Jump to content

American Yacht europe ltd


JRK

Recommended Posts

Tiltredes. Slike utsagn virker neppe salgsfremmende ovenfor baatplassen's medlemmer...

 

Skal denne debatten fortsette må alle holde seg til sak og la personangrep ligge.

helt enige i det. men ser jo at personangrep brukes ,og sanne eller usanne rykter skrives i vilden sky i dette forum.

ja de ringer telefonen min ned nå , baatplassens lesere med ønske om kjøp av det ene og det andre...

Link to post
Share on other sites

I hvilken vektklasse er denne matchen satt opp i og hvor mange runder går den? Denne tråden begynner å trekke seriøsiteten på dette forumet ned på et behagelig nivå hvor selv jeg kan følge med (men ikke nødvendigvis få særlig utbytte av den!).

:rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Tiltredes. Slike utsagn virker neppe salgsfremmende ovenfor baatplassen's medlemmer... :rolleyes:

 

Skal denne debatten fortsette må alle holde seg til sak og la personangrep ligge.

Det hadde vært interessant å fått en noenlunde definisjon på hva som legges i begrepet personangrep. Er det personangrep å gjengi mer eller mindre ubekreftede rykter om navngitt person/firma? Er det personangrep å stille kritiske spørsmål til seriøsiteten av aktører som driver med båtimport fra USA? Eller for den saks skyld dra en relativt uskyldig kommentar om at det kanskje tar litt tid før de små grå får summet seg etter nyttårsfeiringen. Når man først har sluppet denne tråden så langt, bør man vel tillate noe takhøyde!

Link to post
Share on other sites

At en tråd er i ferd med å gå for langt synes jeg ikke er noe godt argument for å la det gå enda lenger.

Vil ikke begi meg ut på noen definifjon av personangrep, det må vurderes ut fra den enkelte situasjon.

Men negative omtale av andres personers legeme vil uansett ikke være akseptabelt, det synes jeg må være helt åpenbart. Spes. for en person som har med kunder å gjøre.

Link to post
Share on other sites

Dette er jo en rent salgsfremmende tråd er det ikke? Vi har vel egne områder for det? "Kom til meg så skal jeg skaffe billige motorer og båter fra usa"? Noen som har handlet ennå, eller er det bare slett spill?

kan berolige deg med at ingen som har kjøpt noe ennå. Håper denne info får deg til føle deg litt bedre....

Poenget med hele diskusjonen var om jeg lurte noen eller ikke.

Link to post
Share on other sites

Så Tommy eller bitteliten er Tommy Säther fra Trondheim

Mye rart har jeg blitt kalt - men Tommy fra Trondheim eller Tommy fra Tallin er nytt for meg. Jeg kan berolige alle med at min interesse i "motor billig fra USA saken" er totalt fraværende. Eneste interesse jeg hadde med mine innlegg var å få klargjort hvem som var hvem her - og hvilke interesser de har.

 

Dere kan være trygge på at det ikke foreligger noen umiddelbare planer om å bytte motor er i Bitteliten IV. Båten er jo ikke støpt ennå - det skjer i februar :flag:

 

Forøvrig er jeg tilhenger av å kjøpe dyre ting hos lokale firmaer - jeg tror kunde-/leverandør relasjoner har stor verdi over tid

Link to post
Share on other sites

Eller for den saks skyld dra en relativt uskyldig kommentar om at det kanskje tar litt tid før de små grå får summet seg etter nyttårsfeiringen.

Denne diskusjonen gikk dessverre av sporet nesten umiddelbart, og kom seg aldri ut av grøfta. Det kan kanskje være lurt å holde den opp mot forumets etikette og vurdere om sistnevnte, som egentlig er akkurat passe lang, må utdypes litt mer.

 

Et godt råd er at rykter bør man ingorere, men utsagn en person kommer med om seg selv og sin virksomhet faller i en litt annen kategori enn rykter. Det eneste som foranlediget min kommentar var de siterte innlegg. Ordlyden på svaret jeg fikk er det antagelig delte meninger om, men det var på ingen måte grensebrytende i et åpent forum. Som utsagn fra noen som forsøker å fremstå som seriøs næringsdrivene så var nok utsagnet dårlig formulert. Moralen får være at skal man selge noe er det lurest å gjøre det i markedsforumet. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Betyr det at båten din pr. i dag er noen ruller med glassfieberstrie og et antall spann med polyester??? :cryin:

Javisst - deilig å tenke på når vinterstormen uler. Men jeg vil tro at det meste er satt i produksjonsordre - motorene er nok på vei fra Sverige til Arendal, innredningen på vei fra Italia til Arendal, og et rustfrie er nok ikke langt borte det heller om jeg kjenner Weberg rett. Seasit har vel kanskje slakta kua som skal på sofaen i kabinen og kanskje også putene ute er sydd? Men skroget er nok bare noe ræl enn så lenge.
Link to post
Share on other sites

Forøvrig er jeg tilhenger av å kjøpe dyre ting hos lokale firmaer - jeg tror kunde-/leverandør relasjoner har stor verdi over tid

 

ja ja , det var fint , at det noen som tenker på de lokale levrandører , men huske på at det er ikke alle som har råd til det,og som har litt mindre lommebok.

 

ser innlegger har Windy, ser fin ut de, re exporterte den ene av 3 båter som Windy solgte til USA en Windy 38 Grand sport , men ble en tanke skuffet , da en 3 år gammel båt hadde plastpest og slarkete dørhengsler, ikke drenering for vannet på bryterpanel styrbord side. Motorrom, dør til cabin og Vindskjerm var bra .

men Kjøper hadde en båt med 2 splitter nye diesel motorer klar båt 300 000 under markedsverdi. så alle var happy in the end.

Link to post
Share on other sites

ser innlegger har Windy, ser fin ut de, re exporterte den ene av 3 båter som Windy solgte til USA en Windy 38 Grand sport , men ble en tanke skuffet , da en 3 år gammel båt hadde plastpest og slarkete dørhengsler, ikke drenering for vannet på bryterpanel styrbord side. Motorrom, dør til cabin og Vindskjerm var bra .

men Kjøper hadde en båt med 2 splitter nye diesel motorer klar båt 300 000 under markedsverdi. så alle var happy in the end.

Jeg er ikke sikker på om jeg helt forstår hva du mener her - sier du at det som var bra på båten var Motorrom, dør til cabin og Vindskjerm var bra .

 

Når var du i befatning med denne båten, og når var båten 3 år gammel?

Link to post
Share on other sites

Forøvrig er jeg tilhenger av å kjøpe dyre ting hos lokale firmaer - jeg tror kunde-/leverandør relasjoner har stor verdi over tid

 

ja ja , det var fint , at det noen som tenker på de lokale levrandører , men huske på at det er ikke alle som har råd til det,og som har litt mindre lommebok.

Du kan være helt sikker på at når jeg kjøper ting tenker jeg ikke på noen som helst andre enn meg selv og mine langsiktige interesser. Jeg har alltid prioritert å handle nytt fra leverandører jeg har relasjon med. Kanskje jeg har handlet dyrere enn nødvendig, men jeg har vært fornøyd med handelen. Og det er det viktigste for meg, uansett hvor tykk eller tynn lommaboka er.

 

Vi vektlegger alle ulike ting. Noen anser det som ekstra trygghet å kjøpe lokalt, andre gjør ikke det. Så lenge man er fornøyd med valget sitt ser jeg ikke at det er noe problem.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på om jeg helt forstår hva du mener her - sier du at det som var bra på båten var Motorrom, dør til cabin og Vindskjerm var bra .

 

Når var du i befatning med denne båten, og når var båten 3 år gammel?

 

 

kunden kjøpte båten i 1999 fikk den i februar 2000 , så først båten i FT. lauderdale hos forhandler i 1997 , da sto den der, var ikke solgt. ble solgt etter det

. jeg kjøpte den som innkassobåt for under 1/3 av nypris. var og tittet på den i USA 1999 når vi kjøpte båten , overnattet en natt i den og da var det jeg oppdaget diverse ting som jeg ikke likte.

hadde bare en kjapp titt under så så ikke noe spesielt, plastpesten ble ikke oppdaget før den var i Norge. så får og komme ut av det med æren i behold betalte jeg tilbake 30 000 .

Link to post
Share on other sites

kunden kjøpte båten i 1999 fikk den i februar 2000 , så først båten i FT. lauderdale hos forhandler i 1997 , da sto den der, var ikke solgt. ble solgt etter det

. jeg kjøpte den som innkassobåt for under 1/3 av nypris. var og tittet på den i USA 1999 når vi kjøpte båten , overnattet en natt i den og da var det jeg oppdaget diverse ting som jeg ikke likte.

hadde bare en kjapp titt under så så ikke noe spesielt, plastpesten ble ikke oppdaget før den var i Norge. så får og komme ut av det med æren i behold betalte jeg tilbake 30 000 .

Jeg tenkte det var en gammel båt - for 38 Grand Sport gikk ut av produksjon i 1998 om jeg husker rett.

 

Plastpest overrasket meg. Det avhenger jo mye av "understellebehandlingen" og vannet båten ligger i. Var det en Windy forhandler du var hos? Jeg trodde Windy først i fjor etablerte seg skikkelig på det amerikanske markedet gjennom forhandler i New York

 

Jeg håper jo for min del at jeg slipper slike problemer - men jeg har jo kjøpt lokalt og med norsk forbrukerkjøpslov, så rettighetene er gode :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...