt i grus for de.

Du var nok på rett side av (toll)grensa her, men veldig nærme feil side.... Privatimport av bil/industrimotor og privat marinisering er vel fremdeles lovlig men reglene er betydelig innskjerpet. I tillegg til at det virker som om hvert enkelt tollkontor har sine egne tolkninger.

 

Så langt jeg har skjønt her så er lovlig import fra USA betydelig rimeligere enn å handle i norge, uavhengig av om handelen går gjennom Tommy i Tallin eller andre....

 

Og bare for å gjøre det krystallklart: De kommentarene/erfaringene jeg kom med tidligere i denne tråden og andre tråder om import gjaldt American Yacht Norway. Hva de har/hadde med American Yacht Europe vet jeg ikke men nettsidene til de to nevnte firma hadde mye til felles dengang. Kanskje Tommy kan kaste litt lys over dette?

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Si meg en ting: Har ikke dere noe annet å gjøre enn å sitte krombøyd foran en pcskjerm og hakke på et ta tetsw tetsa stattustau, fanken, tastatur var det, på en nyttårsaften?

heheheheh

Nå har de første nyttårsbukkene vært på døren og sunget så fint, selv om det er blårussversjonen der og. I wish you......

Sjokolade utlevert.... venter på neste gjeng.

 

Takk for deg gamle året folkens!!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...