Ingar Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Har aldri sett det lageret, men det så jo smart ut. Mange har slitt mer enn de har hatt godt av for å få ut cutlesslageret. Ofte må det deles i to med stikksag, og da er det fort gjort å skjære hull i hylsa... Veldig fin kjølavslutning på den båten! (Her er noen skrekkeksempler på det motsatte...) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hank Svart 26.April.2007 Del på Facebook Svart 26.April.2007 Ja, Albin Marin visste hva de drev med på 70 tallet også.. Ellers har roret på disse båtene også en fin profil - bredest fremme og smalest bak.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 hvor mye makt er normalt å bruke , ved montering av cutlesslager?? ( føre lageret inn på akselen..) skal man kunne dytte det inn med hendene ? , eller må en liten hammer frem?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 for å slide det inn på akselen, bør normal håndkraft være tilstrekkelig. Smør på litt Zalo el.l for montering. Når det gjelder å feste lageret i P braketten / akselhylsa, trengs normalt litt mer krefter. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 takk Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 en annen ting , er at mitt cutless lager har ikke sjøvannsingang i front..som jeg ser mange har,, vannet kommer da bare inn fra bakenden av lageret.. er det en dårlig patent ?? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 Det har vært diskutert mye om bytte av cutlesslager her i det siste. Jeg ble naturlig nok bitt av basillen, og har startet de mentale forberedelser til et bytte neste høst. Det var hvertfall en ekstremt god illustrasjon, hvis man noen ganger må bytte cutless-lager. Ps. Jeg har ikke båt med aksling for øyeblikket. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 I de fleste akselhylser og akselbraketter skal i tillegg cutless lageret festes med umbraco skrue slik at det ikke begynner å rotere sammen med akslingen - da kan det fort gå galt (mye vibrasjoner og skade på hylse/brakett). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roy Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 (redigert) Har handlet noen ganger med dette firmaet i England:T Norris De er proffe på propell utstyr, det de ikke har, lager de. Ukurante dimensjoner på cutless lager, ingen problem! Redigert 10.Juni.2007 av Roy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jo_no Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 I de fleste akselhylser og akselbraketter skal i tillegg cutless lageret festes med umbraco skrue slik at det ikke begynner å rotere sammen med akslingen ..... Derfor: Kjør ikke båten i gear når den står på land med mindre en 'assistent' bruker hageslangen grundig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.