JonasLL Startet 5.September Del på Facebook Startet 5.September Hei igjen! Etter de gode tipsene jeg fikk på det forrige innlegget mitt har jeg gjort litt egen undersøking, og funnet 3 båtmodeller som alle interesserer meg. Selv kan jeg ikke så mye om båter, så det hadde vært fint å få hjelp til å finne ut hvilken som passer meg best! Båtene som interesserer meg er Askeladden C65 Cruiser, Nordkapp 660 Noblesse og Nordkapp 720 Noblesse. Jeg planlegger å dra på dagsturer (for det meste), men det hadde vært fint å kunne sove ute en gang i blant med hele familien (4 pers). I tillegg ønsker jeg å kunne ha muligheten til å bo på båten i f.eks. en helg, noe jeg tror alle får til, men her handler det da om hvilken som er best. Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken av de tre modellene som tilsynelatende passer meg og familien min best. Kom gjerne med egne opplevelser! Alt blir satt pris på her! Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.September Del på Facebook Svart 5.September Synes layout og ergonomi/ombordstiging er mye mer praktisk og elegant på Askeladden! anbefalerr å prøve de forskjellige modellene. Ellers så har jo både Yamarin og Flipper like modeller. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Onkel Benz Svart 5.September Del på Facebook Svart 5.September Noen av fordelene med Askeladden mot Noblesse er vannklosett, at du kan gå bak på badeplattformen uten å trampe i sofaen og at du kan snu ryggen på benken bak. Da får du en benk bakover til å bruke ved fisking eller bading, og slipper masse graps inn i båten. Vi hadde tidligere en C61 som vi var på helgeturer med når barna var mindre, men de ble fort for store. Det var dessuten litt mye Tetris for å få plass til alle greiene som trengtes. Men det vil jo være felles for alle mindre båter. Utover det var vi kjempefornøyde. Sitér dette innlegget Link to post
Ryfylke2 Svart 13.Oktober Del på Facebook Svart 13.Oktober Jeg har hatt både 660 Noblesse og 720 Noblesse. Vi var godt fornøyd med begge, særlig egenskapene i litt grov sjø. 660 opplevdes som litt "nervøs" ved mye folk ombord. Med 5 personer i båten var det vanskelig å få den til å ligge jevnt, selv ved rolig sjø. Det problemet er ikke tilstede i 720. De ekstra fotene og vekten gjør at den ligger bedre i sjøen, selv med full båt. Personlig synes jeg 720 har et svært vakkert design, men det er jo en smaksak. Om jeg skal være kritisk til noe, må det være at det er litt lite stuveplass ombord. Utover det kan jeg anbefale 720 på det varmeste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.