Jump to content

Ny forsikring hos Maritim


At-le

Recommended Posts

Har spurt, fikk to svar! Det ene var fra Gjensidige som ga meg et tilbud og samtidig bekreftet at de opplysningene jeg oppga stemte med det de hadde fått fra meg allerede, jeg er jo forsikret der allerede! I spørreskjemaet hadde jeg krysset av for/informert om at jeg var forsikret i Gjensidige så hvorfor forespørselen ble sendt dit synes jeg var rart! :yesnod:

 

Tilbud to var fra Nordic Insurance, et selskap jeg hadde noen forsikringer hos for et par år siden - aldri igjen! Mere rot enn det selskapet opererte med har jeg aldri sett, hold dere unna!

 

Og det var det jeg fikk, ikke særlig imponerende! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

...Nordic Insurance, et selskap jeg hadde noen forsikringer hos for et par år siden - aldri igjen! Mere rot enn det selskapet opererte med har jeg aldri sett, hold dere unna!

Jeg endte hos Nordic Insurance da jeg skulle forsikre 37'n. Jeg kom desidert billigst ut hos de. Jeg lurer derfor på om du kan utdype litt erfaringene du refererer til.
Link to post
Share on other sites

Kom bort i dem via "Owners Buy" som er en medlemsklubb (koster 200 per år tror jeg) og da får du rabatt på badestamp, markise, tur til Jønkøping osv osv, men også mobiltelefon, forsikring hos Nordic Insurance osv. De (Nordic Insurance) lover å være bedre enn hva du har, men har sine begrensinger for min Chrysler ville de ikke forsikre fordi den ikke har startsperre og en del andre restriksjoner på andre forsikringer så jeg måtte dekke flere skadeforsikringer i et annet selskap- greit nok.

Måtte faktisk purre på regning for ville være sikker på at jeg hadde forsikringene i orden i og med at jeg aldri hadde hørt om dette selskapet. Etter tredje purring fikk jeg regning, men alt var stort sett feil og så var vi i gang! Sånt har jeg hverken tid, tålmodighet eller mage til! Hadde ingen skade så vet ikke noe om hvordan et, eventuelt, oppgjør ville være.

Dette er jo ikke de store ting, men nok av irritasjonsmomenter som gjorde meg ukomfortabel med hele selskapet. Dette har jeg sagt fra til dem om både skriftlig og muntlig, men de har ikke giddet å ta bryet med å kontakte meg! :nonod:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

OK - takk for utfyllende kommentarer. Det var mest dårlige erfaringer fra skadeoppgjør jeg var redd for. Litt administrativt rot kan jeg alltids leve med, så lenge de er konkurransedyktige på pris og jeg får oppgjør hvis jeg skulle få bruk for det. Da jeg skulle tegne forsikring, erfarte jeg noe i retning av det du skriver - litt rot og et par forsøk for alt ble riktig. Dette er nå et år siden, så de kan jo ha forbedret rutinene siden dette.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder oppfølgingen fra Nordic så har det nok mye å si hvilken agent en bruker. Det er jo i stor grad de som følger deg opp som kunde. Vi bruker Dalane finanssenter (Dafi) og har god erfaring med dem. Owners buy bruker noen andre.

I forbindelse med skadeoppgjør har vi også hatt bra erfaring med Nordic. Men jeg tviler ikke på at der også sikkert finnes dårligere erfaringer. Innenfor forsikringsbransjen synes jeg at det er det i alle leire. Men dere trenger ikke være i tvil om at Nordic er en like seriøs aktør som de andre mer kjente selskapene.

 

Mvh

Per Inge haavik

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Når det gjelder båtforsikring så er det viktig at en undersøker jevnlig hvilken forsikringsaktør som er best. Det forandrer seg nemlig. Dette er noe som flere under denne tråden også har nevnt.

 

Nå har vi også fått enda en ny aktør som gir tilbud på båtforsikring: Nautic Insurance Brokers.

Disse leverer tilbud til alle, også til dem som ikke oppgir personnr.

 

Alle som sender innforespørsler via oss vil nå altså få et enda bredere grunnlag når de skal velge forsikringsaktør. Vi anbefaler dere derfor å sende en forespørsel enda en gang.

 

Gå inn her og fyll ut, så vil du få nye tilbud!

 

 

 

 

 

Men vennlig hilsen

 

Per Inge Haavik

 

Daglig leder i Båtforsikreren

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Hei,

 

Prøver nå å få til en rimelig forsikring på min nyanskaffede Sea Ray 240 97 modell.

En telefonrunde ga dette:

 

Egenandel/ Årspremie

IF: 4.000/ 12.300

12.000/ 10.139

 

Gjensidige: 3.000/ 8.241

10.000/ 7.488

 

 

Etter en test av omtalte link fikk jeg raskt et tilbud fra Norwegian Broker på 6.689 med 5.000 i egenandel. Dette inkl havariforsikring på motor frem til den er 8 år gammel. Tror jeg må ringe Norwegian Broker i morgen

 

Skal bli artig å se om jeg får bedre tilbud fra IF og Gjensidige nå enn jeg fikk på telefon.

 

NB: tabellen jeg lagde med egenandel og årspremie ble bare tull når jeg postet inlegget men dere forstår det forhåpentligvis. Egenandel først og så tilsvarende årspremie.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei,

i og med at båtsesongen nå snart skal i gang, tenkte vi at det sikkert ville være interessant for dere å se priser på båtforsikring fra noen av de mest aktuelle leverandørene. Vi har igjen prøvd å velge noen av de mest populære båttypene.

 

Som dere vil se så varierer prisene mye. Mellom meglerne er det ikke så stor forskjell i vilkår, men noe er det. Vi har valgt å la Gjensidige få trekke fra 18% i samlerabatt siden de fleste som forsikrer båten sin her sannsynligvis også har flere forsikringer i dette selskapet.

 

Så sjekk etter her og send gjerne inn en ny forespørsel. Prisene forandrer seg jo fra år til år og det er dumt å betale for mye...

 

Mvh

Per Inge Haavik

Daglig leder i Båtforsikreren.no

Link to post
Share on other sites

Det at de har et datasystem som "trenger" personnummer er vel et valg gjort helt frivillig av selskapet? Ingen instans eller myndighet pålegger dem dette og det er vel av interne oppfølgnings og kontrollgrunner at de velger å være så firkantet! Mitt råd er at vi brukere da sier; "Beklager, da går jeg heller til din konkurrent!" Forbrukerens makt er stor hvis man gidder!

 

Smme her :-)

Link to post
Share on other sites

Dere vil nå få svar fra alle selv om dere ikke legger inn personnr. Det er blitt en endring på dette punktet. Selskapene vil allikevel at dette punktet skal stå i skjemaet siden det vil lette deres jobb med å gi tilbud.

 

Men altså: Bare la være å fyll dette ut og dere vil få tilbud allikevel.

 

Mvh

Per Inge Haavik

Link to post
Share on other sites

sjekket.

Jeg testet denne og fikk flere svar noen bra og andre helt uaktuelle, Gjensidige var et av de som svarte.

De henviste til den polisen jeg allerede har og de skulle ha kr 7300.

Jeg forklarte dem at det er like før hovedforfall og at jeg hadde et annet tilbud på nett over kr 5000, hvorpå jeg i dag fikk nytt tilbud.

De beklaget å ikke ha sett at det var like før hoved forfall og pga nye retningslinjer i båt forsikringen skulle jeg nå få den for kr 5270.

 

Jo kjekt det , men det lukter jo litt dette.

MVH

Catano

Sea raye 33 1990 mod med 2 x 41b motorer, full kasko

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Om ikke du har en masse annet forsikret for en meget rimelig penge i Gjensidige, så hadde jeg vel fortalt dem hvor David kjøpte øl. :rolleyes:

 

Forresten så behøver du heller ikke lenger vente til hovedforfall med å skifte forsikring...det kan du gjøre når som helst!

 

På den andre siden....om du har hus, og biler, reise, ulykke etc....som du tross alt sikkert betaler mange tusen i året på (i tillegg til båten), så kanskje løsningen er å ringe tilbake til Gjensidige og fortelle at denne saken har gjort at du mest av alt har gjort at du helst vil ta med deg hele porteføljen til et annet selskap som har gitt deg et godt totaltilbud. Skal se du havner meget godt ut av det i Gjensidige allikevel.. :lol:

Hovedsaken er jo å være godt forsikret til en rimelig penge... :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...