husky dane 85 Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Da er ikkje utenkelig,då er da berre å skylle og fylle på rett frostvæske ,og så følja med på vegen sørover Link to post
J-Å Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Anders And skrev for 3 timer siden: Ser det ikke overkommelig ut å kjøre innaskjærs fra Bergen til Leirvik? Ja, men jeg støtter rådene om å gå på vestsiden av Stord. Da har du også båtutstyrbutikker på Fitjar, Ternetangen og Sagvåg, og godt med bunkringsplasser. https://bunkring.no/ https://larsen-multihandel.nordsjoidedesign.no/kontakt/ https://bestmarin.no/pages/stord https://www.aasheimslipp.no/wordpress/ Link to post
-morten- Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Først få orden på kjøling! testkjør sikkelig etter rensing og bytting av kjølveske, se at motoren tåler å gå på driftstemp! Været ser ikke helt ut å spille på lag, men de fleste strekk kan du jo gå innaskjærs, bortsett fra Jæren da! Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
husky dane 85 Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Du må gå Austevoll og fra Bekjarvik over til vest sida av Stord,terne tangen(bestmarin)hadde ikkje Diesel sist eg var der,ogikkje i Sagvåg heller,Men ved Røyksund kanalen er da diesel og kort pumpe,Treng du hjelp så ta kontakt. Link to post
Roger jo Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Anders And skrev for 2 timer siden: Hovedteorien er at det har blitt mikset feil kjølevæske. Da burde ikke kjølevæsken forsvinne. Ser oljeaktig ut den kremen. har de skiftet smøroljen, tar det tid før en ser noe på den. trykktest systemet det kan gi en pekepinn, men noen ganger skje det ikke noe før en har driftstemp. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Anders And skrev On 21.2.2024 at 9.18: Jeg har kjøpt en Flem 340 fra Bergen Marinesenter. Det ser ut som om du har fått deg en veldig pen båt. Pen innredning, og nytt drev i 2020 og greier. Men når man kjøper en båt fra et firma som Bergen Marinesenter synes jeg det er merkelig at noe slikt som dette her dukker opp av det blå ved overtagelse. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ohio Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Jeg ville iallefall i gått med dette Dårlig forarbeid ved salg Link to post
Anders And Svart 23.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 De gikk igjennom båten før overlevering og fant flere ting som ble utbedret. De ordnet også fort verkstedtime når det først ble oppdaget. Så ja, enig det burde blitt oppdaget og ordnet opp i på forhånd, spesielt med tanke på at vi skulle på langtur. Men uansett, vi fikk flushet systemet og analyser viste ikke tegn til karbon. Det ble kokludert at det var miks av forskjellige kjølevæsker som forårsaket grumset. Samtidig ble det også oppdaget sedimenter som minnet om en blanding av rust og treverk i slangene som går til varmtvannsberederen. GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Anders And Svart 23.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
husky dane 85 Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Fint at da ordna seg,ellers så gjekk turen bra?god tur vidare Link to post
sunnmøre Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Kjekt med tur! Kjenner eg er litt misunneleg på lukka båt på denne årstida. Open seilbåt er ikkje like kjekt i februar:-) Ellers er det mange Flem her på nordvestlandet. Flotte båtar! Link to post
Tom Rør Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Ser herlig ut. Det er litt mer plass i havna i Haugesund enn da vi var der sist :-) Link to post
XardasKSP Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Flott båt selv om den ikke er så stor, men jeg fikk ikke helt med meg hva som "dævva" og hvordan det ble fikset. Siden neste steg er båten allerede fungerende og begynt på hente turen. Ser ut som det blir en fin tur, jo mer turtråder jo bedre. PS. Såvidt jeg har forstått så ble båten kjøpt av megler, fikk du likevel avslag eller fiksing av båten betalt av megler/eier? Link to post
Poseidon Svart 23.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2024 Godt å se at du er vel fremme i Haugesund, da er du virkelig kommet et godt stykke på veien. Men med tanke på trafikken gjennom Smedesundet hadde jeg nok lagt meg på innsidene av flytebryggene Jeg ønsker dere en god natts søvn - og god tur videre i morgen! Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 Det blir aldri feil å følge disse turene! Fin båt! Og godt at du har fått utbedret kjølevæskeproblematikken! Håper dere har fått en god navns søvn!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LAKA Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 God tur videre. Fine forhold over Boknafjorden nå med relativt lite sjø og solgløtt. Link to post
LALUNA II Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 Noe mere status ang båt /tur ?? Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 søndag kan bli en brukanes dag Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 Henger "noe sjø" igjen etter stormen Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
husky dane 85 Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 Men er TS på veg eller ligg han i HGSD? Link to post
Poseidon Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 Merkelig at vi ikke hører noe mer. Det hadde vært kjekt med et livstegn, enten det nå er sånn eller sånn .... Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
pipe Svart 24.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2024 Poseidon skrev 14 minutter siden: Merkelig at vi ikke hører noe mer. Sikkert havnet på fylla men våkner nok til etter vært Link to post
husky dane 85 Svart 25.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2024 Blir jo rimeleg urolig når ein ikkje høyrer noko som heldst,og ikkje mulig å spora på Marinetrafic. Link to post
Poseidon Svart 25.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2024 pipe skrev for 11 timer siden: Sikkert havnet på fylla men våkner nok til etter vært Slike kommentarer burde du spare oss for. Men, men, det var kanskje alkolock'en på tastaturet ditt som var ute av drift en sen lørdagskveld .... Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lianshans Svart 25.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2024 Har vært i kontakt med han på Messenger, han har kommet hjem :-) MED båten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn