Jump to content

Cockers "nye" liv...

cocker

Recommended Posts

SÅ HVIS NOEN HAR NOEN TRIKS OG GODE TIPS NÅR DET GJELDER POLERING AV SYREFAST er jeg veldig takknemlig for svar

Jeg polerte litt i vinter (hmm...det er jo fortsatt vinter da men...), og da brukte jeg poleringsmaskin (håndholdt) med en grov og en fin poleringsskive. Den grove skiven først, med hvit poleringsvoks (jeg husker ikke hva den viksen heter...fast voks som man setter inn poleringsskiva med...kan finne det ut hvis du vil) og den fine etterpå med grønn voks. Ble skinnende blankt!

Det er ingen vinkelsliper, men en poleringsmaskin av de typene som ser ut som en vinkelsliper... Men den har et annet turtall, watt osv. Kan hende du kan bruke vinkelsliper og sette på skiver. Skivene selges på Jernia og slikt tror jeg. Jeg skal ringe og høre i morra jeg, så skal jeg gi deg beskjed. Jeg har ikke noe igjen av den hvite voksen, ellers kunne du bare fått litt av meg. Kommer tilbake med mer info i morra.

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Tengte å gjøre ferdig tråden før sommeren slår til for fult. Vert litt treg med oppfølging, men det er dataen sin feil :headbang:

Her er båten på vei mot vannet(18.05.06)

Bilde

Her har jeg fått på masta.

Bilde

Slik ble plattformen ferdig.Fornøyd :cool:

Bilde

Så nå er det slutt på prosjektene for i år,

og til helga blir det tur :cheers:

Så veldig bra ut! Angående badeplattformen: Har du noen støttestag på undersiden også, eller er det bare det ene skråstaget på hver side på oppsiden? Lurer på å lage meg noe tilsvarende selv, men er usikker på hvor solid det må være for å holde. Trenger noe å vippe gummijolla opp på...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 3 måneder senere...

Du har en nydelig båt cocker! Er så heldig at jeg kjøpte meg en Johnsenkrysser selv i sommer, og det er fantastisk sjøbåt. I tillegg syns jeg det er utrolig sjarmerende å sitte så nære vannet som vi gjør i disse båtene. Jammen ikke mange bordgangene over vannlinja aktenfor tvers. Jeg har ikke mast på min, men jeg må si at båten din virkelig kler det. Nydelig dame!

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Man er vel ikke treg selv om man ikke har fått opp båten enda vel så pent vær som vi har hatt :smiley:

jeg har bestilt opptak i dag måtte vist det pga plassmangel i båthavna tvers over for deg.

Det begynner å bli fult på land nå, selv om det enda er mange båter på sjøen....

Nå er det PROSJEKT BÅTHUS igjen :cryin:

Så får vi vel se om det ikke er noe å finne på her i vinter også :headbang:

Fy flate. Denne båten må være den desidert flotteste uansett kategori blant medlemmenes båter.

Helt utrolig!

Planer med tanke på prosjekter denne vinter ?

Legg gjerne ut flere bilder.......

Noe blir det nok å finne på i vinter også, er endel innvendig "træl" som skal gjøres, bilder kommer nok helt sikkert.....

Synd sommeren går så fort Cocker. Må virkelig si at båten tar seg godt ut med seilføring :yesnod:

Ja det ble mange fine turer, men alikevell alt for få......

OG vi begynner nok snart å planlegge neste års turer vi nå skal du se :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...