Jump to content

Hvor kjøper jeg (billig) glødeplugg til Wallas kokeapparat?


Lars H.

Recommended Posts

pipe skrev for 4 timer siden:

Blir bra det Lars. 
Kjenner jeg deg rett så legger du sikkert ut nummeret og fabrikatet på OE pluggen til glede for de som lurer på det samme og noen av oss som er nerder.

Blir ikke overasket hvis det er Beru som produserer men jeg har tatt feil før.

Siden den er bestilt på nett, kan man jo benytte seg av 14 dagers angrefrist (og muligens fri retur)  hvis den nye pluggen viser seg å koste 200,- hos en bildelforhandler😉

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Så var glødepluggen kommet. Og etter at jeg fant frem lupen så jeg at det var en Beru GV 688 plugg som er 11V og 9A. Dermed ble det å Google på den typen. Og som dere sier, den har en helt annen pris dersom den ikke er priset av Wallas.

 

Jeg ble nok fristet til å returnere den til Sunwind, men nå får det være nok surr med denne saken, så jeg monterer den sammen med den kvartsduken for brennkammeret jeg allerede hadde liggende i båten. Prisen på denne biten glassfiberduk er like horribel som for glødepluggen, 340 kroner! Den finner jeg ikke noen lavere pris for.

 

beru_gv_688_wallas.jpg.ea54bec9e9c6eefb45efefdac95426ae.jpg

 

beru_gv_688_traficno.jpg.c6d43e149755c23bffc34a201ac1bbda.jpg

 

wallas_duk.jpg.0f7746c1bdd61b9932fd7253473c9f60.jpg

 

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 34 minutter siden:

Så var glødepluggen kommet. Og etter at jeg fant frem lupen så jeg at det var en Beru GV 688 plugg som er 11V og 9A.

 

Om du har god tid på Biltema en gang, kikk litt i hyllene deres om du finner den der. Deres plugger er også produsert av Beru:wink:.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Holder på å se over en 30DT, trenger nok ny glødeplugg samt en del andre ting. Glassfiberduken er gått helt i oppløsning, noen som har prøvd med "vanlig glassfiberduk". Tenkte å teste ut varmeren litt mere før jeg legger for mye penger i deler jeg evt. ikke får benyttet dersom jeg ikke får igang varmeren.

Link to post
Share on other sites

Det med "vanlig glassfiberduk" hadde vært greit om det funker iom. at Wallas skal ha den forferdelige prisen. Slik så forresten den duken jeg nå nettopp har byttet ut med ny. Nå nærmer det seg oppfyring av apparatet, rengjort brennkammer med ny duk og glødeplugg.

 

 

wallas_duk_brukt.jpg.4ff6600a68aa30db72cec26f413f64b0.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel ikke bare temperaturen som betyr noe, men vel også strukturen? Dieselen pumpes ned mot duken (som Wallas kaller "Quarts bottom carpet" der den brenner. Da har vel også strukturen litt å bety?

 

 

wallas_duk_bytte.jpg.2addd71950c746374ba42d7acf7a344c.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

En siste liten opplysning: I manualen står glødepluggen Bosch 0 250 202 006 11V nevnt. Jeg har ikke googlet så mye, men akkurat den finner jeg ikke på nettet. Men den er muligens utgått, Wallas'n min er jo en god del år nå.

 

Ellers er ny glødeplugg og duk montert, jeg har kjørt flere perfekte oppstarter og nå er apparatet ryddet vekk klar for montering i båten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 59 minutter siden:

I manualen står glødepluggen Bosch 0 250 202 006 

Jeg har noen "skikkelige" betalings delekataloger da jeg bygger litt biler i ny og ne.

Bosch 0250 202 006 nytt nummer 0250 202 096

Beru GV688
NGK  Y118T1 

Champion CH154 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...