cocker Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Dette blir nok et flott tak Cocker. Hvor tykke staver bruker du? Og hvor tykk er plata? Bare nysgjerrig altså. Det mildværet er du ikke alene om å vente på! Hadde 4mm finner liggende, så jeg kjøpte 6mm mahognye og limet med epoxy, så plata ble 10mm. Stavene er skjært ut av 2,5" x 4" teak og er 9mm tykke. Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 SÅ HVIS NOEN HAR NOEN TRIKS OG GODE TIPS NÅR DET GJELDER POLERING AV SYREFAST er jeg veldig takknemlig for svar Jeg polerte litt i vinter (hmm...det er jo fortsatt vinter da men...), og da brukte jeg poleringsmaskin (håndholdt) med en grov og en fin poleringsskive. Den grove skiven først, med hvit poleringsvoks (jeg husker ikke hva den viksen heter...fast voks som man setter inn poleringsskiva med...kan finne det ut hvis du vil) og den fine etterpå med grønn voks. Ble skinnende blankt! Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Ja vel, var det sånn hurtiggående polermaskin?? Jeg har grånn voks, hvor fikk du den hvite fra da?? Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Sånn vinkelslipertype-polermaskin...hehe...skjønner? Jeg har en kamerat som har jobbet i poleringsverksted, så jeg fikk voksen av han. Han snakket om at man kunne få kjøpt den på Borgenhaugen et sted... Hva het det da? To etternavn med & mellom...hehe. Ingram & et-eller-annet kanskje... Kan sjekke det for deg. Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Ok. hvor fikk du skivene til å sette på vinkelsliperen da?? Ja kjempe bra hvis du sjekker opp hva det du brukte het...... Kjekt å få den blank lissom....... Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Det er ingen vinkelsliper, men en poleringsmaskin av de typene som ser ut som en vinkelsliper... Men den har et annet turtall, watt osv. Kan hende du kan bruke vinkelsliper og sette på skiver. Skivene selges på Jernia og slikt tror jeg. Jeg skal ringe og høre i morra jeg, så skal jeg gi deg beskjed. Jeg har ikke noe igjen av den hvite voksen, ellers kunne du bare fått litt av meg. Kommer tilbake med mer info i morra. Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Båten er nydelig, hvilke linjer! synes det er et kjempefint arbeid du har utført Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
vivvi Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Bra "tråd" Cocker, men jeg vet du har noe du kan oppdatere med Her er det jo bare gammelt nytt Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
cocker Svart 5.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2006 Endelig litt oppdatering.. har jo gått litt fremover Så nå er det bare lakking igjen....Vannet kaller Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 7.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2006 Strøkent Cocker! Jeg var en tur på marinaen og tittet her om dagen. Så ikke noe til skuta di da, så jeg regner med at det er en av dem som ligger best "innpakket" lengst inn på plassen. Dette blir en praktbåt! Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 7.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2006 Jeg var en tur på marinaen og tittet her om dagen. Så ikke noe til skuta di da, så jeg regner med at det er en av dem som ligger best "innpakket" lengst inn på plassenJa ligger godt innpakket nord i havna.....Håper på å flyte i løpet av de neste to ukene.... Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2006 Tengte å gjøre ferdig tråden før sommeren slår til for fult. Vert litt treg med oppfølging, men det er dataen sin feil Her er båten på vei mot vannet(18.05.06) Her har jeg fått på masta. Slik ble plattformen ferdig.Fornøyd Så nå er det slutt på prosjektene for i år, og til helga blir det tur Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2006 Så veldig bra ut! Angående badeplattformen: Har du noen støttestag på undersiden også, eller er det bare det ene skråstaget på hver side på oppsiden? Lurer på å lage meg noe tilsvarende selv, men er usikker på hvor solid det må være for å holde. Trenger noe å vippe gummijolla opp på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
cocker Svart 6.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2006 Den er festet bare oppover..kjempesolid.sitter med gjennomgangsbolt i badetrappen også da. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 8.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2006 Godt å være ferdig for sessongen Cocker. Båten har virkelig blitt bra . Vi sees på sjøen i år Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
trulte Svart 8.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2006 Ja, den ble virkelig flott Cocker. Jeg skal kjøre om marinaen en dag og titte på den. Ha en flott sesong på sjøen! Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 5.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Off.....nå er det opp på land igjen..... tilltak.....fler enn meg som er trege???? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Man er vel ikke treg selv om man ikke har fått opp båten enda vel så pent vær som vi har hatt jeg har bestilt opptak i dag måtte vist det pga plassmangel i båthavna tvers over for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Kjempe jobb og kjempe båt , der har du noe og være stolt av .Gratulerer Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ludde30 Svart 5.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2006 Du har en nydelig båt cocker! Er så heldig at jeg kjøpte meg en Johnsenkrysser selv i sommer, og det er fantastisk sjøbåt. I tillegg syns jeg det er utrolig sjarmerende å sitte så nære vannet som vi gjør i disse båtene. Jammen ikke mange bordgangene over vannlinja aktenfor tvers. Jeg har ikke mast på min, men jeg må si at båten din virkelig kler det. Nydelig dame! Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
cocker Svart 8.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Man er vel ikke treg selv om man ikke har fått opp båten enda vel så pent vær som vi har hatt jeg har bestilt opptak i dag måtte vist det pga plassmangel i båthavna tvers over for deg. Det begynner å bli fult på land nå, selv om det enda er mange båter på sjøen.... Nå er det PROSJEKT BÅTHUS igjen Så får vi vel se om det ikke er noe å finne på her i vinter også Sitér dette innlegget Link to post
cocker Svart 8.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2006 Tid for noen mimre bilder i høstmørket Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Fy flate. Denne båten må være den desidert flotteste uansett kategori blant medlemmenes båter. Helt utrolig! Planer med tanke på prosjekter denne vinter ? Legg gjerne ut flere bilder....... Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 9.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Synd sommeren går så fort Cocker. Må virkelig si at båten tar seg godt ut med seilføring Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
cocker Svart 9.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2006 Fy flate. Denne båten må være den desidert flotteste uansett kategori blant medlemmenes båter. Helt utrolig! Planer med tanke på prosjekter denne vinter ? Legg gjerne ut flere bilder....... Noe blir det nok å finne på i vinter også, er endel innvendig "træl" som skal gjøres, bilder kommer nok helt sikkert..... Synd sommeren går så fort Cocker. Må virkelig si at båten tar seg godt ut med seilføring Ja det ble mange fine turer, men alikevell alt for få...... OG vi begynner nok snart å planlegge neste års turer vi nå skal du se Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.