Jump to content

Ny forsikring hos Maritim


At-le

Recommended Posts

Det er vel ikke noe stor hemlighet at alle typer forsikringer bør sjekkes hvert år...

Helt enig og det gjør jeg også. Men kanskje jeg burde forhøre meg på tilbudet som diskuteres her. Er fremdeles total kunde med godt forhold til selskapet jeg bruker selv om båten trekkes ut.
Link to post
Share on other sites

Med hus, hytte, biler og båter så har jeg ikke råd til å la være å sjekke hvert år! Lønner det seg? Ja, det er rart å se hvordan prisene forandrer seg fra år til år hos det enkelte selskap. Hvorfor det gjør det? Ja, de priser jo på basis av statistikk over skader fra foregående år og da blir det forandringer som kan slå ut på båttype, geografi osv.

Kanskje har man fått et godt (lokketilbud) første året? Man kan også være "totalkunde" i flere selskaper samtidig for noen forlanger hus som minimum plus to andre forsikringer, noen sier ok basis (f.eks) to biler, noen gir rabatt for medlemskap i NSSR, noen i Bondelaget osv osv.

Hvis jeg ser hva jeg sparer hvert år på å gjøre denne jobben hvert år så er det god timebetaling - atpåtil skattefritt! Husk du må jobbe fire timer for å betale noen andre for en time!

 

Forsikringsseelskapet min venn? Nei, de er jo faktisk en motpart!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ja, det du sier er er akkurat somjeg skulle sagt det selv, og det er jo også grunnlaget for selve tjenesten vår. Forsikringsselskapene forandrer prisene så ofte at det er helt nødvendig å sjekke dem ut årlig. Ikke nødvendigvis bare for å skifte, men for å se om det en har er konkurransedyktig priset.

Link to post
Share on other sites

I fjor var "mitt" selskap så "vennelige" at de prutet seg selv ned til akkurat den prisen jeg mente tjenesten deres er verdt :lol: Det gikk fort og greit for seg. Men etter det er jeg ikke i tvil om at det kan være lurt å være gjærrig. Tydeligvis blinket det ei rød lampe da dama hadde punchet inn polisenummeret,sikkert lagt inn etter mye kvervulering gjennom en del år.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Datatilsynet anbefaler at en IKKE oppgir personnummer i forbindelse med forespørsler/tilbud.

Ut fra ren datasikkerhet er kan dette være en god vane - personnummer kan missbrukes, av hvem som helst. Når det gjelder forsikringselskaper har de ikke behov for personnummer for å kunne gi et tilbud, uten at de ønsker å snoke i vedkommenes "portefølge" eller har andre mindere hederlige hensikter.

Det er lurt å styre utenom alle som ber om personnummer inklusiv forsikringselskap.

Link to post
Share on other sites

Dette er i beste fall en slurvete formulering.

If.. gir tilbud selv om man ikke oppgir personnummer, det har jeg selv erfart senest i fjor.

Dette er vel alle selskap forpliktet til såvidt jeg vet..

Vår erfaring er at alle de store norske selskapene krever personnr. Hvor villige de er til å gi tilbud uten å få dette varierer nok etter som hvor en spør.

Men hvis en f.eks også spør om bilforsikring og da oppgir bilnummeret så kan alle selskapene via det nummeret også finne eierens personnr.

Meglerne derimot trenger ikke personnr i noe tilfelle for å kunne gi tilbud.

Link to post
Share on other sites

Ang. personnummer, det er lite tilrådig å oppgi personnummer på nett av ulike sikkerhetsmessige grunner. Hva forsikringsselskap kan finne ut om vedkommene via bilregnr. og andre kilder er en annen sak. De skal i alle fall opplyse sin kunder eller potensielle kunder om evnt. personundersøkelser og hva de brukes til.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Noen av selskapene trenger personnr for å kunne gi tilbud. De har et datasystem som ikke gir dem andre muligheter. Vi har vært på dem mange ganger for å få forandret dette, men foreløpig til ingen nytte. Men vi skal prøve videre!

 

Mvh

Per Inge Haavik

Hallo alle sammen.

 

Her trengs det fagfolk. Vet du Per Inge hva du snakker om? Som mange år ansatt i Vesta - har forsikringsselskapene konsesjon til å ha personnummer. Hva benytter de dette til? Mange ting - men det kan jeg ikke skrive her.

Meglerne som driver med båtforsikring i Norge slipper unnna denne bestemmelsen ved å drive forsikring i Norge. Og kanskje det beste det treng heller ikke å registere båten i SMÅBÅTREGISTERET - som er noe stort tull i Norge. Vi vil ha flere meglere til Norge......i

Link to post
Share on other sites

Tilbake til personnummer-diskusjonen. Når det inngåes en forsikringsavtale mellom kunde og selskap må det være rimelig at selskapet benytter kundens personnummer, men å forlage det over et usikkret internettområde for å kunne gi et uforpliktende tilbud må være et tankeløst krav fra et selskap og ikke minst fra meglere. Dersom dette er tilfelle bør det være en sak for datatilsynet.

Link to post
Share on other sites

Sente forespørsel i forrige uke og fikk 2 tilbud iløpet av 3 dager.

Begge tilbudene var dog 1000 lappen over det jeg betaler idag, selv om Gjensidige i år økte premien med 500 kr.

 

ps. jeg oppga personnummer

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Selv om vi har mange aktører som kan gi tilbud, så gir ikke alle tilbud i alle tilfellene. Meglerne gir f.eks bare tilbud på de dyrere båtene. Hvis båten er over 20 år gammel eller at den går over 45 knop så er det gir ingen som gir tilbud. I disse tilfellene vil en da ikke få svar, og det beklager vi. Vi jobber med å finne leverandører som også vil gi tilbud til disse.

 

Mvh

Per Inge Haavik

Link to post
Share on other sites

Båtforsikreren,

 

Hvis det er slik at ingen tilbydere gir tilbud på forsikring på båter over en viss alder eller båter som oppnår en viss hastighet,

 

Hadde det da ikke vært naturlig å legge ut tydelig informasjon om dette og dermed unngå og kaste bort folks tid på denne måten ??

 

I det minste burde man får en tilbakemelding om dette når man har bedt om tilbud. (Og kanskje altså til og med oppgitt personnummeret sitt til absolutt ingen nytte).

 

:confused::confused::confused:

Link to post
Share on other sites

Joda, jeg er egentlig helt enig med deg! Vi burde nok det. Samtidig har vi jobbet hele tiden med å finne aktører som vil gi tilbud også til disse. Håpet har vært at vi skulle finne noen så fort som mulig. Og det ser ut til av vi nå har lykkes. Allerede nå til uka vil det komme på plass en aktør som ikke setter noen begrensninger på alder eller fart. Vi jobber også med enda flere som vi regner med også kommer på plass om ikke så lenge.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei,

vi har nå oppdatert sidene våre med en oversikt over alle våre leverandører på framsiden. Dere vil altså nå se hvilke forsikringsselskap eller meglere som vil kunne gi dere tilbud på båtforsikring gjennom oss.

Vi håper at mange av dere skal få bedre tilbud enn det dere har i fra før!!

 

Mvh

Per Inge Haavik hos Båtforsikreren

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...