Jump to content

Ny båthavn i Oslo


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg fikk helårs båtplass med vann og strøm på marina rett under Breviksbroen/Grenlandsbroen her om dagen. 4 m plass, midt i skjærgården til 3600,-/år. :flag:

 

Oslofolk er rare. :nonod:

 

Good for you! Ja, Oslofolk er sikkert rare, men ikke så rare at de får seg båtplass 150 km hjemmefra! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er ikke lokalbefolkningen de vil ha som kunder.

Det må være lov. Ulempen med at andre enn lokale har båten liggende er at prisene drives litt opp, men fordelen er at lokalsamfunnet får inntekter (dersom de ikke bare overlater hele moroa til tilreisende investorer og spekulanter). :wink:

 

Good for you! Ja, Oslofolk er sikkert rare, men ikke så rare at de får seg båtplass 150 km hjemmefra! :wink:

Ikke det? Jeg ønsker å ha båten nær heimen, men en nær slektning har båten sin i nærheten av hytta som er godt over 150 km unna. Han betaler mindre for båtplassen, men litt ekstra for at noen passer båten utenom ferien. Om vinteren ligger båten hans i opplag nærmere byen for at ikke høst- og vårpussen skal bli mer kjøring enn pusling med båten. Uansett, vi er begge veldig fornøyd med hvert vårt opplegg. Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg fikk helårs båtplass med vann og strøm på marina rett under Breviksbroen/Grenlandsbroen her om dagen. 4 m plass, midt i skjærgården til 3600,-/år. :flag:

 

Oslofolk er rare. :nonod:

Altså, det har seg sånn at vi ikke har noe valg..

Det er et område med vesentlig mer press enn bondelandet nedi der du har plass.

I tillegg er det sånn at vi er en del i Oslo som faktisk benytter båten som bolig, å legge den langt pokkerivold 15-20 mil herfra er jo relativt dumt da, man bor jo i oslo fordi det er sentralt, blant annet..

 

Det blir vel som folk gjør med bolig..

Jobber i Oslo, og bosetter seg på Eidsvoll.. Sparer en mill eller mer i pris på boligen, og bruker 2 timer ekstra pr. dag på kjøring frem og tilbake!

Jeg vet hva jeg velger av de to alternativene, Eidsvoll er ikke særlig aktuelt. (Eidsvoll er bare et eksempel, det samme gjelder alle steder mer enn 2-3mil fra Oslo)

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det må være lov. Ulempen med at andre enn lokale har båten liggende er at prisene drives litt opp, men fordelen er at lokalsamfunnet får inntekter (dersom de ikke bare overlater hele moroa til tilreisende investorer og spekulanter). :wink:

Ikke det? Jeg ønsker å ha båten nær heimen, men en nær slektning har båten sin i nærheten av hytta som er godt over 150 km unna. Han betaler mindre for båtplassen, men litt ekstra for at noen passer båten utenom ferien. Om vinteren ligger båten hans i opplag nærmere byen for at ikke høst- og vårpussen skal bli mer kjøring enn pusling med båten. Uansett, vi er begge veldig fornøyd med hvert vårt opplegg.

Du bare beviser regelen: "ingen regel uten unntak!" Men for resten av oss 99.99 prosent eller sånn så er det å ha båten 150km, eller mer, unna ikke noen besparelse eller fordel, heller tvert der imot :yesnod: !

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

... båten ...

Jeg er redd for at en og annen av båtfolket eier mer enn én. Det ser ut til å være noen av dem her på båtplassen.no også. :wink:

 

(For min egen del er jeg litt fristet av å eie båt, eller rettere sagt andel i båt, i et annet land. Dette i tillegg til å ha båt i nærheten av heimen.)

Link to post
Share on other sites

Jeg er redd for at en og annen av båtfolket eier mer enn én. Det ser ut til å være noen av dem her på båtplassen.no også. :wink:

 

(For min egen del er jeg litt fristet av å eie båt, eller rettere sagt andel i båt, i et annet land. Dette i tillegg til å ha båt i nærheten av heimen.)

Siden jeg ble sitert så er det vel (også) meg du sikter til? Ja da, jeg har flere båter, men det synes klart på signaturen? Bare for å "ødelegge" nattesøvnen din så har jeg også en 2-kronan seiljolle, en Wester360 med 18hk Tohatsu og en gummijolle! Maxi800 har jeg i Oslofjorden (Asker) ca 7km fra heimen og de andre har jeg på hytta litt mer enn 150km unna! Men hva var egentlig poenget ditt? :smiley:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Men hva var egentlig poenget ditt? :smiley:

Ikke mer enn å være både uenig i og litt undrende til følgende utsagn:

 

Oslofolk er sikkert rare, men ikke så rare at de får seg båtplass 150 km hjemmefra!

Nattesøvnen min er relativt intakt (i den grad den er litt forskjøvet skyldes det uregelmessige flyavganger). :sleep:

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eidsvoll er ikke særlig aktuelt. (Eidsvoll er bare et eksempel, det samme gjelder alle steder mer enn 2-3mil fra Oslo)

Nå veit jeg at du kjører amerikansk bil, men å si at man bruker 2 timer ekstra på å pendle en mil eller to, er vel å ta litt hardt i.

 

Man bruker over en time på jobb, om man bor på Furuset og jobber på Majorstua også.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Nå veit jeg at du kjører amerikansk bil, men å si at man bruker 2 timer ekstra på å pendle en mil eller to, er vel å ta litt hardt i.

 

Man bruker over en time på jobb, om man bor på Furuset og jobber på Majorstua også.

 

Suzuki

I den grad man kan si at jeg kjører amerikaner ja.. (forøvrig er det en sprek amerikaner..)

Altså, de folka som bosetter seg på Eidsvoll (igjen, bare et eksempel) bruker nok tett oppunder 2 timer tur/retur jobb, om ikke enda mer..

Selv bruker jeg rundt 15 minutter til jobb, går de første 10, og tar t-banen resten av veien.

 

Sparer ikke kjempemye i forhold til der jeg bodde tidligere, 25km fra arbeidsplassen, men nok til at det merkes, brukte jo bortimot en time på de 25km enkelte dager!

Fra Furuset til Majorstua bruker du ca 25 minutter med T-bane, like lang tid tilbake.

Link to post
Share on other sites

I den grad man kan si at jeg kjører amerikaner ja.. (forøvrig er det en sprek amerikaner..)

Altså, de folka som bosetter seg på Eidsvoll (igjen, bare et eksempel) bruker nok tett oppunder 2 timer tur/retur jobb, om ikke enda mer..

Selv bruker jeg rundt 15 minutter til jobb, går de første 10, og tar t-banen resten av veien.

 

Sparer ikke kjempemye i forhold til der jeg bodde tidligere, 25km fra arbeidsplassen, men nok til at det merkes, brukte jo bortimot en time på de 25km enkelte dager!

Fra Furuset til Majorstua bruker du ca 25 minutter med T-bane, like lang tid tilbake.

Var forresten på aker brygge og jobbet idag, satt på benken ved herberen og spiste lunch... fikk skikkelig påskestemning der i dag... nydelig vær!!!

Link to post
Share on other sites

Det er ikke bare enkelt med byråkratene da. Jeg søkte i mai for å mudre 200 m3 til landdeponi. De ringte meg fra Kystverket i juli fordi de ikke klarte å lokalisere dette på kartet. Fikk senere en kopi av brev som var sendt til høringsinstanser med svarfrist 14. aug. 2005. Men svaret fra Kystverket har fremdeles ikke kommet. Det eneste jeg har fått er et brev fra Sjøfartsmuseet om at de må inspsere massene vi graver opp. Er det rart at man nesten gir opp bryggeprosjekter?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...