saadt Startet Tirsdag 12:06 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 12:06 Vurderer å skaffe meg båt igjen – innspill ønskes! Jeg er i ferd med å vurdere båtkjøp igjen og håper noen med mer erfaring enn meg har noen gode innspill. Erfaringsmessig blir det snakk om en godværsbåt med begrenset bruk – hovedsakelig dagsturer i indre Oslofjord. 99 prosent av bruken vil være korte turer i nærområdet, men jeg ønsker at båten også skal kunne takle en enkel weekendtur ved behov. Det viktigste for meg er enkelhet i bruk og vedlikehold. Jeg ønsker en båt som er rask å vaske, lett å holde i orden, og med minst mulig dill som må følges opp etter hver tur. Dekksplass og komfort prioriteres, og derfor heller jeg mot innenbordsmotor – selv om jeg vet det øker vedlikeholdsbehovet og kostnadene litt. Jeg ser også for meg muligheten for å leie ut båten når jeg ikke bruker den, med riktig forsikring, depositum og sporingsystem som SmartBoat fra Sensar eller lignende. Budsjettet mitt er ca. 1 million kroner. Må innrømme at Cormate frister mest – spesielt med tanke på design og dekkslayout – men jeg er egentlig ganske usikker og åpen for forslag. Har noen her erfaringer med tilsvarende båter, eller alternativer jeg bør vurdere? Fordeler og ulemper mellom ulike modeller (Cormate, Windy, Ibiza, etc.) mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Cormate27 er rålekker :-) Det blir min neste båt når jeg ikke orker den jeg har nå. mhh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
andersb Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden glem oceancraft og hydrolift c27, meh båter og vanskelig å selge cormate er sporty og praktisk ghibli er bare allround bra win win mellom cormate t27 og ghibli Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.