ad31 Startet 14.Mai Link til dette innlegget Startet 14.Mai Noen som vet hvor jeg kan finne type forkromet brakket til stoppkabel (dieselmotor)? Har sett de brukt i cockpit i seilbåter f.eks. Brakketen monteres på en av sideveggene i cockpiten slik at stoppkabelen kommer ut på skrå oppover. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 14.Mai Link til dette innlegget Svart 14.Mai Denne Tyske siden har en type som kanskje er hva du tenker på: Til stopp kabel. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
ad31 Svart 14.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai Ja, akkurat den jeg tenkte på. Takker så mye. Er den å få tak i her i Norge også? Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 14.Mai Link til dette innlegget Svart 14.Mai Bare hyggelig. Jeg så spørsmålet ditt og forsøkte å google, men fant ikke noe umiddelbart i Norge, men den Tyske siden visste jeg hadde denne. Andre på forumet vil forhåpentligvis gi beskjed om de har sett en slik en i Norske butikker. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
horg Svart 15.Mai Link til dette innlegget Svart 15.Mai https://boatparts.no/bp-tx-31917-monteringsbrakett-for-f-eks-sd-kontroll Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 16.Mai Link til dette innlegget Svart 16.Mai ad31 skrev On 14.5.2025 at 18.08: Brakketen monteres på en av sideveggene i cockpiten slik at stoppkabelen kommer ut på skrå oppover. Vis hele sitatet Husk på at en slik plassering lett blir oppskriften på å samle (salt?)vann inni vaierstrømpa, særlig hvis vaieren ikke har fall hele veien til andre enden slik at vannet blir liggende. Lar man enden på vaierstrømper peke nedover skal det mye mer til for vanninntrengning og rust og treghet. Sitér dette innlegget Link to post
ad31 Svart 18.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai 19 fot skrev On 16.5.2025 at 18.16: oppskriften på å samle (salt?)vann inni vaierstrømpa Vis hele sitatet Takk for godt råd, skal vurdere løsningen, vil jo gjerne ha en stoppkabel som ikke har rusta fast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.