Jump to content

Frakt av seilbåt fra Harstad til Stavanger


Recommended Posts

Hei,

Jeg tenker på å kjøpe en 48 foot seilbåt i Harstad, men holder selv til i Stavanger. Noen som vet om noe bra alternativ for å få fraktet den til Stavanger? Evt. om noen vil ta på seg oppdraget? Alternativt fraktet til Ålesund også kan jeg selv fikse derfra... 

Link to post
Share on other sites

Er vel iallefall praktisk å seile nedover, med gratis drivstoff :smiley:

Iallefall om man venter til mai, da kan det jo bli flott vær også.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hei, velkommen på forumet.

jeg ble med en ny båteier i hans nye båt fra Stokmarknes og sydover. Den skulle til østlandet og ny eier ble med hele veien, jeg hoppet av etter 14 dager når annet mannskap kom ombord. Da lærte ny eier båten å kjenne sammen med en rutinert seiler ( hans første båt), og det var ingen diskusjon når noe gikk galt med det tekniske ombord, han var med og så hva som røyk, ikke startet, ikke virket osv. jeg tar ikke oppdrag hvor ny eier kun har kjøpt båten og ‘nøkkelen ligger under matta’. Alltid noe som dukker opp, ny eller gammel båt. Så bruk anledningen til å bli med, i hvert fall første uka. Du kjøper jo båt for å seile, så benytt anledningen til ett sommercruise sørover.  Det er også delivery-firmaer som kan seile båten ned non-stop, til en pris. De er også interessert i hva som virker / ikke virker ombord. Alt vi vet er at båten er 42 fot. På min hentetur så stoppet motoren første dag pga skitt i diesel…

Link to post
Share on other sites

superrolf skrev for 1 time siden:

Kjenner du til noe delivery-firmaer jeg kan ta kontakt med?

En kompis har brukt disse ved anledning: https://www.navenda.no/skipperoppdrag det er faktura, og MVA og slike ting...

Hvis du legger ut på Mannskapsbørsen på Facebook så får du mange frivillige, av varierende kostnad og kvalitet. Det er jo en populær tur, hadde jeg hatt tre uker tilgjengelig i juni så kunne det vært gratis for deg, og jeg selger køyer ombord. Men du bør ha en god testkjøring og testseiling så du er kjent med status før en 3.part overtar.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...