Komodo Svart Fredag 16:16 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:16 dennrick skrev 4 minutter siden: Kjøpte masse øl med 0,0% på ICA i Strømstad. Oppdaget det først etter tre dager. Den der seiler nok kjapt opp som den største tabben hittil i år 😅 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart Fredag 16:19 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:19 Det står ju med store bokstaver ALKOHOLFRI……. vi seiler ju i Hellas for tiden…. og sist vi var i butikken ville min samboer ha lettøl ! så vi fant lettøl og stoppet ned i vognen. da vi kommer til kassen, så sier kassa-dama -dere vet om att dette er alkoholfri øl !? mener bare så dere ikke tatt feil……..🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
dennrick Svart Fredag 16:32 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:32 Haha-jepp. Jeg bare antok at det var 3,5%🙂 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
dennrick Svart Lørdag 16:50 Link til dette innlegget Svart Lørdag 16:50 Jeg tok all den alkoholfrie ølen ut av kjøleskap og kjøleboks da jeg oppdaget dette. Jeg hadde jo drukket noen av de, og de er slettes ikke aller verst, bortsett fra den helt åpenbare mangelen. Nå har jeg lagt de på kjøling igjen, for de er jo utmerket å få inn i miksen en varm ettermiddag/kveld med hvitvin Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Gullfisk Svart Lørdag 17:03 Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:03 dennrick skrev 13 minutter siden: Jeg tok all den alkoholfrie ølen ut av kjøleskap og kjøleboks da jeg oppdaget dette. Jeg hadde jo drukket noen av de, og de er slettes ikke aller verst, bortsett fra den helt åpenbare mangelen. Nå har jeg lagt de på kjøling igjen, for de er jo utmerket å få inn i miksen en varm ettermiddag/kveld med hvitvin Deg jeg ser der borte på Ärholmen? Om dere er på jolletur kan dere få smake øl over 0% også. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Lørdag 17:30 Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:30 Det er oss @Gullfisk😀 Er dere på Jutholmen? Takk for tilbudet👍 Tok jolla inn til Breivik igår, lånte en sykkel av en kaptein der og fikk handlet litt 3,5%. Han fikk en sixpack som takk for lånet🙂 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Gullfisk Svart Lørdag 17:45 Link til dette innlegget Svart Lørdag 17:45 dennrick skrev 15 minutter siden: Det er oss @Gullfisk😀 Er dere på Jutholmen? Takk for tilbudet👍 Tok jolla inn til Breivik igår, lånte en sykkel av en kaptein der og fikk handlet litt 3,5%. Han fikk en sixpack som takk for lånet🙂 Ja, kom til Jutholmen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Lørdag 19:14 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:14 Det tar ikke slutt her borte. All 3,5% er dypfrosset😅 Tines nå🔥 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Gullfisk Svart Lørdag 19:35 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:35 😂skal ikke være lett og få seg en øl 🍻 Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart Lørdag 20:14 Link til dette innlegget Svart Lørdag 20:14 dennrick skrev 56 minutter siden: Det tar ikke slutt her borte. All 3,5% er dypfrosset😅 Tines nå🔥 Been there, done that 😂🤣! Nå mangler bare neste episode, hvor du åpner de frossede ølboksene over de persiske teppene i bibliotekavdelingen i Bavaria'en 😇🤣! Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart Lørdag 20:29 Link til dette innlegget Svart Lørdag 20:29 Haha Må si at ølbokser tåler kulden bedre enn Cola Zero. Sistnevnte sier bare takk for seg og eksploderer og griser til hele kjøleskapet. Heldigvis har jeg bleier ombord. Selv om det er neste tjue år siden jeg trengte det på et barn Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
tobixen Svart Søndag 05:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 05:39 Jeg er stor fan av 3.5%-alkohol, særlig i varmen. Jeg er glad i øl, kanskje for glad i øl, for med høyere alkoholprosent enn 3.5% så må jeg aktivere bremsene, jeg mister gradvis kontrollen dersom jeg drikker så mye som jeg har lyst til å drikke. Alkohol er farlig. Heldigvis har jeg aldri mistet kontrollen så mye at jeg har angrepet noen med en hjullaster ... men det er lett å gjøre helt gale vurderinger, inkludert vurderingen i å drikke enda mer (og gjerne sterkere drikke også), mens man egentlig burde ha stoppet for lengst. 3.5% er perfekt, jeg kan drikke akkurat så mye som jeg ønsker av det, uten å miste kontrollen, uten å komme over 0.08%-grensa som gjelder i Norge (hva slags regler som gjelder ellers i verden aner jeg ikke ... men det er bare i Norge at jeg har blitt stoppet og måtte blåse - én "folköl" to timer før blåsing gav null utslag), og uten å våkne opp dagen derpå med fylleangst og hodepine. Jeg synes generelt, utenom Norge og Sverige, at det er vanskelig å få tak i øl på under 4% men over 0.0%. Nå oppdaget jeg ved en tilfeldighet øl med 3.3% alkohol i Bulgaria, så jeg har fylt opp båten med det. Og apropos tabber. Jeg hadde med meg en lystig gjeng ut på seiltur for noen uker siden, før jeg ante ordet av det så var det plassert en ølflaske i hånda mi - riktignok en liten ølflaske, men det ble jo flere av dem etterhvert. Værmeldingen hadde meldt væromslag og temmelig kraftig vind utover kvelden, det slo til, men kom litt raskere enn meldt. På vei mot brygga ble oppmerksomheten min fanget av et flytetau som lå i vannet (det var noen som hadde kastet det i vannet, hoppet fra baugen mens båten var i fart og så brukt tauet til å hale seg inn igjen). Jeg skulle ikke legge til brygga med et lang tau slepende bak båten (selv om det var flytetau), så oppmerksomheten min gikk med på å hale inn tauet, mens jeg formodentlig lå rolig i havnebassenget. Med den kraftige vinden, så kom brygga mot meg svært mye raskere enn forventet, da jeg ble oppmerksom på det så lå jeg på skrått, full fart sidelengs mot enden av brygga - og med baugen et stykke forran betongbrygga. Jeg satte båten i full revers, men det var rimelig opplagt at det ikke var mulig å unngå et fælt sammenstøt. Å få et 90-graders hjørne av en betongkai inn i skutesiden er ganske så ille, det blir jo enorme krefter når sammenstøtet er konsentrert i en bitteliten bit av en betongkai. Fendere er fine til å ta i mot støtet når en skuteside slår inn tilnærmet parallellt mot siden av en brygge - men de gjør ingen som helst nytte for seg når man treffer hjørnet på brygga. Jeg var veldig heldig, det var fenderlistene som tok i mot brygga. Det er store skader, men bank i bordet ... bare på fenderlistene. Med det været som var - fralandsvind, og bryggeplass på lo side av brygga, med bølger fra hele havnebassenget slående inn i skutesida og hekken, så var planen min i utgangspunktet å sove for anker på utsiden av havnebassenget, i le av moloen - men båten lå jo helt fast på lo side av brygga, selv med flere sterke mannfolk som dyttet og full revers med akterspring var det ikke sjans om å få båten vekk fra brygga, så der lå jeg. Det ble en forferdelig natt. Når jeg får inn bølger mot hekken, så er det som om noen slår på båten med en veldig svær gummislegge. Det dundrer, for de største bølgene så dirrer båten etter at bølgen har slått inn. Jeg burde nok ha funnet meg et annet sted å sove enn i akterlugaren - men slagene mot hekken var så ille at jeg var faktisk bekymret over om båten ville holde, så da tenkte jeg at det var bedre å ligge halvvåken i hekken og ha mulighet til å reagere ved en større vanninntrenging, heller enn å sove i baugen og først våkne opp når båten var i ferd med å synke. Vinden avtok litt på morgenen - men allikevel, jeg åpnet luka og satt i salongen med datamaskinen da en bølge plutselig slo inn gjennom cockpittelt og helt inn i lugaren - heldigvis ikke så mye saltvann på datamasknien.. Jeg har aldri opplevd noe lignende før. (Jeg forøvrig en flaske bourbon fra nabobåten for å ha hjulpet til med å justere og flytte fendere der før jeg gikk til sengs. Stor båt, større enn min, båten er i kommersielt bruk og eieren bor langt unna havna - og allikevel hadde den bare relativt små fendere, og ikke for mange av dem) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.