Jump to content

Lyst på litt ekte galskap på Thailands ferien kanskje 🤔🤔


Okkaby

Recommended Posts

En motor som er vanlig å bruke til dette, er Isuzu 4JJ1. Denne går det flust av i Norge. Det er samme motor som sitter i Isuzu D-Max fra 2007 til 2012. Den velkjente 3-literen. Fra 2012 til 2017 så ble det 2,5-liter. 2017 og fremover 1,9-liter som selges den dag i dag.

 

3-literen lever i beste velgående utenfor Europa. Euro-normen satte en stopper for denne motoren i Europa.

Link to post
Share on other sites

Jeg ble skikkelig overrasket over at dette kunne gå galt slik det gjorde for den ene føreren

 

Det er mange galskaper som er satt i system. Dette ser for meg ut til å være ett av dem.

 

Kan sikkert være morsomt å prøve noe sånt med fullt sikkerhetsutstyr på flatt vann, men på en smal elv :thumbsdown:

Ønsker deg god tur @Eika og håper dette går bra for maken til kunnskap du deler her på BP vil jeg ikke at skal enda på den måten.

D5L

Link to post
Share on other sites

Bellil skrev 16 minutter siden:

Ønsker deg god tur @Eika og håper dette går bra for maken til kunnskap du deler her på BP vil jeg ikke at skal enda på den måten.

 

Bare sånn for og betrygge deg litt, de beste går først, så jeg kommer til og leve evigt :headbang: så det blir fortsatt mange innlegg med glassfiber, gelcoat og jakt på knop 

 

Men jeg vet heldigvis hvor farlige båter kan være, så jeg føler litt på de, hvordan de oppfører seg og hvordan de burde kjøres, før jeg klemmer til :) men for og si det sånn, det er stoooor forskjell på 95% av toppfarta og 100% av toppfarta, jeg vet hvor mye man må lifte, tilte og satse, for og få frem de siste 5knopene 

Link to post
Share on other sites

Nå lever jo mange(de fleste ) Thaier etter tanken om at det er Buddha sin vilje, som bestemmer om det går bra eller dårlig.

 

Har bodd der nede i flere år. samt drevet diverse der nede. Så vet hvor lite fornuft det er i mange avgjørelser de tar hehe

 

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 34 minutter siden:

Nå lever jo mange(de fleste ) Thaier etter tanken om at det er Buddha sin vilje, som bestemmer om det går bra eller dårlig.

 

Har bodd der nede i flere år. samt drevet diverse der nede. Så vet hvor lite fornuft det er i mange avgjørelser de tar hehe

 

 

Det høres bedre ut det, enn at man skal kappe med skytsengelen sin :crazy:

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 10 minutter siden:

 

Det høres bedre ut det, enn at man skal kappe med skytsengelen sin :crazy:

Så spørs om du tror på Buddha hehe

 

Ene bilen vi kjøpte, hadde plutselig feil farge i forhold til hva som skule bringe lykke, når den ble velsignet av munkene. No popem Mister. Et klistremerke i bakruta på thai, hvor det sto at denne bilen er ikke sølvfarget men hvit. Så var lykken med bilen likevel hehe

Same Same mister er jo det vanlige svaret når en stiller spørsmål der nede

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...