Jump to content

Hvor langt må man gå med Axiom 12 før systemet "skjønner opplegget" og "finner" baugen på båten?


Hekri

Recommended Posts

btt skrev 1 minutt siden:

Joda , det fungerer fint det 

Nei det fungerte ikke.

Å når den hadde vært inne til siste runde med rep hos Raymarine, så kunne den ikke lese navionics karte lengre.

Fikk da en håpløse svada fra et like håpløst service team hos Raymarine, om at den kun ville kunne lese siste nye kart fra i fjor(2023) Kartet var fra 2022 eller 21.

 

Å ikke faen om jeg kjøper nytt Navionics kart igjen. Han som kjøpte min gamle Garmin plotter hadde kjøpt lighthouse kart ved en feil på nett, så byttet med han, så han fikk mitt Navionics å jeg hans nye lighthouse. Å der mangler autoruting jo helt, siden Raymarine ikke ser ut for å se det nyttige i dette.

 

Men fremdeles fungere ikke plotter etter den plutselig midt i sesongen uten forvarsel snudde båten opp/ned å nekter å endre dette.

 

Så nå blir den kun brukt som Radar skjerm. Holder meg til navigering/kart på Orca sitt system på deres display og Ipad Pro. Dette systemet fungere 100%.

Om jeg finner ut jeg beholder båten lenge, så blir alt Raymarine hevet på dynga å Garmin installert for Radar bruk.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

svendmb skrev 1 time siden:

Har du lagt inn spesifikasjoner på båten din i Axiom'en? Den trenger båtens lengde, bredde, dyptgående og høyde for at auto rute skal fungere. 

Alt er registrert !!! :smiley:

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...