Chilli Solbris Svart 11.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober sap_2000 skrev for 9 timer siden: Artig, og forklarer mangel på kamerastabilisering i roll-aksen, men det vil man jo ikke ha når man flyr FPV. Sidesyn må ordnes ved å endre heading. Har etterfølgeren, Avata 2. Mye moro og herlig perspektiv ved å sitte "i cockpit" mens man flyr. Den har en slags headtrack funksjon på brillene som også vrir heading på drona om man vrir på hodet i FPV mode Har mang en gang tenkt det hadde vært kult å ha den med og svirret rundt båten i litt ruskevær rundt Lista eller i billedskjønne omgivelser underveis på vestlandet. Men utfordringen er at jeg stort sett er alene. Ikke min video, men viser hva som er mulig med FPV drone Vurderer ny kameradrone om dagen til litt andre formål. DJI Air 3S eller Mavic 4 Pro. DJI dominerer markedet totalt. Jeg kunne tenkt meg en drone som kunne følge meg på sjøen. Det gjør jo ikke DJI FPV. Hvordan er Avata? Kan den følge? Vil den lande opå GPS eller etter brikke? Må jo ha en som lander der båten er og ikke der dronen startet fra! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober Nå er videoen oppdatert @Komodo! Takk for at du sa i fra! Kan ikke ha slike feil gående!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 11.Oktober Link til dette innlegget Svart 11.Oktober Chilli Solbris skrev 5 minutter siden: Jeg kunne tenkt meg en drone som kunne følge meg på sjøen. Det gjør jo ikke DJI FPV. Hvordan er Avata? Kan den følge? Vil den lande opå GPS eller etter brikke? Må jo ha en som lander der båten er og ikke der dronen startet fra! Må ha en av kameradronene. FPV er primært for å fly selv selv om de kan holde poss og fly hjem. På kameradronene kan man bestemme om "hjem punktet" er der man tok av eller der kontrolleren er. Nye DJI Mini Pro 5, feks har active track og kan følge et objekt og har til og med fått lidar som gjør at den kan unngå hindringer i mørket. Mini 4 Pro har ikke lidar, men fåes billig om dagen da alle geeks vil oppdatere til Mini 5 Pro. Mini duger fint så lenge man ikke kal fly i mye vind. Skal man det så er Air 3S og Mavic 4 Pro tingen, men da snakker vi 20k og fra 33k men får et fantastisk bra kamera med optisk zoom på kjøpet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober sap_2000 skrev 45 minutter siden: Må ha en av kameradronene. FPV er primært for å fly selv selv om de kan holde poss og fly hjem. På kameradronene kan man bestemme om "hjem punktet" er der man tok av eller der kontrolleren er. Nye DJI Mini Pro 5, feks har active track og kan følge et objekt og har til og med fått lidar som gjør at den kan unngå hindringer i mørket. Mini 4 Pro har ikke lidar, men fåes billig om dagen da alle geeks vil oppdatere til Mini 5 Pro. Mini duger fint så lenge man ikke kal fly i mye vind. Skal man det så er Air 3S og Mavic 4 Pro tingen, men da snakker vi 20k og fra 33k men får et fantastisk bra kamera med optisk zoom på kjøpet. Interessant! Da er det bare å begynne å spare! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.