subwoofer Startet 11.Mai Link til dette innlegget Startet 11.Mai Utover lengden på filterinnsatsen og skruen som holder bunnglasset på plass, er det noen vesentlige forskjeller som gjør at man ikke kan erstatte skruen med en lengre og sette inn en 796-innsats der det i dag er en 296-innsats? Det er et CAV296 som står i båten per i dag, men jeg regner det for sannsynlig at det er for lite gjennomstrømning i det til at det holder følge med den nye motoren (dvs jeg har fått beskjed om å regne med alarm på railtrykket med det filteret). Veeeldig lavthengende frukt å skaffe et 796-filter og bare bytte over deler når/hvis problemet oppstår. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 11.Mai Link til dette innlegget Svart 11.Mai Det spørsmålet kunne jeg ha hjulpet deg med i fjor da jeg hadde en original CAV filter katalog på kontoret men den gikk i søppla når jeg ryddet kontoret etter 25 år. Du får sende en mail til Sørensen og Balken som importerer Delphi filter ....som Lucas/Cav heter i dag. Er dette firmaet som eier Bilxtra kjeden så mulig du kan få hjelp i en av butikkene hvis det er noen voksne på jobb. Men jeg tror du har rett att det er samme diameteren på filtret slik att holderen skal passe. Fritt i fra husken så er det 45 l/t på HDF296 og 90 l/t på HDF796 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Mai Link til dette innlegget Svart 11.Mai Om du tar en titt på denne linken så sier selger at denne filterholderen med membranpumpe passer til både 296 og 796. Det er en sterk indikator på at teorien din stemmer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.