Jump to content

Drøm - bare seile uten å vite om eller når jeg kommer tilbake

Glenfiddich

Recommended Posts

Glenfiddich skrev for 19 timer siden:

Nå er det veldig nære. Jeg har henta flytedressen, autopiloten og nødpeilesenderen. Jeg kan faktisk klare avgang i kveld! Været ser bedre ut, men jeg har ikke sjekka værmeldingen på en stund.

Kom du av gårde i går kveld? Husk at turen starter når du kaster tampene, ikke når du krysser første havet ;) 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

3 hours ago, Glenfiddich said:

Så selv om det hadde vært mye bedre å seilt i kuling, så har det sin sjarm å ligge og duppe i finværet.

Været blir aldri slik det er meldt.  Er det meldt "en god del vind", så blir det nesten alltid alt for mye av den, er det meldt "akkurat passe mengde vind", så uteblir den ofte helt.  Vel, det har hendt at jeg har vært heldig, f.eks. at det har vært meldt null vind, mens det har vært seilbart.

Det jeg misliker mest er når man har litt mye hav på lo side, og vinden er i ferd med å gi seg - da "vinner" bølgene over vinden, bølgene får seilene til å flappe frem og tilbake.  Jeg minnes at på min første 24-fots seilbåt så var det en myk og behagelig flapping, med dagens båt så er det bare å rulle inn seilene og starte motoren, dieselkostnaden er garantert lavere enn slitasjekostnaden på seilene.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Glenfiddich skrev for 3 timer siden:

Jeg våknet opp uthvilt og kunne se land, jess!,

Jeg håper du skjønner det er risikosport du driver med. Sove til du vokner, med strikk på roret langs kysten, uten AIS. Uten formening om hvor du er eller hva du har kurs mot, uten å sjekke vind-dreininger, skipstrafikk. Er EPIRB montert så den flyter opp ved havari?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...