_Bliss_ Startet 5.Mars Link til dette innlegget Startet 5.Mars Skal til med å montere div utstyr som lanstrømssentral, lader, dieselfilter osv i motorrom på en nb 750. Fra før er det hvite belagte kryssfiner plater. Kunne tenkt meg å brukt samme, men regner me de er svin dyre og ikke i hyllen hos den lokale byggevarehandelen. Har kryssfiner liggene, men kun 9mm. Vurderer å lime sammen 2stk og male med hvit alkyd maling. Vil det holde i fuktig miljø over tid? Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 5.Mars Link til dette innlegget Svart 5.Mars Tror at en bør bruke vannfast kryssfiner og male disse. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.Mars Link til dette innlegget Svart 5.Mars Hei. Baderomsplater har glatte overflater som er lette å halda reine. Dei toler òg svært mykje fukt. Eg har brukt baderomsplater på akterspeglet på joller. Etter meir enn 15 år ute er det ingen teikn til rote eller delaminering. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars Ask skrev 34 minutter siden: Hei. Baderomsplater har glatte overflater som er lette å halda reine. Dei toler òg svært mykje fukt. Eg har brukt baderomsplater på akterspeglet på joller. Etter meir enn 15 år ute er det ingen teikn til rote eller delaminering. Baderomsplate kan fungere bra ja! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.Mars Link til dette innlegget Svart 5.Mars Eg blir ikkje overraska om du finn ei plata på finn. Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars Ikke dumt forslag, dei er jo vannfaste også. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars King Starboard plater kan være fine, hvis de er å få tak i lenger? Fantes i flere forskjellige tykkelser. Sitér dette innlegget Link to post
Konas båt Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars Maritim har King Starboard. Men baderomsplater burde være enklere og billiger, og fukt bør vel ikkje være ein utfordring i motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 6.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars King starboard er nok fint, men det blir kostbart. Baderomsplater bør fungere bra👍 Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars Hei. Du hekd vel til iRogalqnd? Om du er i nordfylket kan du henta ein bit baderomspanel hjå meg. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 6.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars Ask skrev for 5 timer siden: Hei. Du hekd vel til iRogalqnd? Om du er i nordfylket kan du henta ein bit baderomspanel hjå meg. Hei, det stemmer. Takker for det. Skal ha det i bakhodet om jeg skal nordover. Er det hvitt panel? Har litt forskjellig planer for montering, så hvis du har en del kan gjerne kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.Mars Link til dette innlegget Svart 6.Mars Eg tenkte ikkje å ta noko for nokre betar med kapp. Sjå im. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.Mars Link til dette innlegget Svart 7.Mars Synd det ikke er enklere å få tak i G10 plater (glassfiberplater) De er enkle å kutte til, samt at de kan males med det meste. Da slipper man å tenke på råte. Glassfiber.no har glassfiberplater, men man må kjøpe en hel plate til noen tusenlapper og om man trenger frakt så ender man på over 4K for en plate. Kingboard er vel minimum 6 mm om jeg ikke husker feil. De er kilne på maling og blir tunge. Var ute etter en glassfiberplate for å dekke over instrumentbordet da alt av instrumenter skal flyttes. Har bestilt en plate i lexan i stedet, så får se om det duger. Det er et sterkt materiale, men må teste litt ut vedr lakkering. Bengalack skal visstnok gå i følge leverandøren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.