Mammut1 Svart 23.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April Rana_17 skrev for 3 timer siden: Blir dessverre, eller heldigvis, inspirert av tråden din og alt du har gjort :) Hehe. Ja det er ganske tidkrevande greier. Og båtpengane flyg… Det eg har gjort med denne er småtteri i forhold til enkelte andre medlemmar her inne får til, men litt av poenget var å vise at det går an å få til litt sjøl om ein er båtfersking. Det ligg an til sjøsetting til helga, og eg gler meg meir enn eg gjer til jul, bursdag, navnedag og olsok - til sammen. Om ting funkar som eg har tenkt, blir jo dette ein meget alsidig og brukandes båt for under 50 bp. PS: det er berre å skru ut proppane. Greitt å få tømt viss det er vatn. Ei av mine (den i baugen) er øydelagt, men ventar på ny i posten som forhåpentlegvis skal passe. Sitér dette innlegget Link to post
Rana_17 Svart 25.April Link til dette innlegget Svart 25.April Mammut1 skrev On 23.4.2025 at 16.56: PS: det er berre å skru ut proppane. Greitt å få tømt viss det er vatn. Ei av mine (den i baugen) er øydelagt, men ventar på ny i posten som forhåpentlegvis skal passe. Har aldri prøvd meg på det, men det vil jo overraske meg om det ikke er noe vann der inne.. Mitt neste prosjekt med denne båten er å få montert lensepumpen fra biltema, som skal festes under platen. Frister å flytte batteriet under et sete, men ser for meg å bare lage en enklere løsning der jeg lager meg noe som gjør at jeg kan feste batteriet litt opp fra bunnen av det "rommet" hvor batteriet er i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Rana_17 Svart 6.Juni Link til dette innlegget Svart 6.Juni Mammut1 skrev On 23.4.2025 at 16.56: .... PS: det er berre å skru ut proppane. Greitt å få tømt viss det er vatn. Ei av mine (den i baugen) er øydelagt, men ventar på ny i posten som forhåpentlegvis skal passe. Passet proppen? Burde ha byttet ut mine, de er i ferd med å gå i oppløsning. Hvilke bestilte du? Sitér dette innlegget Link to post
Rana_17 Svart 11.Juni Link til dette innlegget Svart 11.Juni Fant plugger på Biltema som passer perfekt. Billig og greit :) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 12.Juni Link til dette innlegget Svart 12.Juni Kjekt å se en Rana 17 som blir stelt. I signaturen min finner du en tråd med litt inspirasjon fra mitt prosjekt. :) Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Faxen Svart 12.Juni Link til dette innlegget Svart 12.Juni På 60 tallet fikk jeg min første båt en Rana 12 fot, med Perkins 6 hk. Det var mye moro. Det var en klinkbygget tre båt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Mammut1 Svart 22.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni Rana_17 skrev On 11.6.2025 at 10.52: Fant plugger på Biltema som passer perfekt. Billig og greit :) Passa pluggen i holet, så du slapp å bytte innfestinga? Dei eg bestilte frå Ali kom aldri (expired står der i appen) og eg har ikkje gjort meir med det sida mi ødelagte propp sit fast i stengt posisjon. Vidar F.H. skrev On 12.6.2025 at 14.36: Kjekt å se en Rana 17 som blir stelt. I signaturen min finner du en tråd med litt inspirasjon fra mitt prosjekt. :) Eg har lest heile tråden din minst to gonger, og finn stor inspirasjon der sjøl om du er eit par divisjonar over meg - minst Eg har f.eks skamlaust kopiert koblingsplugg til masta frå din tråd. Ellers har det dessverre blitt lite båt i det siste grunna tidenes dårlegaste vær kombinert med nødvendig vedlikehald av hus og naust. Litt har det blitt. I år har eg skaffa meg eit Skippo-abbonnement, og det har opna ei ny verd for meg. I fjor tøffa eg stort sett rundt på kjente plassar, kronisk livredd for å gå på grunn. I år har det blitt litt utforsking, og båt/motor/elektro har oppført seg eksemplarisk. Her frå årets finaste tur hittil: Så fint var det, at eg måtte stoppe ei stund å berre nyte det. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Sånne dager er aldeles fantastiske! Kjenner jeg savner båtlivet nå, ja! :) Å stå rett bak vindskjermen med kalesjen lagt ned og bare cruise i rolig fart (særlig med 4-takter på hekken) - du har ikke puls! Jeg håper det ikke tar så alt for mange år før jeg får en kjøl under beina igjen. Kunne sikkert skaffet meg et eller annet midlertidig, men jeg har såpass god erfaring fra båtlivet at jeg vet eksakt hvilken båt jeg skal ha. Da blir alt annet uaktuelt. Det blir fransk, det blir 21 fot og det blir styrhus. For øvrig: alt det jeg gjorde er såre enkle ting. Det handler bare om litt erfaring og å lese seg opp litt, så er det ingen grenser for hva du kan gjøre. :) Jeg vurderte lenge å bygge en stitch-and-glue -båt, så jeg fikk mye info om hvordan man går fra flat skive til noe med kurver og noe annet enn firkanta form. Det ble grunnlaget for alt det jeg gjorde med båten vår. :) Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Mammut1 Svart 23.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni Vidar F.H. skrev for 3 timer siden: Kunne sikkert skaffet meg et eller annet midlertidig, men jeg har såpass god erfaring fra båtlivet at jeg vet eksakt hvilken båt jeg skal ha. Da blir alt annet uaktuelt. Det blir fransk, det blir 21 fot og det blir styrhus. Eg har omtrent samme aproach; eg veit også (ca) kva slags båt eg skal ha i 2027. Men fordi eg knapt hadde våre på sjøen før i fjor, brukar eg Ranaen både til å lære meg å ferdast på sjøen og til alt det tekniske frå vedlikehald til reparasjonar til fortøyning og ankring. Når det er sagt er denne båten svært allsidig og lettbrukt. Du skal ikkje sjå vekk i frå at den forblir i mitt eige sjøl om eg på sikt kjøper noko sværare. Vidar F.H. skrev for 3 timer siden: For øvrig: alt det jeg gjorde er såre enkle ting. Det handler bare om litt erfaring og å lese seg opp litt Alt er enkelt når du kan det Men for øvrig har du sjølsagt heilt rett. Og så vil eg legge til at det også handlar om å tørre å prøve. Når sesongen er over har eg tenkt å prøve meg med glassfiber/epoxy/polyester etc. Plastbygging. Sjøl om eg har lest 200 trådar om emnet her inne syns eg fortsatt det ser vanskelig ut. Men kanskje det går bra likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Rana_17 Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Mammut1 skrev for 23 timer siden: Passa pluggen i holet, så du slapp å bytte innfestinga? Dei eg bestilte frå Ali kom aldri (expired står der i appen) og eg har ikkje gjort meir med det sida mi ødelagte propp sit fast i stengt posisjon. Pluggen fra Biltema var som skap til formålet, og lignet veldig på de som stod i min båt. Dårlig bilde, men nappet ut hele den gamle, tok på tec7 og presset hele inn. Ser ok ut, og fungerer nok mer enn bra nok for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Mammut1 Svart 23.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni Det der vil jo funke som fjell det Eg skal sjå nærare på dette neste gong eg er i båten. Prøve å fjerne den gamle proppa etc. I det heile tatt har eg ikkje gjort noko med forpiggen. Der er ei original teaklaminatplate som ein kan lempe ting bakom. Fabulerer litt på å lage kosekrok til 3-åringen og ei bedre oppbevaringsløysing. Ein saccosekk fram i der hadde jo komplementert 80-talstemaet mitt Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 24.Juni Link til dette innlegget Svart 24.Juni Mammut1 skrev for 21 timer siden: Alt er enkelt når du kan det Men for øvrig har du sjølsagt heilt rett. Og så vil eg legge til at det også handlar om å tørre å prøve. Når sesongen er over har eg tenkt å prøve meg med glassfiber/epoxy/polyester etc. Plastbygging. Sjøl om eg har lest 200 trådar om emnet her inne syns eg fortsatt det ser vanskelig ut. Men kanskje det går bra likevel. 1: slip med grovt papir dersom du skal ha påstøp 2: gjør rent og avfett med rødsprit. 3: bruk skikkelig maske som tar avgassene. 3M har ei bra ei. Sørg for GOD utlufting, og unngå tennkilder. 4: vær nøye med blandingsforholdet polyester/herder 5: glassfiber skal vætes ut, men det er ønskelig å bruke så lite polyester som mulig 6: bruk aluminiumsrulle for å få godt resultat. Billige engangspensler er også et must. 7: ha ei bøtte aceton som du stikker verktøy nedi etter bruk, så kan du bruke det flere ganger. Bare husk å få av all aceton. Første gang du diller med dette bør du øve deg på noe du kan kaste etterpå. Og inntil du har gjort dette et par ganger, ligg unna strukturelle ting og ting under vannlinja. Ut over det er det bare å slå seg laus. Det er langt enklere enn du later til å tro. :) PS: "hakket" roving (består av masse korte glassfibertråder) er fint til å bygge tykkelse. Vevd matte gir strukturell styrke. Sistnevnte er også mer stabil ift. krymp og deformasjon. Men så lenge du plaster på en Rana, er "-ish" godt nok. De er ganske grovt bygget fra fabrikken. Fint øvingsobjekt! Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Mammut1 Svart 24.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni Takk for gode tips @Vidar F.H. Eg får starte med askebeger eller skjærefjøl, det var slik det starta med snekringa og det har eg etter kvart fått til greitt Det blir til vinteren dog. No når det er «sommar» skal båten brukast når der er fritid! Brukte den faktisk nettopp. Kjempefin tur med treåringen, men fekk baugen blåst sideveis inni fjøresteinane når eg skulle legge til. Trur eg må skrive litt om tillegging og fortøying på veldig, veldig vanskelig plass (kort fortalt; tau i vatnet, ultralav vannstand, hekken først, og god sidevind. Så lav vannstand i dag at eg drog meg inn med tau. Hekken havna jo på rett plass, men baugen stakk mot nordøst Ingen fare eller skade, men det må jo ha sett hinsides patetisk ut ) Sitér dette innlegget Link to post
Mammut1 Svart 28.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni Måtte alle værgudar bli til støv, og alle norske meteorologar bli til moringar (så dei i alle fall gjer litt nytte av seg)! Eg hadde tenkt å lage ein eigen tråd om det totale fråværet av både vår og sommar hittil i år her i nordvest, men her er sikkert nok medlemmar her inne som er frustrerte nok over dette, så den får gå. Det som har skjedd dei siste timane høyrer imidlertid heime i sagaen om Ranaen min, så det blir ein liten epistel her: Er har tatt litt stoltheit i å ha båten liggande på eigen grunn, og eg har brukt mykje tid og krefter på å legge ut og justere tau, dreggar, blåser og kjettingar. Eg har ingen brygge, men ein molo som peikar rett sør ut i sjøen. Dette har funka bra hittil i år, sjøl i 19-20m/s. I gårkveld byrja det å tikke inn værvarsel som uroa meg; opp mot 25m/s i over 24 timar samanhengande. Det skulle blåse opp utover dagen i dag, så eg gjorde alt klart til å ta inn båten i gårkveld (må gjerast på flo), og gjekk og la meg - klar til dyst. Når eg då sto opp igjen i dag tidleg kl 8, var uværet allereie godt i gang. Då var det å vurdere: la den ligge og satse på at alle fester held, eller prøve å få den på vogna og på land før det blir enda verre? Eg valde dessverre det siste. Eg kan ikkje gå i detalj på alt som skjedde i dei neste timane, det er for smertefullt. Men eg fekk etter kvart komt meg i båten, løsna dei permanente fortøyningane, og på land igjen med to tau; eitt i kvar ende. På eitt eller anna tidspunkt måtte eg akter å sjekke noko, og då fauk baugen ut mot aust. Eg brukte alle mine krefter og alle mine alt for mange kilo til å holde igjen, men eg var ikkje rask nok; påhengsmotoren, som er opptilta, går rett i moloen. Eg får dratt inn tauet forut i samme øyeblikk som det kjem uniormalt store bølger og skyller over både mann og molo, og då går skroget også i moloen. Den følelsen: når alt du har jobba med i vinter går ad undas til lyden av båt-mot-stein, er den verste eg kan huske å ha hatt Så står eg der då, gjennomvåt, mens haglet piskar, og tenker heilt seriøst: «hvis eg berre slepp desse to taua no blir båten knust mot nærmaste stein. Kanskje like greitt.» Eg slapp ikkje taua. Fekk geleida båten inn langs moloen på grunnare vatn og fortøyd dei to tampane. Fekk ut båtvogna og båten oppå. På vei opp av vatnet, knakk vogna. No står båten på defekt vogn heilt i vannskorpa, festa med litt ymse tau så den ikkje skal velte. Men den står. Så: skadevurdering: - Skroget tek tilsynelatande ikkje inn vatn - Kalesja er heil - Motoren er svært oppskrapa nederst på «finnen», men propellen ser ut til å rotere utan motstand eller synleg kast. - Akterspeil usikkert, har ikkje fått sjekka. Heile motoren bevegde seg ein del når den traff moloen. Skal sjekke nøye for sprekkar. - Elektrisk usikkert. Når eg skulle løyse dei permanente fortøyningane sto eg med luka i vindskjermen open, og ei uventa stor bølge slo over baugen og inn. Lensepumpa starta og pumpa ut igjen alt i hop, så det kan tyde på at batteri og elsentral er tørr. No får båten stå til det roar seg om eit par dagar, så blir det å sjekke nøye etter strukturelle skader. Så må den på sjøen igjen, for opp kjem den ikkje. Eg gir ikkje opp denne båten. Men eg trur eg gir opp båtplass på eigen grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.