Jump to content

Ny båthavn i Oslo


Bitteliten

Recommended Posts

Info hentet fra Oslo Båtsenters web

Oslo Båtsenter har sammen med Bunde Eiendom kjøpt den tidligere Mar Tek marinaen på fornebu.

Vi har nå lansert en egen hjemmeside for denne, som vi kaller Holtekilen Marina.

 

Sørg for å registrere din forespørsel allerede idag, for å sikre deg en plass i hva vi ønsker å utvikle til østlandets flotteste marina!

Bilde

Mer info Oslo Båtsenter

 

Jeg tenkte dette kanskje kunne være interessant med tanke på at mange leier båtplasser

Link to post
Share on other sites

Leste et sted at de som leide ved gamle Mar Tek skal ha fått nær doblet prisen for båtplassen med de nye eierne.

 

De som ikke allerede er medlem av en båtforening som disponerer båtplasser i Oslofjorden, bør i alle fall kjappe seg og sette seg på liste. Prisene i Holtekilen er mer enn tidoblet av hva jeg betaler i Frognerkilen.

Link to post
Share on other sites

næimen kjære vene. Er ikke dette den fantastiske " Markedsøkonomien" alle snakker seg gode & varme om da ?

 

Pris = tilbud / etterspørsel. Værre er det ikke; er det ?

 

( forøvrig vedder jeg en vin, på at prisene på andre tilsvarende marinaer i Osloområdet kommer til å stige. Kraftig. " kan de, kan vi ".....

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Dette er plassene som Mar-Tek As tidligere har disponert.

Prisene er som følger:

2,5 m (lysåpning 2,4 m) = 8000,00 kr

3,0 m ( 2,65m)= 12000,00 Kr

3,5 m ( 3,15m)= 15000,00 kr

4,0 m ( 3,65m)= 20000,00 kr

4,5 m ( 4,15m)= 25000,00 kr

5,0 m ( 4,65m)= 30000,00 kr

6,0 m ( 5,4 m)= 40000,00 kr

Enderbrygg(lengde 20 m) longside 40000,00 kr.

Tillegg for strøm kr 500,00

Leie forhold fra primo mai 2006 til 31.okt 2006.

 

Fikk tilbud om plass her men det er i alle fall ikke aktuelt. :nonod:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

( forøvrig vedder jeg en vin, på at prisene på andre tilsvarende marinaer i Osloområdet kommer til å stige. Kraftig. " kan de, kan vi ".....

Og du kommer til å slippe å levere ut vinen. Slik blir det, og det er det vi forbrukere som bestemmer.

 

Om jeg driver et selskap, og har eventyrlig avanse på produkter/tjenester jeg selger, så bryr det meg katta om det er alt for dyrt så lenge kundene betaler......

 

Det er ikke alle som har fått med seg at det ikke er normalt å drive firmaer på veldedelighet i næringslivet.

 

Men selvfølgelig så er det synd at vi opplever slike priser.

Link to post
Share on other sites

Jeg er en av de tidligere mar-tek-kundene. Betalte 6000 i fjor for en plass med 3,5 innvendig bredde, så for min del er det snakk om minst en tre-dobling.

 

Jeg har i hvertfall ingen planer om å fortsette å være leietager der. Har pratet med en av de nye eierene, og de legger ikke skjul på at det kun er snakk om dyrt og kynisk utleie. Målgruppen er de kapitalsterke folkene med båter over 35-40 fot i absolutt høyeste prisklasse.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å fortsette å ha båten på aker brygge. Der må jeg betale 26", og da bor jeg mye mer sentralt til alt utenom parkeringsplasser til fornuftig pris.

Link to post
Share on other sites

Først trodde jeg det dreide seg om innskudd på 30-40k. Nå skjønner jeg at det er ÅRLIG LEIE!!!

( forøvrig vedder jeg en vin

Beklager Suzuki, i disse samfunnslag snakker man ikke om EN vin. Til nød kan det gå med en KASSE vin, men vanligst er nok en kasse fin konjakk...

 

At det handler om tilbud og etterspørsel er det ingen tvil om. Det dyreste jeg har opplevd var $100 for en natt. Da hadde vi tilogmed fått kraftig rabatt! På toppen av dette var det den dårligste havna vi noen gang har ligget i. Fire felts vei på ene siden og kontinuerlig fergetrafikk på den andre. Dessuten var den så dårlig mudret at vi måtte vente til høyvann før gjørma ville slippe tak i kjølen. Hvor? Manhattan. Gøy en gang på egen kjøl, men aldri mer!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

...jeg og var en av de som hadde båtplass hos Mar-Tek. Og det er riktig, prisen er tredoblet + strøm. Så nå er jeg på jakt etter ennen plass. Reell bruk av plassen inkl. ferietiden ville blitt ca kr 1.000,00 per uke (15 uker)..., så det synes Admiralinnen er for dyrt. Jeg må nok være enig i det!

 

Det kan være interessant å legge merke til på den "nye marinaen", at hovedmassen av plasser er store med mange plasser fra 4,0 til 6,0 meter. Så nå skal det bli god plass for store båter. Sett fra investorenes side er dette forståelig, da man trolig regner med at det fører med seg flere større vedlikehold / tilsynsoppdrag fra båteiere med denne størrelse av fartøy.

Forøvrig så var mesteparten av båtene som lå der tidligere opp til ca 25 fot. Regner med at 300 av disse nå er på jakt etter ny båtplass. Har forøvrig også lagt merke til et par som har avertert båten til salgs. Er ikke helt overbevist om at det skyldes "trefotsyken".

 

Lurer på hva staten bruker de 76 millionene salget innbrakte til? Staten (via Luftfartsverket) hadde inntil da leid ut plassen til marinadrift i +30 år....

 

:-( steinar

...som er på utkikk etter STOR moring med bøye for å slippe ned bak en holme....

Link to post
Share on other sites

Jeg er en av de tidligere mar-tek-kundene. Betalte 6000 i fjor for en plass med 3,5 innvendig bredde, så for min del er det snakk om minst en tre-dobling.

Helt klart at dette vil bli en betydelig prisendring for de som tidligere har leid plasser hos Mar-Tek AS.

Kjenner godt folkene hos Mar-Tek AS og situasjonen for de vil jo også bli forandret etter dette.

Synes det er trist for de som har hatt plasser her før og nå må se seg om etter noe annet eller betale en svært høy pris etter min mening.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Helt klart at dette vil bli en betydelig prisendring for de som tidligere har leid plasser hos Mar-Tek AS.

Kjenner godt folkene hos Mar-Tek AS og situasjonen for de vil jo også bli forandret etter dette.

Synes det er trist for de som har hatt plasser her før og nå må se seg om etter noe annet eller betale en svært høy pris etter min mening.

Var det ikke Mar tek som gikk konkurs her forleden dag?
Link to post
Share on other sites

Var det ikke Mar tek som gikk konkurs her forleden dag?

Nei, det stemmer nok ikke.

Vet imidlertid at de har planer om å flytte sin virksomhet til en hangar

på Fornebu gamle lufthavn.

Dette skjer vel etter planene i løpet av 1.halvår 2006.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Beklager Suzuki, i disse samfunnslag snakker man ikke om EN vin. Til nød kan det gå med en KASSE vin, men vanligst er nok en kasse fin konjakk...

Jeg tror faktisk at tariffen i de kretser er ti kasser, ihvertfall hvis man skal dømme etter et veddemål som Dagens Næringsliv skrev om forleden...

:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Oslo Båtsenter ligger der. Samlokalisering på gang kanskje?

Slik jeg har forstått det skal vel Oslo Båtsenter drive den nye Holtekilen marina.

Mar-Tek AS flytter vel sammen med Brunswick Oslo marine som de er medeiere i dag.

Om det blir felles "butikk" eller en delt løsning vet jeg ikke.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...