Jump to content

Kollisjon, kantring og landkjenning på Hvaler

Komodo

Recommended Posts

Litt oppdatering nå:

Redningshelikopter, ambulanse, politi og redningsskøyta har hatt utrykning til Hvaler under Hvaler Open.

Politiets operasjonsleder Trond Lorentzen kan fortelle Fredriksstad Blad at de har fått en melding om en båt som har streifet en annen båt i høy hastighet, og deretter gått i skjæret.

Klokken 13:52 skriver politiet at en person er fraktet med ambulanse til Kalnes sykehus etter en båtulykke utenfor Asmaløy. Det skal være snakk om bruddskader. En båt med to personer om bord har gått på ett skjær i høy hastighet. Båten er berget. Politiet sier at det vil bli opprettet sak.

– Det er bruddskader og sårskader på personen som har blitt fraktet til sykehuset for oppfølging. Den andre personen har og sårskader, og ble sjekket på stedet. De trengte ikke videre oppfølging, forteller Lorentzen.

Det er og meldt om kantring på en speedbåt-katamaran.

– Kantringen er i forbindelse med arrangementet. Det er ingen personskade, men det er mange båter på vannet. Det er kaos, forteller Johan Leandersson.

Da har jeg fått litt info, catta kjørte med mye løft også kom det noen vindkast og da blei den kasta rundt, en annen som gikk på skjær og noen andre folk som har blitt kasta ut av båten, det er vist skikkelig vært i området med tanke på små båter og høy fart. Men han som låner propeller av meg er like hel :thumbsup:

Komodo skrev 12 minutter siden:

Skal ikke undervurdere vindkast og krapp strømsjø her ved Glommas utløp. Mange tror at det bare er en andedam her i Oslofjorden, det er ikke helt riktig. 

Det holder desverre med og være uoppmerksom kun ett sekund eller to, men uhell skjer uansett åssen båter folk har :/ 

Heldigvis er skikkelig speedbåter langt nede på ulykkesstatistikken, de fleste har fått gradene og lært seg hvordan båtene skal håndteres 

Komodo skrev 7 minutter siden:

Nei. 

Begynte og lure om det var både Skåtøy og strømtangen på begge sider av fjorden.

Men da har jeg fått litt mer oppdateringer om åssen det var der borte idag, det var mye som skjedde, mye action, mange som fikk seg en oppvekker i tilegg til de 2 det står om i avisene 

Jeg velger å gå så paddeflat at jeg havner under teppet.

@Honduras sitt Strømtangen Fyr ble startet i 1859

Mitt kjære Strømtangen Fyr ble ikke startet før 1874... så da teller det ikke :cool:

Utrolig praktisk å ha samme navn på to fyr....

"RS, jeg synker, ligger 400m NNØ av Strømtangen Fyr"... knittre-knittre -blobb-blobb

image_2024-07-28_010224509.png.62610dae188a9f0c15ca2259f422c3b0.png

dieselfan skrev 1 time siden:

Jeg velger å gå så paddeflat at jeg havner under teppet.

@Honduras sitt Strømtangen Fyr ble startet i 1859

Mitt kjære Strømtangen Fyr ble ikke startet før 1874... så da teller det ikke :cool:

Utrolig praktisk å ha samme navn på to fyr....

Ingen grunn til å grave seg ned @dieselfan 😉  Strømtangen er en tange det strømmer rundt... Både I Onsøy og på Hvaler har vi en Lyngholmen, det er ikke en gang langt imellom 😅 Men det var vel mye lyng der da. Og hvor mange Svartskjær har vi? Vel, jeg er oppvokst i Onsøy, men bor på Hvaler. I begge kommuner er det opptil flere skjær med det navnet. Blir som Emilie og Alexander på videregående. Ca fem i hver klasse 😂

dieselfan skrev 1 time siden:

"RS, jeg synker, ligger 400m NNØ av Strømtangen Fyr"... knittre-knittre -blobb-blobb

image_2024-07-28_010224509.png.62610dae188a9f0c15ca2259f422c3b0.png

Ja ikke sant 🤣🤣🤣

• 2 uker senere...
Honduras skrev 25 minutter siden:

Er Stømtangen i Onsøy/Fredrikstad jeg forholder meg til ja, men har fått med meg at det ligger en blek kopi over på skyggesiden av fjorden 😎👍

Dere som holder til på "the dark side" :p lukter vondt gjør det  også på deres siden av fjorden, har fortsatt traumer fra jeg var liten og kom til Moss :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...