Jump to content

HJELP...Skal kjøpe motorbåt.....


Hansa666

Recommended Posts

Hei!

Leste innlegget, som ikke var særlig nyanser.... Min søster hadde en Sea Ray 300 87 mod., før de gikk over til Nimbus 4004, og var klar i sin tale at Sea Rayen var den de likte best. Nå er jo dette en smakssak, men båten de testet er av den nye typen som jeg ikke kunne ha kjøpt. grunnen er at den er ca.260 bred, mens min er 304. Jeg satser på at dette er drømmebåten når jeg reiser til Trondheim ( med bil...) på førstkommende lørdag.. :flag:

Link to post
Share on other sites

Negativitet fra yachtsurvey.com i fht Sea Ray har det vært mye av. Det er selvfølgelig viktig å være kritisk, men makan til svartmaling... Modellen som er testet kjenner jeg dog ikke - den er svært anderledes en min. Uansett, Sea Ray er tross alt en av verdens største båtfabrikanter - om ikke den største. Som alle andre lever også de av fornøyde kunder.

 

Lytt heller til eiere av Sea Ray. Selv kjenner jeg flere som alle er godt fornøyde med sine båter.

 

Båten min er en Sea Ray 290 fra 1997 som er kjøpt ny i Norge - ypperlig båt som er godt sammensatt. Kompakt og god - ikke noe slarking eller skrangling. Solide løsninger på innredning, ryddig elektrisk opplegg og gjennomtenkte løsninger.

Egenskapene i sjøen er det ikke noe å utsette på. Hele familien vår med to voksne og to barn på 3 og 6 trives god i båten - selv om tre fot syken begynner å gjøre seg gjeldende.. :wink:

 

Jeg er også veldig imponert over Sea Ray imoportøren i Norge som holder til i Drøbak - Husvikholmen Marina. Gutta der var agent da jeg kjøpte min båt. Makan til oppfølging har jeg aldri sett før - skikkelig seriøs kundebehandling og vilje til å ta mer ansvar en de strengt tatt hadde. Trenger du noe så kan de sikkert hjelpe deg.

 

Det jeg ikke er fornøyd med er kalesjeløsningen som er noe tungvind, samt den lukkede pulpitten forut. I tillegg kunne jeg ønsket meg noe mer motor, og plass til en stekovn i pentry...

Jeg tror du kommer til å bli svært godt fornøyd med båten! Gled deg til en flott sommer i drømmebåten :sailing:

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke er fornøyd med er kalesjeløsningen som er noe tungvind, samt den lukkede pulpitten forut. I tillegg kunne jeg ønsket meg noe mer motor, og plass til en stekovn i pentry...

He he ... du VET jo hva det er symptomer på?? Yep, nettopp, den fryktelige tre-fots-syken!!! Du er smittet!! Det er uhelbredelig!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

He he ... du VET jo hva det er symptomer på?? Yep, nettopp, den fryktelige tre-fots-syken!!! Du er smittet!! Det er uhelbredelig!!

:yesnod::yesnod:

 

Det er nok tilfelle.... Har til og med begynt å se på engelske båter med promenadedekk ..... Men det blir IKKE før neste år - tidligst ....... (sier kona :wink: )

Link to post
Share on other sites

Negativitet fra yachtsurvey.com i fht Sea Ray har det vært mye av. Det er selvfølgelig viktig å være kritisk, men makan til svartmaling... Modellen som er testet kjenner jeg dog ikke - den er svært anderledes en min. Uansett, Sea Ray er tross alt en av verdens største båtfabrikanter - om ikke den største. Som alle andre lever også de av fornøyde kunder.

 

Lytt heller til eiere av Sea Ray. Selv kjenner jeg flere som alle er godt fornøyde med sine båter.

 

Båten min er en Sea Ray 290 fra 1997 som er kjøpt ny i Norge - ypperlig båt som er godt sammensatt.

men hvis du leser testen de gjorde av 1996 modellen, så vil du se at Sea Ray har gjort en del forbedinger på den ift tidligere modeller.

Ellers kjenner jeg en som har hatt denne modellen (290) og var svært fornøyd.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Mitt utgangspunkt for å kjøpe Sea ray 270 båten, var større plass...... Jada..... Har en Nidelv som med 4 barn blir for liten til våre planlagte ferieturer. Har bare hatt Nidelven i en halv sessong, da det var et spontan kjøp i juli..... Poenget mitt var om jeg skal kunne vurdere om jeg liker ferier i båt, med utgangspunkt i en Nidelv, ville det sansynligvis ikke fungere med 4 barn ombord...

Funker det ikke med Sea Ray båten, ja så er det jo bare å selge den igjen, og funker det ja da blir jeg vel smittet jeg også :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...