Pequod Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Siden mitt forrige innlegg i denne tråden (i februar), har jeg vel kommet noe nærmere konklusjonen om hvor jeg skal dra... Akkurat nå ligger jeg i Resö, på vei hjemover etter et par ukers tur med både nydelig vær og drittvær, men kost meg har jeg uansett. Hovedbåtferien går imidlertid ikke av stabelen før andre uka i august, og da skal jeg etter planen være på tur ut september. Første del går i utgangspunktet nedover svenskekysten igjen, med et lite håp om at været blir bra nok til at jeg kan tøffe over til Læsø og få brukt det danske gjesteflagget. Har også lyst å prøve meg på et par havner på det danske fastland, men vi får se hvordan det går. På returen er planen å komme meg til Koster og deretter krysse over til Stavern og tar resten av ferien på Sørlandskysten. Kommer neppe lenger enn Mandal/Farsund, men alt er avhengig av hvor knirkefritt det går i første del av toktet! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
fritidsfiskeren Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Pequod skrev for 2 timer siden: Kommer neppe lenger enn Mandal/Farsund, men alt er avhengig av hvor knirkefritt det går i første del av toktet! Velkommen skal du være! Sitér dette innlegget Link to post
RH91 Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Mtp ny-gammel båt ifjor, som ikke var helt frisk så ble det alt for mange timer med skruing og alt for lite nyting de 14 dagene vi var ute. I år har jeg forhåpentligvis fått rettet opp en hel del. Vi ligger i sande, så har planer om diverse besøk helt ned til jomfruland. Må vel en tur innom både Horten, Tjøme og en og annen øy. Jeg tar imot alle tips og fine plasser, gjerne uthavner som er greit å legge til for en nyklekket "kaptein" og familie. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Turen går mot Oslo , tenker er stopp i Åsgårdstrand , Horten, Holmsbu, Drammen , Oscarsborg, Håøya, Sandvika området, Aker brygge og Son/ Moss på retur Sitér dette innlegget Link to post
KH Scand Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 Her begynner ferien i morgen allerede, så førstkommende søndag så blir det å ta turen til grebbestad/tanumstrand blir der mot slutten av neste uke, så blir det en tur til Stavern etter det. Den siste uken blir nok i skjærgården rundt fredrikstad, satser på at varmen kommer tilbake snart selvom det ikke ser slik ut. Sitér dette innlegget Link to post
jespebok Svart 14.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2024 KH Scand skrev for 15 timer siden: Her begynner ferien i morgen allerede, så førstkommende søndag så blir det å ta turen til grebbestad/tanumstrand blir der mot slutten av neste uke, så blir det en tur til Stavern etter det. Den siste uken blir nok i skjærgården rundt fredrikstad, satser på at varmen kommer tilbake snart selvom det ikke ser slik ut. Ta med gode klær da, værmeldingen ser jo ikke ut som den vil gi oss noen god juni God ferie. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2024 fritidsfiskeren skrev On 12.6.2024 at 0.11: Velkommen skal du være! Takk for det! Har vel vært på Sørlandet med båt hvert år siden 2018, og både Mandal og Farsund er to av mine favorittsteder. Har en pensjonert jobbkollega som har sommerhus på Eigebrekk, så det har blitt en tradisjon å hilse på hvis det passer. Sørlandsturen er også den eneste gangen i året jeg får hilst på broren min, som bor i Thailand om vinteren, men som driver restaurant på Skottevik feriesenter mellom Lillesand og Kristiansand på sommeren. Så jeg stikker innom ham både på tur og retur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
KH Scand Svart 14.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2024 jespebok skrev for 4 timer siden: Ta med gode klær da, værmeldingen ser jo ikke ut som den vil gi oss noen god juni God ferie. Gode klær og godt humør så hjelper det, norsk sommer på sist beste😊😊 Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 @Pequod, mulig du er klar over det, men Lister Fritidsråd har en ganske bra oversikt over uthavner i Farsund her: https://listerfriluft.no/skjaergaardsparken/farsund/ Flere plasser under menyen "Skjærgårdsparken" oppe til høyre Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 fritidsfiskeren skrev for 1 time siden: @Pequod, mulig du er klar over det, men Lister Fritidsråd har en ganske bra oversikt over uthavner i Farsund her: https://listerfriluft.no/skjaergaardsparken/farsund/ Flere plasser under menyen "Skjærgårdsparken" oppe til høyre Ja, jeg har vært på flere av dem! To steder på Langøy (Skudeviga og Sandviga) og også på Skåtøy (Dølibukta). Siden jeg stort sett er alene om bord og amputert, så peiler jeg ut steder som er enkle for meg å legge til, helst med en liten brygge av et eller annet slag! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Thomas_h Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Ferien vår starter neste helg, og ca plan for nå er: Bergen - Hardangerfjorden - Rogaland - Mandal - blindleia - Lillesand - Søgne så tilbake til hardanger. Ca 4 ukers tur tenker jeg 😀 Satser bare på noe bedre enn stiv kuling og +7 grader. 🤣 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.