Jump to content

Lage forhøyning i dekk til tankpåfylling.


hansa82

Recommended Posts

Jeg ønsker å lage en forhøyning i dekk der tank-påfyllingene er, slik at vann på dekk renner forbi og ikke blir liggende over lokket. En cm eller lignende.
Som en slags ekstra barriere mot vanninntrengning.
Noen som har no gode forslag til hvordan løse dette?

Jeg tenker enten mange lag glassfiberduk, eller kan man kjøpe ferdig glassfiberplate, å lage en brikke som man limer fast også dekker overgangene med duk for en fin overgang?
Noen som har prøvd å lage no lignende?

Link to post
Share on other sites

Hva med å skjære ut noe av ett slikt skjærebrett i plast? de er billig og holder evig, så limer du det på som du sier :) Får vel tak i all verdens farger også. 

Edit: vet ikke om det tåler diesel, men det kan jo testes.

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

hansa82 skrev for 2 timer siden:

Jeg tenker enten mange lag glassfiberduk, eller kan man kjøpe ferdig glassfiberplate, å lage en brikke som man limer fast også dekker overgangene med duk for en fin overgang?
Noen som har prøvd å lage no lignende?

Jeg har gjort noe lignende, bare til et annet formål.

 

Begge forslagene dine fungerer helt greit. Hvis du har en glassfiberbit liggende kan du bruke den, hvis ikke er det like raskt og enkelt å laminere opp et ønsket antall lag med duk for å bygge opp høyde. til slutt sliper du det til og maler over med noen lag gelcoat, og til slutt et lag topcoat. Da kan du slipe til den finnishen du vil ha. 

Link to post
Share on other sites

Taskeladden skrev for 1 time siden:

Hva med å skjære ut noe av ett slikt skjærebrett i plast? de er billig og holder evig, så limer du det på som du sier :)

Det ville jeg ikke gjort. 

 

For det første er de skjærefjølene i PE, det er ikke limbart. For det andre er de ikke laget i UV-stabilisert plast, det betyr at plasten vil morkne opp etterhvert når den blir utsatt for sol, salt og sjø. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...