Matros01 Startet igår klokken 11:30 Link til dette innlegget Startet igår klokken 11:30 Hei slite med at motor koker over, har fjernet termostat for å se om dette hjelper, motor har vært total overhalt så alt er byttet av verksted. Ser at kjølevæske har sort skum i termostat huset men lukte ikke olje, startet opp uten termostater i og den går unaturlig varm. Hva kan og bør jeg prøve nå? Har tatt av kjøleslange fra eksosbend og bøtte ble fylt opp ca 40 sek Sitér dette innlegget Link to post
kjing Svart igår klokken 18:00 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:00 Kanskje dumt spørsmål,men er du sikker på at du har fått ut all luft av systemet? Løsne vann slange fra turbo og se at det kommer vann,er høyeste punkt på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart igår klokken 18:37 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:37 Å kjøre uten termostat er ikke lurt. Sjekk den ved å koke den, da skal du TYDELIG se at den åpner, vanligvis rundt 85-90 grader. Termostater er vanligvis en 2-veis ventil. Når motoren er kald sirkulerer kjølevannet kun internt i motoren men når den begynner å få driftstemp vil internsirkulasjonen gradvis stenges samtidig som sirkulasjon gjennom kjøleren åpnes. Uten termostat vet du ingenting om hvilken vei vannet tar. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Moderator Svart igår klokken 19:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:18 Kommentar fra moderator: Tittelen, "Volvo penta 41P", er ikke iht reglene for titler. Må redigeres av emnestarter ved å klikke på ... symbolet og deretter velge "Redigér innlegget". Om ikke kan emnet bli slettet. Sitér dette innlegget Link to post
nuffe88.tm Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Ville startet med og flushe kjølesystemet først, jeg pleier og bruke 32% eddik syre fra europris 2 liter på 10 liter vann og lar dette sirkulere gjennom en stund med en lensepume el lignende i ei bøtte. den ene motoren på min Viking Crusader gikk veldig fort varm selv om jeg syns det sirkulerte greit med bare vann når jeg testet som du gjorde men etter 30-60min med flushing var det utrolig mye grums som kom ut likevel og motor hadde bra kjøling etterpå ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.