Jump to content

Introduksjon + ein Yamaha 30AM som av og til ikkje vil starte


Mammut1

Recommended Posts

Har vært borti at flottører har hengt seg opp i forgasser, da vil den ikke klare å stenge og det flør over.   Som oftest har jeg da klart å få start igjen ved å ta av bensinslangen , gi mye tomgangsgass og så kjøre starter

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Tusla meg ned til båten no. Yamahaen startar og går! :headbang:
 

Kva er det som er gale/eg gjer gale som fører til at denne motoren ved enkelte høver druknar seg sjølv?

 

Går og jobbar med opptrekket i mens, så det blir muleg å få båten på land. 

Link to post
Share on other sites

Har no laga ein video av motorens gange etter episoden med R/S i forgårs. Filma dette i går då eg starta den oppatt, ca 14 timar etter at den var umuleg å få start på.

 

 

Den jagar ein del no, det har den ikkje gjort tidlegare. Set stor pris på om nokon med totakts-/Yamaha-kompetanse tek ein kikk.

Forøvrig jobbar eg med opptrekket, har ambisjonar om å rense forgassar når eg får båten på land. Då kjem eg også til å byte bensinfilter. Set pris på tips der også, utover @dieselfan sitt eksisterande om å være ekstremt forsiktig og vaske delane i bensin.

Link to post
Share on other sites

Beklager, har hørt på videoen mange ganger men jeg kan ikke stille noen sikker diagnose basert på videoen.

Finnes det vannperler på pluggene når du har tatt ut pluggene?

Det er ikke så himla enkelt med godt voksne totaktere heller... de har sine "greier" og selv med 50års erfaring så er det ikke sånn at en ikke bommer av og til :crazy: 

 

@ivar har allerede nevnt flotør, jeg gjetter på nåleventilen. De jobber sammen og en kan ganske enkelt sjekke begge med en "dynamisk flotørnivåkontroll"

Flotøren skyver/trekker på nåleventilen slik at nåleventilen slipper inn bensin i flotørkammeret, og den stenger når det er fullt. Det er ikke av og på. Det skjer dynamisk og trinnløst... 

(imponerende, ikke sant :saint:

Dersom nåleventilen ikke tetter så renner det over...

Dersom flotøren er justert feil så kan det renne over...

Dersom nåleventilen går tregt i føringen kan det renne over..

 

Om forgasseren din har en liten søt slangestuss i bunn av flotørkammeret så er du heldig, og du trenger mare en 10cm lang bit med 3-4mm klar slange, så kan du feste slangen opp langs siden på forgasseren. Så åpner du tappeskruen til flotørkammeret og ser hvordan veskenivået stiger i slangen for så og stabilisere seg. Nå kan du starte motoren mens du ser på nivået i slangen. Det skal holde seg stabilt omtrent på nivå med toppen av flotørkammeret (pakningsflaten) 

 

Dette høres kanskje avansert ut, men det er det ikke, oppleves det slik så er det bare min forklaring som er dårlig...

Prøv :pray:

Link to post
Share on other sites

Sitat

Finnes det vannperler på pluggene når du har tatt ut pluggene?

Nei, så vidt mitt utrente auge har sett.

 

Dette var ekstremt bra forklart @dieselfan, så bra at eg no forstår - teoretisk og prinsipielt - korleis ein forgassar fungerer. Imponerande, og ganske tøft. Og med så gode svar, så skal eg følgje opp alle tips eg får heilt til motoren eventuelt blir erklært avgått ved døden av både meg sjølv og formumet forøvrig.

 

Var nede i havna i sta for å jobbe med tidlegare nemnte opptrekk, og tok ein tur i båten for å sjå etter "søt slangestuss" :giggle:. Og det har den. Prøvde å ta eit bilde også, sidan den sida av motoren mangla på dei forrige bilda eg la ut:

24-07-1211-27-514748.jpg.f21f4130a66e67605cd84f7b009fbe53.jpg

 

Eg manglar slange, men skal skaffe dette ved neste tur til ei øy med butikk. I kveld eller i morgon. Den søte stussen såg ut til å være 5mm, og 6mm rundt "munnen" :giggle:

Skal då utføre "dynamisk flottørnivåkontroll"!

 

Forøvrig prøvde eg også å starte motoren igjen, og i dag går den enda dårligare enn i går. Umulig å starte uten choke(!), og måtte ha fleire forsøk - alle med choke - for at den skulle komme i gang. Då gjekk den enda meir rykkete enn på videoen frå i går. Merk at ved sjøsetting i april var det langt kaldare i lufta, ned mot 5-6 grader, og då starta den utan choke på 6-8 sekund. Håpar eg får start når eg i morgon forhåpentlegvis skal kunne kalle meg sjølv "Autorisert Dynamisk Flottørnivåkontrollør".

 

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig tilbakemelding 👍

Det vil nok alltid være slik at de som følger opp tråden sin får den beste hjelpen. Men husk på at dette er lagarbeid. Nå var det @ivar og meg som postet denne gangen men vi vet at det er et stort team som leser og kvalitetssikrer det som skrives, og det arbeidet er "usynlig" men vel så viktig som åå holde pennen.. 🙂

 

Slange: om du har skyvelære kan du måle, eller om du har feks en borkassett kan sammenligne tykkelse på nippel med kjent bortykkelse. 

3 og 4mm klar slange får du også på apotek, legekontor, legebåt der det brukes i akuttbehandling.. (ikke ribb ambulansehelikopteret 😇

Link to post
Share on other sites

Nå har du jo fått hjelp av noen av de virkelige ressurspersonene på påhengere hittil i tråden, så jeg har ikke så mye å bidra med.

Men mulig det er nevnt (i såfall beklager jeg at jeg ikke har fått det med meg) men er det slik at du har fersk 98 oktan bensin på tanken ? Var det bensin på tanken når du overtok den, og har du eventuelt tømt tanken helt og drenert forgasser, for så å fortsette med feilsøkingen men ny fersk 98 oktav under veis i denne prosessen ?? 
Min erfaring etter at de byttet til E10 95, er at det har vært mye problemer med fusking når motor blir varm. Videre så kan en tank med gammel bensin ha fått kondens og vann i bunn av tanken, det kunne eventuelt forklart at di har fått rust på den ene tennpluggen? 

Mvh vegjoh

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post
Share on other sites

Ikke opplevd det selv men har jo sett flere tråder her hvor det hjalp å få ut gammel bensin og inn med ny.  Fort gjort å overse...

Ref det Ingar nevner om vanninntregning i nedre veivtetting:  typisk når dette skjer er at motor "nyser" på lave turtall, samt at plugg og stempeltopp blir vasket ren for sotavleiringer.   (Men det forutsetter jo at motor får gå lenge nok til at det får skje)

Men sålangt så tenker jeg treg flottør/nåleventil er hovedsporet å forfølge

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Då har eg fått meg ein tur i båten igjen. Foreløbig godt fortøyd :nonod:

 

Eg har lest om desse to hola som du nemner @Ingar, men sjøl om du har posta bilde klarer eg ikkje heilt å forstå kvar desse hola skal vær. Det er nok litt fordi her fortsatt er masse framandord for min del, som "veivhus" (er det nederst der akslingen nødvendigvis må ha en form for overgang til propell?). Og fordi det var bra med vind i dag så det var ganske ubehagelig å sitte på akterspeilet å kose med motoren. Yamaha-verskted meiner forøvrig at motoren er frå 1985, viss det kan bety noko.
 

@VegJoh Eg har utelukkande fyllt fersk 98 på tanken, som forøvrig er ein Biltema plasttank - det skal vel litt til å få kondens i den? Der var igjen nokre få liter frå forrige eigar som var fyllt no i vår ifbm med prøvestarting, men eg har brukt minst 100 liter 98 oktan sidan sjøsetting i april. Syns imidlertid det var pussig at pluggen var såpass rusta som du også nemner @LuckyFalls, så eg held alle moglegheiter opne. Kan vatn i bensinen føre til sånn rust på pluggane, eller har eg større problem i så fall?

Eg tenker uansett som du seier @ivar at det er greitt å forfølge eitt spor i gangen, så i dag har eg prøvd å gjennomføre ein "dynamisk flottørnivåtest" etter oppskrift frå @dieselfan. Det var vrient å komme til på "den søte stussen",men eg fekk til eit opplegg slik:
24-07-1318-05-314754.jpg.f809cf1016d2e059b82664dd77940f0c.jpg

Fekk ikkje tak i heilt klar slange, men på bildet kan du sjå bensinnivået rett under den øverste streken. Det var ganske vanskeleg å utføre testen, fordi der er så mykje bevegelse i motoren når den går. Og fordi eg er komplett uerfaren. Men eg klarte å holde slangen på same punkt, og har følgande (vage) resultat:
- Der er bevegelse i nivået, men ikkje så mykje. Det er maks 1 cm mellom lavaste og høgaste punkt.
- Der er tilsynelatande meir bevegelse på lavt turtal. Men også vanskeleg å måle, for på lavt turtal er det hopping og slåing.
- På lavt turtal virkar det som om motoren nesten stoppar når nivået er på det lavaste, så tek det seg oppatt når nivået går opp. Dette går i syklus som på videoen frå i forgårs. Men igjen; på lavt turtal er det såpass med bevegelse at det er vanskeleg å gjere 100% vitenskapeleg måling.
 

Avventar uansett til den meget kompetente og generøse forsamling har sagt si meining. Viss det er nål eller flottør er vel forgassar-rens neste(?), men viss der er vatn inne i blokka blir eg umiddelbart pessimist. Er uansett open for alt, og står ved mitt ord om at alle forslag skal testast ut.

 

Om ikkje anna, så er det mykje å lære :smiley:

Link to post
Share on other sites

Mammut1 skrev 1 time siden:

Eg har lest om desse to hola som du nemner @Ingar, men sjøl om du har posta bilde klarer eg ikkje heilt å forstå kvar desse hola skal vær.

 

Foran på motorstammen, rett over det nedre motorfeste. Kan ikke unngå å se de.

Mammut1 skrev 1 time siden:

"veivhus" (er det nederst der akslingen nødvendigvis må ha en form for overgang til propell?)

 

Det er simmerringene 24 og 25 som feiler slik at vann suges inn. 24 tetter der veivakslingen går ut i bunnen av veivhuset (2) og 25 tetter rundt akslingen som går ned til propellen.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Eg skal sjekke etter dei to hola i morgon. Skal også skru ut pluggane igjen og sjå kor dei ser ut no.

 

Sett ellers veldig pris på slike detaljerte forklaringar @Ingar. Har studert tegningane nøye, og forstår svært mykje meir. Dog ikkje alt. For meg ser det ut som om 24 og 25 sit rett etter kvarandre mot det eg antek er akslingen. 
 

Er der ein måte å fastslå om dette er problemet, utan å demontere (nesten) heile motoren? Dersom «nei», er det verdt å prøve likevel? :giggle:

 

Link to post
Share on other sites

Mammut1 skrev 1 time siden:

Er der ein måte å fastslå om dette er problemet, utan å demontere (nesten) heile motoren?

Fikk inntrykk av at du er en av de heldige som har tilgang på boroskop? Har du det så undersøk stempeltoppene. Er de unaturlig rene så kan det komme av vann i forbrenningkammeret (det rommet over stempelet, hvor luft/bensinblandingen blir komprimert og antent av tennpluggen) 

Veivhyset - det rommet under stempelet som dannes av nedre del av motorblokk og bunnkasse, og som omslutter veivaksel.

Link to post
Share on other sites

Eg beklagar at eg har gitt det inntrykket @dieselfan, men eg har ikkje - og har heller ikkje høyrt om - boroskop. Horoskopet derimot, seier "fortsatt intet båtliv" :giggle::nonod: Sett forøvrig VELDIG pris på dine detaljerte begrepsforklaringar.
Kva trur du forresten om resultatet av flottørnivåtesten? Inconclusive?

 

Har no fastslått at motoren HAR dei to hola som du @Ingar nemner. Du hadde heilt rett - dei er lett å sjå, så lenge ein veit kvar nedre motorfeste er :blush:. Legg ved eit bilde i tilfelle fleire nybegynnarar som meg skulle finne på å trenge denne infoen:

hol.png.b456ded05e3e9113ffa4c758c31fb5f5.png

Takk så langt for alle svært gode innspel, så tek eg gjerne i mot tips om vegen vidare. Dersom det stemmer det som @LuckyFalls seier, så må her vel være vatn i blokka og då er det vel det som må eliminerast - viss mogleg?

PS: Eg manglar boroskop og heilt sikkert masse andre verkty og instrument, men har tenkt å skaffe meg det som eventuelt trengst (innanfor rimeligheitas økonomiske grenser). Litt av poenget mitt med denne båten/motoren er nettopp å lære meg ting, slik at eg ein dag kan ha større båt :sailing: Hadde imidlertid håpt at motoren skulle vare ein sesong. Og no har kalesja, som inntil i går var heil, rakna totalt i underkant av heile vinduet bak. Det får bli eit problem for ein annan dag.

Link to post
Share on other sites

Mammut1 skrev 5 minutter siden:

eg har ikkje - og har heller ikkje høyrt om - boroskop.

Beklager, min feil, jeg har blandet to tråder... folk med så mange døde hjerneceller som meg bør nok fokusere på en tråd om gangen og ikke 10...:crazy:

Boroskop for mobil/nettbrett via USB får du for 100kr på nett, men ville ikke satt det øverst på lista. 

Din motor har plugghullene rett inn på og ganske nær senter av forbrenningskammeret, så med en god lommelykt vil du se ganske mye av stempeltoppene. Roter svinghjulet mens du ser inn plugg hullene og finn beste avstand.

Om du har kun en svak sotring på stempeltoppene og resten er nesten kunstig rent så kan det tyde på vann. 

Om nederste stempel er mye renere enn øvre, så kan det også indikere vann. 

For å stille diagnose på pluggene så er det veldig viktig som @ivar påpeker at du har nok brukstimer på motor/plugger. 

Link to post
Share on other sites

Mammut1 skrev for 12 timer siden:

For meg ser det ut som om 24 og 25 sit rett etter kvarandre mot det eg antek er akslingen. 

 

Det stemmer. For å dobbelsikre at vann ikke passerer.

 

Mammut1 skrev for 12 timer siden:

Er der ein måte å fastslå om dette er problemet, utan å demontere (nesten) heile motoren?

 

Ja, pluggene vil avsløre om det suges inn vann. Ingen grunn til å demontere før man har en sikker diagnose.

Om det virkelig er rust på den pluggen er det ingen tvil dessverre.
Men siden glass-isolatoren også er dekket at brunt belegg kan det være noe annet.

Den nederste pluggen vil bære mest preg siden det er her vannet kommer inn.

Link to post
Share on other sites

Når eg skrudde av pluggane første gongen var det den øverste pluggen som var verst. Det ser jo definitivt ut som rust etter mi meining, men der var mykje "brun gugge" - som igjen ikkje såg ut som rust. Det kan vel være gugge iblanda rust, kva veit eg. Då hadde båt og motor våre i ro i 3 veker, motor har våre vippa opp. Viss det kan ha noko å sei(?)

 

Uansett kva neste feilsøkingssteg blir, er det vel meir eller mindre tydeleg at båten må på land(?) Eller er det meir eg kan prøve å finne ut av først? Forsøket som @dieselfan foreslår ser gjennomførtbart ut, men ikkje med båt/motor på sjøen. Kan uansett skaffe meg boroskop, viss det er ein kjekk ting å ha til motor-feilsøking.

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Då er endeleg Reodor Felgen opptrekket mitt ferdig:

24-07-2215-47-584786.jpg.e48b4808c838267f9135268b1cd5942c.jpg

Det blir ekstremt spennande å prøve å dra opp båten med dette, men det er ei anna sak.

 

I formiddag gjor eg alt klart, og skulle hente båten. Då starta den ikkje. Det sa berre "klikk" når eg vrei nøkkelen til startposisjon. Tenkte å dra den i gang, men svinghjulet gjekk ikkje rundt (med forbehold om at "svinghjulet" er det store tannhjulet på toppen av motoren). Tenkte at no har heile skiten rusta fast, men når eg prøvde å flytte på svinghjulet direkte var der bevegelse i det - men ikkje mykje. La i midlertid merke til at startmotoren sto innkobla (så vidt eg kunne sjå - tannhjula var samankobla). Har satt den på lading til i morgon, i tilfelle problemet er for lav spenning på batteriet.

Vi får sjå korleis det går i morgon. VIss eg får den på land blir det grundig inspeksjon og vidare feilsøking, men eg har begynt å sjå etter ny/ny-brukt motor. Tek gjerne i mot tips.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sidan få ting er kipare enn trådar på baatplassen som døyr utan slutt, skal eg ta avslutninga på denne visa.

 

Det har ikkje våre vær/flo/anledning til å ta opp båten før i dag. Og no satt motoren heilt, bom, fast. Båten vart dratt på land med kjedelig bil-tilhengar, og eg må foreta motorbyte utendørs. Blir vel fort ein eigen tråd om det...

 

Oppsummert:

Ein motor som ser heilt fin ut under dekselet, alle skruar og boltar løsnar lett, og som var lettstarta og utan feilslag for 8 veker sidan, har no rusta fast. Eg reknar med det er tæring, og at det plutselig har komt saltvatn i sylinderane og då går det raskt nedover. Blir selt som delemotor på Finn.

Link to post
Share on other sites

Litt leit, men ingen krise. Var klar over motorens alder, og betalte i praksis kr 0,- for den. Hadde håpt den skulle vare en sesong, men slik gjekk det då ikkje. Men det er ok. Har lært veldig mykje teknisk, og også fått føle på båtlivets kostnadsgleder :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Mammut1 skrev 27 minutter siden:

Har lært veldig mykje teknisk, og også fått føle på båtlivets kostnadsgleder :rolleyes:

 

Sånn er det ofte i båtlivet. Får man noe utrolig billig/for godt til å være sant, har man egentlig bare kjøpt seg et hull i sjøen som man kan kaste penger i.:giggle:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...