Jump to content

Cormate t27 vs Windy 28 gibli / oceancraft vs Hydrolift C27?

saadt

Recommended Posts

Vurderer å skaffe meg båt igjen – innspill ønskes!

Jeg er i ferd med å vurdere båtkjøp igjen og håper noen med mer erfaring enn meg har noen gode innspill.

Erfaringsmessig blir det snakk om en godværsbåt med begrenset bruk – hovedsakelig dagsturer i indre Oslofjord. 99 prosent av bruken vil være korte turer i nærområdet, men jeg ønsker at båten også skal kunne takle en enkel weekendtur ved behov.

Det viktigste for meg er enkelhet i bruk og vedlikehold. Jeg ønsker en båt som er rask å vaske, lett å holde i orden, og med minst mulig dill som må følges opp etter hver tur. Dekksplass og komfort prioriteres, og derfor heller jeg mot innenbordsmotor – selv om jeg vet det øker vedlikeholdsbehovet og kostnadene litt.

Jeg ser også for meg muligheten for å leie ut båten når jeg ikke bruker den, med riktig forsikring, depositum og sporingsystem som SmartBoat fra Sensar eller lignende.

Budsjettet mitt er ca. 1 million kroner.

Må innrømme at Cormate frister mest – spesielt med tanke på design og dekkslayout – men jeg er egentlig ganske usikker og åpen for forslag.

Har noen her erfaringer med tilsvarende båter, eller alternativer jeg bør vurdere? Fordeler og ulemper mellom ulike modeller (Cormate, Windy, Ibiza, etc.) mottas med takk!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...