Jump to content

Hente ny båt, hva må vi ha med


JoachimogMalene

Recommended Posts

Hei. Vi har endelig kjøpt oss sjekte igjen. Den skal hentes 1.mai og vil bli kjørt vannveien fra Tønsberg til Kilsund. Vi beregner 2 dager og håper å komme til Jomfruland første dagen. Båten er en risør 30 med en Tamd31 130hk motor. Hva bør en ha med av reservedeler? Impeller, filter osv. Spent på været vi får og gleder oss til å begynne på sjektelivet igjen:) Alle tips mottaes med takk:) Mvh Joachim

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny båt :)

 

Ville satt meg inn i hvordan gjøre de mest eliminere ting med motoren. Som bla hvordan lufte den, bytte dynamoreim etc  og ulike fastnøkler, skraller osv. Ekstra dieselfilter, oljefilter og litt ekstra oljer til div motor og utstyr.

Jeg har skåret opp noen gamle fendere som jeg har til nødrep av slanger sammen med slangeklemmer av ulike dim.

Link to post
Share on other sites

Takk for det og takk for nyttige tips. Ja, må ha en shopping tur og handle litt diverse. Båten kommer heldigvis rett fra service når vi henter, selv om det ikke er noen garanti for noe. Tar også med ymse verktøy jeg forhåpentligvis ikke får bruk for. Er ikke mer enn 10-12 timers tur hvis været er med oss. 

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

JoachimogMalene skrev 18 minutter siden:

Takk for det og takk for nyttige tips. Ja, må ha en shopping tur og handle litt diverse. Båten kommer heldigvis rett fra service når vi henter, selv om det ikke er noen garanti for noe. Tar også med ymse verktøy jeg forhåpentligvis ikke får bruk for. Er ikke mer enn 10-12 timers tur hvis været er med oss. 

 

Det ville nok vært mer verdt om den kom rett fra en helgetur der eier hadde brukt båten og utstyret i den samt kjørt motoren noen timer i marsjfart....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...