Chilli Solbris Svart 11.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober sap_2000 skrev for 9 timer siden: Artig, og forklarer mangel på kamerastabilisering i roll-aksen, men det vil man jo ikke ha når man flyr FPV. Sidesyn må ordnes ved å endre heading. Har etterfølgeren, Avata 2. Mye moro og herlig perspektiv ved å sitte "i cockpit" mens man flyr. Den har en slags headtrack funksjon på brillene som også vrir heading på drona om man vrir på hodet i FPV mode Har mang en gang tenkt det hadde vært kult å ha den med og svirret rundt båten i litt ruskevær rundt Lista eller i billedskjønne omgivelser underveis på vestlandet. Men utfordringen er at jeg stort sett er alene. Ikke min video, men viser hva som er mulig med FPV drone Vurderer ny kameradrone om dagen til litt andre formål. DJI Air 3S eller Mavic 4 Pro. DJI dominerer markedet totalt. Jeg kunne tenkt meg en drone som kunne følge meg på sjøen. Det gjør jo ikke DJI FPV. Hvordan er Avata? Kan den følge? Vil den lande opå GPS eller etter brikke? Må jo ha en som lander der båten er og ikke der dronen startet fra! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober Nå er videoen oppdatert @Komodo! Takk for at du sa i fra! Kan ikke ha slike feil gående!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 11.Oktober Link til dette innlegget Svart 11.Oktober Chilli Solbris skrev 5 minutter siden: Jeg kunne tenkt meg en drone som kunne følge meg på sjøen. Det gjør jo ikke DJI FPV. Hvordan er Avata? Kan den følge? Vil den lande opå GPS eller etter brikke? Må jo ha en som lander der båten er og ikke der dronen startet fra! Må ha en av kameradronene. FPV er primært for å fly selv selv om de kan holde poss og fly hjem. På kameradronene kan man bestemme om "hjem punktet" er der man tok av eller der kontrolleren er. Nye DJI Mini Pro 5, feks har active track og kan følge et objekt og har til og med fått lidar som gjør at den kan unngå hindringer i mørket. Mini 4 Pro har ikke lidar, men fåes billig om dagen da alle geeks vil oppdatere til Mini 5 Pro. Mini duger fint så lenge man ikke kal fly i mye vind. Skal man det så er Air 3S og Mavic 4 Pro tingen, men da snakker vi 20k og fra 33k men får et fantastisk bra kamera med optisk zoom på kjøpet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober sap_2000 skrev 45 minutter siden: Må ha en av kameradronene. FPV er primært for å fly selv selv om de kan holde poss og fly hjem. På kameradronene kan man bestemme om "hjem punktet" er der man tok av eller der kontrolleren er. Nye DJI Mini Pro 5, feks har active track og kan følge et objekt og har til og med fått lidar som gjør at den kan unngå hindringer i mørket. Mini 4 Pro har ikke lidar, men fåes billig om dagen da alle geeks vil oppdatere til Mini 5 Pro. Mini duger fint så lenge man ikke kal fly i mye vind. Skal man det så er Air 3S og Mavic 4 Pro tingen, men da snakker vi 20k og fra 33k men får et fantastisk bra kamera med optisk zoom på kjøpet. Interessant! Da er det bare å begynne å spare! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 6.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November Nå! På en relativt grå og varm novemberdag går turen til Leangbukta for å holde kurs sammen med @Knude! Og denne gangen er det med båt! Føret er helt greit! Forbausende lite hummerteiner og rolig sjø! Passerer straks Jeløy! Det blir nok radar og mørkekjøring den siste biten. Men det er bare moro! Så jeg gjør som @Komodo sier og holder meg på dypt vann! Da får alt helt supert! Skuta fungerer som den skal!😊 Stoppet i Engelsviken og fylte diesel. Og kjøpte fiskekaker😆 Leangbukta i går kveld Fint driv på 800 rom. Ikke rare sikten. Men mer enn godt nok! Ikke mye hekksjø i 9 knop. Hele 11 grader ute! Og rolige forhold! Er jo ikke store båten🫣 Engelsviken! Pumpa stoppet ikke der…..😱 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Vidar F.H. Svart 6.November Link til dette innlegget Svart 6.November Akk, ja - fylleangst kan ha mange ansikter. Men da gjør vi som Klatremus og tar en trall, så går det over. FYLLEANGST Til minne om saldoen til vår venn Solbris. Tekst: Vidar Fagerjord Harboe Mel: "Yesterday", av Beatles. Diesel day, All my cash just seemed to fade away, Now I’m stuck here watchin’ while I pay, Oh, I believe in diesel day. Suddenly, Bank account’s not what it used to be, There’s a number climbing endlessly, Oh, diesel drained it out of me. Why it burns so fast, I don’t know — I couldn’t say, Then I swipe my card and I long for yesterday Diesel day, Half a tank ’s my savings for the year, Still, the open sea is drawing near, Oh, I believe in diesel day. Mm-mm-mm-mm… Diesel day. Vi tar 10 sekunders stillhet over regninga... Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Gabi Svart 6.November Link til dette innlegget Svart 6.November 🤣😂 fantastisk bra! Btw, Engelsviken har alltid bortimot billigst diesel i området så fyllingen ble vel så billig som den får blitt! Koselige stemmingsbilder på høstturen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.November Link til dette innlegget Svart 6.November Strøkent Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bonus Svart 6.November Link til dette innlegget Svart 6.November Fantastisk! Jeg måtte synge hele 👏👏 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 6.November Link til dette innlegget Svart 6.November Chilli Solbris skrev for 4 timer siden: Passerer straks Jeløy! Hmmm. Glemte du å ta en liten stopp i Moss? Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 6.November Link til dette innlegget Svart 6.November godt kurs i Leangen og god tur hjem igjen Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 6.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November Vidar F.H. skrev for 3 timer siden: Akk, ja - fylleangst kan ha mange ansikter. Men da gjør vi som Klatremus og tar en trall, så går det over. FYLLEANGST Til minne om saldoen til vår venn Solbris. Tekst: Vidar Fagerjord Harboe Mel: "Yesterday", av Beatles. Diesel day, All my cash just seemed to fade away, Now I’m stuck here watchin’ while I pay, Oh, I believe in diesel day. Suddenly, Bank account’s not what it used to be, There’s a number climbing endlessly, Oh, diesel drained it out of me. Why it burns so fast, I don’t know — I couldn’t say, Then I swipe my card and I long for yesterday Diesel day, Half a tank ’s my savings for the year, Still, the open sea is drawing near, Oh, I believe in diesel day. Mm-mm-mm-mm… Diesel day. Vi tar 10 sekunders stillhet over regninga... Tidenes sangtekst!😂😂😂 Jeg skal ta fram gitaren og øve den inn!!!😎😎😎 Gabi skrev for 3 timer siden: 🤣😂 fantastisk bra! Btw, Engelsviken har alltid bortimot billigst diesel i området så fyllingen ble vel så billig som den får blitt! Koselige stemmingsbilder på høstturen. Og de har ren diesel!! Og Skogen har fiskekaker!😆😆 Komodo skrev for 3 timer siden: Strøkent Knall tekst😄 Bonus skrev for 3 timer siden: Fantastisk! Jeg måtte synge hele 👏👏 😂😂😂 GeirFrode skrev for 3 timer siden: Hmmm. Glemte du å ta en liten stopp i Moss? Det ble ikke tid dessverre! Men jeg fant den frem! Men jeg må nok nedover en av dagene👍 tom Cognac skrev for 2 timer siden: godt kurs i Leangen og god tur hjem igjen Takker! Men det blir om en uke!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 7.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November Og en liten video må jo til! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Vi som har båten i vinteropplag på land får jo abstinenser av en sånn video. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Hekri Svart 7.November Link til dette innlegget Svart 7.November Vidar F.H. skrev for 13 timer siden: FYLLEANGST @Vidar F.H.,både begrepet og sangen er helt gull . Den skal øves inn på gitar! Den kan vi ta i kor på brygga @Chilli Solbris! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Chilli Solbris Svart 7.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November Hekri skrev for 6 timer siden: @Vidar F.H.,både begrepet og sangen er helt gull . Den skal øves inn på gitar! Den kan vi ta i kor på brygga @Chilli Solbris! Definitivt!!😂😂😂 lurvetass skrev for 7 timer siden: Vi som har båten i vinteropplag på land får jo abstinenser av en sånn video. Auda!! Jeg får NESTEN dårlig samvittighet!🫣🫣🤣🤣🤣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 8.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November Leangbukta i kveld!😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Antilia Svart 12.November Link til dette innlegget Svart 12.November Det så da helt nydelig ut!!! 🤗👍👍👍. Fra her vi ligger innpakket på land. 🤣 Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 19:48 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:48 Antilia skrev for 10 timer siden: Det så da helt nydelig ut!!! 🤗👍👍👍. Fra her vi ligger innpakket på land. 🤣 😃😃😃 Og det er helt nydelig!😊😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart Onsdag 19:57 Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:57 Chilli Solbris skrev 6 minutter siden: Og det er helt nydelig!😊😊😊 Snap Chat Imagine....... "Make the bad weather look wonderful tonight..." Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 19:59 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:59 Hekri skrev 1 minutt siden: Snap Chat Imagine....... "Make the bad weather look wonderful tonight..." 😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 11:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:25 Jeg plager dere med en liten video til. Litt vel hurtig redigert men det får gå. Har prøvd meg med Motion Controller på drona. Artig greie! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart Lørdag 12:05 Link til dette innlegget Svart Lørdag 12:05 Flott video og god musikk - likte dette Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 14:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 14:17 tom Cognac skrev for 2 timer siden: Flott video og god musikk - likte dette Veldig hyggelig at du likte den! Er jo ditt fagfelt dette med bilder. Så når det gjelder utsnitt og hvordan jeg filmer er det langt igjen! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 19 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Det ble en virkelig flott tur til Moss gjestehavn i dag! Det ble Moss fordi jeg må på kveldsvakt i stedet for nattevakt. Så da ble det 25 knop fra Drøbak til Kambo! Ja ja, turboene må jo jobbe litt av og til…..🥹🫣 Men en fantastisk dag på sjøen!😄😄 Leangbukta båtforening har et eventyrlig anlegg!😃😃 Bedre enn dette blir det ikke!😄 Skal jo ikke fryse på beina! Det blir litt av en hekksjø!!😃 Utrolige forhold! Godt det var langt fra land!!😄 På plass i Moss! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.