Glenfiddich Svart 1.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 Nå er det veldig nære. Jeg har henta flytedressen, autopiloten og nødpeilesenderen. Jeg kan faktisk klare avgang i kveld! Været ser bedre ut, men jeg har ikke sjekka værmeldingen på en stund. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 God tur! Hold oss oppdatert! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
J-Å Svart 1.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2024 10Nm sør for Mandal. Onsdag kl 08 10Nm vest for Hanstholm. Onsdag kl. 18 Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Glenfiddich skrev for 19 timer siden: Nå er det veldig nære. Jeg har henta flytedressen, autopiloten og nødpeilesenderen. Jeg kan faktisk klare avgang i kveld! Været ser bedre ut, men jeg har ikke sjekka værmeldingen på en stund. Kom du av gårde i går kveld? Husk at turen starter når du kaster tampene, ikke når du krysser første havet ;) Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Glenfiddich Svart 2.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Jeg kom meg avgårde, men rakk ikke vinden. jeg jobba knallhardt for å rekke det, men det var rett og slett for mange ting igjen, så det rakk å bli lyst før jeg dro. Så selv om det hadde vært mye bedre å seilt i kuling, så har det sin sjarm å ligge og duppe i finværet. Jeg har dessuten møtt en nise. Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 2.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 I dag har det vært litt rart å seile, fordi i dag skal jeg ikke hjem, men seile inn i solnedgangen, liksom. Jeg klarte det! Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 God tur. Måtte alt bli som du har drømt om, og lykken stå deg bi Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Gunga Din Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
J-Å Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Det er virkelig imponerende hva du har fåtr til på kort tid. Beste ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 3 hours ago, Glenfiddich said: Så selv om det hadde vært mye bedre å seilt i kuling, så har det sin sjarm å ligge og duppe i finværet. Været blir aldri slik det er meldt. Er det meldt "en god del vind", så blir det nesten alltid alt for mye av den, er det meldt "akkurat passe mengde vind", så uteblir den ofte helt. Vel, det har hendt at jeg har vært heldig, f.eks. at det har vært meldt null vind, mens det har vært seilbart. Det jeg misliker mest er når man har litt mye hav på lo side, og vinden er i ferd med å gi seg - da "vinner" bølgene over vinden, bølgene får seilene til å flappe frem og tilbake. Jeg minnes at på min første 24-fots seilbåt så var det en myk og behagelig flapping, med dagens båt så er det bare å rulle inn seilene og starte motoren, dieselkostnaden er garantert lavere enn slitasjekostnaden på seilene. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
S/Y Emma Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Urgh.... Når vinden dør om kvelden og bølgene er sterkere, er en altfor kjent situasjon på langtur. Vi brukte å stramme storseilet så mye som mulig midtskips, rulle inn genoaen og kjøre motor. Å ligge å duppe i bølgene mens bommen slår og seilet kollapser, er tortur. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Hulda Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Ser frem til neste etappeseier! Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Men jeg tror du rakk å komme unna stilla som vokser i le av Norge. Å kline seg tett på Danmark ser lurt ut for å beholde vinden. Men du har vel ikke dekning lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 2.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Jeg dro vestover. Tror jeg. Uten plotter, følger magefølelsen. Veldig bra seilevind. Litt mye bølger. Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Glenfiddich skrev 22 minutter siden: Jeg dro vestover. Tror jeg. Uten plotter, følger magefølelsen. Veldig bra seilevind. Litt mye bølger. Dette er i ferd med å bli en av de legendariske trådene her på forumet 🙂 Fair winds! Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Hulda Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Glenfiddich skrev 41 minutter siden: Jeg dro vestover. Tror jeg. Uten plotter, følger magefølelsen. Veldig bra seilevind. Litt mye bølger. Du har kompass? Uansett, solen står vanligvis opp i østlig retning, og er S lokal tid kl 12:00. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Ho-Ho 2? Spennende med happy-go-lucky turer, men pass på deg selv! Havet i oktober er ikke til å spøke med, selv om det er vindstille og sol akkurat nå... God tur! Vi følger spent med! Husk at det er ingen skam i å søke havn når det røyner på! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Glenfiddich Svart 3.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Jeg våknet opp uthvilt og kunne se land, jess!, var det England, nei, for tidlig, Danmark, nei, feil retning, Norge? Jeg måtte sjekke navigasjons-appen. Jepp, Norge. Aldri stol på en strikkpilot. I vinkel med Stavanger i nord og Kristiansand i øst. Jaja, morsomt å se sydvestlandet fra denne vinkelen. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Styrer du mot Glenfiddich distilleriet (som ikke er langt fra østre ende av Caledoniakanalen)? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Tror det er dags att Autohelmut tar over styrningen.... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Dalurfjall Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Der blir du meget muligens værfast en god stund. Fikse autopilot der og sikte på Østsiden av Danmark da heller? Sitér dette innlegget Link to post
Glenfiddich Svart 3.Oktober.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Tja, det går sørover nå ihvertfall! I går merket jeg at det var mye mer fristende å seile inn i den gyldne solnedgangen enn den dystre tåka i øst. Så hvis alt er likt i kveld blir det først sørover så vestover, men jeg skal høre med strikkpiloten også ... Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Du lever i nuet, skjønner jeg. Hvor er du i natt når det stilner? Og i morgen når det slår på Sørlig? Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Hvis du tenker å krysse rett Vest nå tror jeg du ender opp ved Stadt eller i 15m bølger ved Færøyene. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Glenfiddich skrev for 3 timer siden: Jeg våknet opp uthvilt og kunne se land, jess!, Jeg håper du skjønner det er risikosport du driver med. Sove til du vokner, med strikk på roret langs kysten, uten AIS. Uten formening om hvor du er eller hva du har kurs mot, uten å sjekke vind-dreininger, skipstrafikk. Er EPIRB montert så den flyter opp ved havari? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.