Jump to content

Båt-mot-stein - kva bør eg sjekke?

Mammut1

Recommended Posts

Hadde ei kjedelig oppleving (nøye skildra i anna tråd) i helga når båten skulle reddast frå storm. Under forflytting med tau gjekk det gale, og båten gjekk i ein steinmolo:gråter:

Kort fortalt gjekk motoren (opptilta) i steinane først. Deretter gjekk SB side på skroget i. Fekk båten på land til slutt. Har inspisert den visuelt no, og mirakuløst nok ser den heil ut. Den har fått nokre gode skrap i gelcoaten på styrbord side. Motoren har mista all lakk nederst på finnen, men propellen roterer lett og utan synleg kast. 

Sjølvsagt er eg no bange for at noko er seriøst herpa. Men kva bør eg sjekke?

Båten er ein Rana 17 1985-modell, motor er ein DT40 1997-modell. 

Mammut1 skrev for 1 time siden:

Motoren har mista all lakk nederst på finnen, men propellen roterer lett og utan synleg kast. 

Har propellen fått skade?

Dersom akselen har fått seg en smell må den klokkes med måleur. Toleransen er noen få hundredels millimeter, det klarer man ikke å se med det blotte øyet.

Angående glassfiberen må du se etter sprekker i gelcoaten som kan indikere skader i laminatet. Bunnstoff kan problematisere den inspeksjonen en smule. 

Honduras skrev for 10 timer siden:

Tenker det første du bør gjøre er å kontakte forsikringsselskapet hvis du har full kasko.

Har dessverre ikkje full kasko, men null kasko :fniser: Dette er ein billeg gamal DC, ein båt eg brukar for å prekvalifisere meg sjølv før eg kjøper noko dyrare. Så, med litt tvilsom logikk, er båten i seg sjølv ei forsikring for ikkje å skade noko dyrt…

Komodo skrev for 10 timer siden:

Har propellen fått skade?

Tilsynelatande ikkje. Motoren var tilta opp, så det var hovudsakleg finnen nederst som gjekk i moloen. Det var imidlertid store bølger, og ein slik gamal steinmolo er svært irregulær i forma, så eg syns det er vanskelig å bedømme 100%. Ingenting er synleg dog.

Eg har bestilt eit liknande måleur og kan gjere eit forsøk på å måle kast når det dukkar opp. 

Komodo skrev for 10 timer siden:

Angående glassfiberen må du se etter sprekker i gelcoaten som kan indikere skader i laminatet. Bunnstoff kan problematisere den inspeksjonen en smule. 

Eg skal inspisere området nøyare, frå begge sider. Kan nemne at det var omtrent ein km over vannlinja, og SÅ unøyaktig med bunnstoffrulla er eg ikkje :fniser:

Eg må innrømme eg også er bekymra for akterspeilet. Som nemnt over var det bølger, og når bølga gjekk ned klaska underhuset på motoren i utstikkande stein. Blir jo litt moment i den bevegelsen der. Men ved første inspeksjon såg eg ingen sprekkar…

Mammut1 skrev for 2 timer siden:

Tilsynelatande ikkje. Motoren var tilta opp, så det var hovudsakleg finnen nederst som gjekk i moloen. Det var imidlertid store bølger, og ein slik gamal steinmolo er svært irregulær i forma, så eg syns det er vanskelig å bedømme 100%. Ingenting er synleg dog.

Hvis propellen ikke er skadet, så kan du heller ikke ha fått kast i akselen. Det må i tilfelle være noe som har vært der fra før. 

Mammut1 skrev for 2 timer siden:

Kan nemne at det var omtrent ein km over vannlinja,

Det var veldig høyt, men så lenge du er over bunnstoffet så er det jo i alle fall lettere å se skadeomfanget visuelt. 

Høres ikke ille ut dette. Ville sjekket propellaksling visuelt og se etter kast. Selv om tolleranse skulle være "noen få 100-dels mlillimeter" så hadde ikke jeg brydd meg med å koste på verksted. En 1997-modell vil uansett medføre en mengde med risikoer og risiko for skjev aksling mellom det en kan se visulet  og det en kan måle med måleur er en liten risiko. Sjekk etter tegn på vann i girolje, sånn som en alltid skal gjøre. 

Lakk på motor kan sprayes og gelcoat kan repareres med Biltema-gelcoat. 

Komodo skrev for 1 time siden:

Det var veldig høyt

Stor båt veit du :ler: Nei men skaden er nærmare fenderlist enn vannlinja. Kjem tilbake med litt bilder av den etter kvart. 

Når det gjeld motor/undervannshus så er eg sjølsagt einig i det du skriv @Luske_Ludvig i at eit giroljeskift avslører vanninntrenging. Men; motoren har ikkje våre nedsenka i vatn etter krasjen. Vil det være hensiktsmessig å sette den i balje med vatn eit døgn eller så? Eg ser for meg at propellen må rotere for å eventuelt avsløre alle utettheiter. 
Denne motoren skal uansett ikkje på verkstad, eg vil prøve å fikse sjøl om det trengs. Alternativt blir den omgjort til moring. 

Elles er det jo betryggende at de erfarne båtfolk meiner at skadene potensielt er minimale. Viss så er tilfelle betyr det minst to ting; 1: flaks, og 2: Rana 17 må være ein ganske solid båt. 

Eg tenker no at Plan A er å sjøsette igjen, og sjekke om ting fungerer og om det kjem inn vatn. Viss motoren tilsynelatande er grei, ta den på land igjen etter ei stund og sjå etter vatn i girolja. 

Då har eg tatt ein skikkelig inspeksjon i dagslys. 

Skrog styrbord side ser slik ut:

IMG_5746.jpeg.09ec747817b6bafe826d9ae61d4203c8.jpeg

Så var det Suzukien. Eg legg merke til to ting. Det har dukka opp ei stripe med gamal lakk el i overgangen til undervannshuset:

IMG_5747.jpeg.7f2cd701901f1d07a73958e8e6191723.jpeg

Det som verre er; i dagslys ser propellen slettes ikkje like uskadd ut (eitt bilde for kvart blad):

IMG_5748.jpeg.63e3d721b97d1626dabfe08851a7c448.jpeg

IMG_5749.jpeg.c49837a96ffaf20475527bc7f713cb1c.jpeg

IMG_5750.jpeg.5063907ba803d04f96d8652a37691e47.jpeg

Dette er jo ein gamal motor som eg kjøpte for ein slikk på tampen av fjordåret (etter at min gamle Yamaha fann ut at den skulle bruke saltvatn som olje). Så ja; eg veit at den har gamle tæreskader og ja; eg veit også at forrige eigar lakkerte den. Eg må innrømme at eg ikkje inspiserte propellen (anna enn å sjekke låsepinnen) før sjøsetting i år, så eg kan ikkje med sikkerheit sei når desse skadene har oppstått. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...