Pime Startet Søndag 16:08 Link til dette innlegget Startet Søndag 16:08 Hei, Sliter med en Jabsco Wastepump. Satte inn en splitter ny en, men nå etter en ukes tid ser det ut til at den ikke tar mer (jeg hører dog at den sviver, men tankmåleren indikerer ikke at tanken tømmes). Er det noen kjente problemer med disse pumpene(se vedlagte bilder)? Tips til feilsøking mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Moderator Svart Søndag 16:10 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:10 Kommentar fra moderator: Tittelen, "Jabsco Wastepump", er ikke iht reglene for titler. Må redigeres av emnestarter ved å klikke på ... symbolet og deretter velge "Redigér innlegget". Om ikke kan emnet bli slettet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart Søndag 16:32 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:32 Pime skrev 15 minutter siden: (jeg hører dog at den sviver, men tankmåleren indikerer ikke at tanken tømmes). Er det noen kjente problemer Du må rette opp titlen. Hvis pumpen sviver og har sluttet å levere vann er mulig tanken tomm og måleren viser feil. Fyll på vann på tanken så det renner over. og se om måleren følger med, og start vann pumpen. Og fortell. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
to-vid Svart Søndag 17:03 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:03 Hvis pumpen står over nivå i tank, så er det nok at en av joker ventilene på pumpa ikke tetter helt, da vil den ikke ta og trenger hjelp for å komme i gang. Har tilsvarende pumpe (annet merke), opplever en gang innimellom at den ikke vil suge. Hos meg er det nok å fylle tanken helt opp mens pumpa går, da begynner den å ta. Sitér dette innlegget Link to post
Pime Svart Søndag 18:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 18:12 to-vid skrev 1 time siden: Hvis pumpen står over nivå i tank, så er det nok at en av joker ventilene på pumpa ikke tetter helt, da vil den ikke ta og trenger hjelp for å komme i gang. Har tilsvarende pumpe (annet merke), opplever en gang innimellom at den ikke vil suge. Hos meg er det nok å fylle tanken helt opp mens pumpa går, da begynner den å ta. Hei, Ja, pumpen står oppå tanken. Kan jeg fylle vann forsiktig gjennom der jeg bruker å tømme på tømmestasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12 minutter siden Link til dette innlegget Svart 12 minutter siden Pime skrev On 3.8.2025 at 20.12: Kan jeg fylle vann forsiktig gjennom der jeg bruker å tømme på tømmestasjoner? JA. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.