Bitteliten Startet 22.Januar.2006 Del på Facebook Startet 22.Januar.2006 Info hentet fra Oslo Båtsenters web Oslo Båtsenter har sammen med Bunde Eiendom kjøpt den tidligere Mar Tek marinaen på fornebu. Vi har nå lansert en egen hjemmeside for denne, som vi kaller Holtekilen Marina. Sørg for å registrere din forespørsel allerede idag, for å sikre deg en plass i hva vi ønsker å utvikle til østlandets flotteste marina! Mer info Oslo Båtsenter Jeg tenkte dette kanskje kunne være interessant med tanke på at mange leier båtplasser Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Er dette 500 nye plasser, altså? Det bør jo monne litt i indre fjord. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Men dette er også byens dyreste plasser, det koster det samme her som på aker brygge, (Herbern) Jeg haf fått prislista tilsendet på mail og det er dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Men dette er også byens dyreste plasser, det koster det samme her som på aker brygge, (Herbern) Jeg haf fått prislista tilsendet på mail og det er dyrt. Hvor dyrt? Jeg har satt meg på "interesert lista" Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Husker ikke lista i hodet, men mener og huske at 4 meter plass koster 25 000 og 4,5 meter 30 000 for sommer sessongen med parkering for 1 en bil og har du med gjester er det ekstra parkerings avgift for de, strøm kommer tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article45840.ece Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article45840.ece Akkurat. Ikke så bra. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Jammen glad jeg ikke har båtplass der ja, den leia dem forlanger tilsvarer 10 års leie for min del Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 30K for en fem-meters plass? Blir jo billigere å leie seg inn på gjestehavna i Oslo omtrent ????? Jaja, blir sikkert ikke problem med å leie/selge ut, det er jo markedet som bestemmer prisen Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Etter min mening er Holtekilen og de som drifter det som røvere og regne med de prisene. Skamme seg burde de. :nono: Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
wave Svart 22.Januar.2006 Del på Facebook Svart 22.Januar.2006 Leste et sted at de som leide ved gamle Mar Tek skal ha fått nær doblet prisen for båtplassen med de nye eierne. De som ikke allerede er medlem av en båtforening som disponerer båtplasser i Oslofjorden, bør i alle fall kjappe seg og sette seg på liste. Prisene i Holtekilen er mer enn tidoblet av hva jeg betaler i Frognerkilen. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 (redigert) Det har jeg også hørt men det hører også med til historen at de gamle brukerne må betale mer en 3 dobbelt leie iforhold til tidlgere. Det kaller jeg røveri. Redigert 23.Januar.2006 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Suzuki Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 næimen kjære vene. Er ikke dette den fantastiske " Markedsøkonomien" alle snakker seg gode & varme om da ? Pris = tilbud / etterspørsel. Værre er det ikke; er det ? ( forøvrig vedder jeg en vin, på at prisene på andre tilsvarende marinaer i Osloområdet kommer til å stige. Kraftig. " kan de, kan vi "..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GOE Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Dette er plassene som Mar-Tek As tidligere har disponert. Prisene er som følger: 2,5 m (lysåpning 2,4 m) = 8000,00 kr 3,0 m ( 2,65m)= 12000,00 Kr 3,5 m ( 3,15m)= 15000,00 kr 4,0 m ( 3,65m)= 20000,00 kr 4,5 m ( 4,15m)= 25000,00 kr 5,0 m ( 4,65m)= 30000,00 kr 6,0 m ( 5,4 m)= 40000,00 kr Enderbrygg(lengde 20 m) longside 40000,00 kr. Tillegg for strøm kr 500,00 Leie forhold fra primo mai 2006 til 31.okt 2006. Fikk tilbud om plass her men det er i alle fall ikke aktuelt. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Verrie Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 ( forøvrig vedder jeg en vin, på at prisene på andre tilsvarende marinaer i Osloområdet kommer til å stige. Kraftig. " kan de, kan vi "..... Og du kommer til å slippe å levere ut vinen. Slik blir det, og det er det vi forbrukere som bestemmer. Om jeg driver et selskap, og har eventyrlig avanse på produkter/tjenester jeg selger, så bryr det meg katta om det er alt for dyrt så lenge kundene betaler...... Det er ikke alle som har fått med seg at det ikke er normalt å drive firmaer på veldedelighet i næringslivet. Men selvfølgelig så er det synd at vi opplever slike priser. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Prisene er som følger: 5,0 m ( 4,65m)= 30000,00 kr Friske priser! 6 kr. pr. breddemillimeter er hva jeg betalte for min båtplass, og da har jeg den til odel og eie. Her er det nok mange som kommer til å kjøpe seg lasermålere for å sjekke om de får hva de betaler for! Sitér dette innlegget Link to post
junkern Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Jeg er en av de tidligere mar-tek-kundene. Betalte 6000 i fjor for en plass med 3,5 innvendig bredde, så for min del er det snakk om minst en tre-dobling. Jeg har i hvertfall ingen planer om å fortsette å være leietager der. Har pratet med en av de nye eierene, og de legger ikke skjul på at det kun er snakk om dyrt og kynisk utleie. Målgruppen er de kapitalsterke folkene med båter over 35-40 fot i absolutt høyeste prisklasse. Jeg har derfor bestemt meg for å fortsette å ha båten på aker brygge. Der må jeg betale 26", og da bor jeg mye mer sentralt til alt utenom parkeringsplasser til fornuftig pris. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Først trodde jeg det dreide seg om innskudd på 30-40k. Nå skjønner jeg at det er ÅRLIG LEIE!!! ( forøvrig vedder jeg en vinBeklager Suzuki, i disse samfunnslag snakker man ikke om EN vin. Til nød kan det gå med en KASSE vin, men vanligst er nok en kasse fin konjakk... At det handler om tilbud og etterspørsel er det ingen tvil om. Det dyreste jeg har opplevd var $100 for en natt. Da hadde vi tilogmed fått kraftig rabatt! På toppen av dette var det den dårligste havna vi noen gang har ligget i. Fire felts vei på ene siden og kontinuerlig fergetrafikk på den andre. Dessuten var den så dårlig mudret at vi måtte vente til høyvann før gjørma ville slippe tak i kjølen. Hvor? Manhattan. Gøy en gang på egen kjøl, men aldri mer! Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
fredriksen Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 ...jeg og var en av de som hadde båtplass hos Mar-Tek. Og det er riktig, prisen er tredoblet + strøm. Så nå er jeg på jakt etter ennen plass. Reell bruk av plassen inkl. ferietiden ville blitt ca kr 1.000,00 per uke (15 uker)..., så det synes Admiralinnen er for dyrt. Jeg må nok være enig i det! Det kan være interessant å legge merke til på den "nye marinaen", at hovedmassen av plasser er store med mange plasser fra 4,0 til 6,0 meter. Så nå skal det bli god plass for store båter. Sett fra investorenes side er dette forståelig, da man trolig regner med at det fører med seg flere større vedlikehold / tilsynsoppdrag fra båteiere med denne størrelse av fartøy. Forøvrig så var mesteparten av båtene som lå der tidligere opp til ca 25 fot. Regner med at 300 av disse nå er på jakt etter ny båtplass. Har forøvrig også lagt merke til et par som har avertert båten til salgs. Er ikke helt overbevist om at det skyldes "trefotsyken". Lurer på hva staten bruker de 76 millionene salget innbrakte til? Staten (via Luftfartsverket) hadde inntil da leid ut plassen til marinadrift i +30 år.... :-( steinar ...som er på utkikk etter STOR moring med bøye for å slippe ned bak en holme.... Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Jeg er en av de tidligere mar-tek-kundene. Betalte 6000 i fjor for en plass med 3,5 innvendig bredde, så for min del er det snakk om minst en tre-dobling.Helt klart at dette vil bli en betydelig prisendring for de som tidligere har leid plasser hos Mar-Tek AS. Kjenner godt folkene hos Mar-Tek AS og situasjonen for de vil jo også bli forandret etter dette. Synes det er trist for de som har hatt plasser her før og nå må se seg om etter noe annet eller betale en svært høy pris etter min mening. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Bitteliten Svart 23.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Helt klart at dette vil bli en betydelig prisendring for de som tidligere har leid plasser hos Mar-Tek AS. Kjenner godt folkene hos Mar-Tek AS og situasjonen for de vil jo også bli forandret etter dette. Synes det er trist for de som har hatt plasser her før og nå må se seg om etter noe annet eller betale en svært høy pris etter min mening. Var det ikke Mar tek som gikk konkurs her forleden dag? Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Var det ikke Mar tek som gikk konkurs her forleden dag?Nei, det stemmer nok ikke.Vet imidlertid at de har planer om å flytte sin virksomhet til en hangar på Fornebu gamle lufthavn. Dette skjer vel etter planene i løpet av 1.halvår 2006. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Fenix Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Beklager Suzuki, i disse samfunnslag snakker man ikke om EN vin. Til nød kan det gå med en KASSE vin, men vanligst er nok en kasse fin konjakk... Jeg tror faktisk at tariffen i de kretser er ti kasser, ihvertfall hvis man skal dømme etter et veddemål som Dagens Næringsliv skrev om forleden... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Nei, det stemmer nok ikke. Vet imidlertid at de har planer om å flytte sin virksomhet til en hangar på Fornebu gamle lufthavn. Dette skjer vel etter planene i løpet av 1.halvår 2006. Oslo Båtsenter ligger der. Samlokalisering på gang kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 23.Januar.2006 Del på Facebook Svart 23.Januar.2006 Oslo Båtsenter ligger der. Samlokalisering på gang kanskje?Slik jeg har forstått det skal vel Oslo Båtsenter drive den nye Holtekilen marina.Mar-Tek AS flytter vel sammen med Brunswick Oslo marine som de er medeiere i dag. Om det blir felles "butikk" eller en delt løsning vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.