Lars H. Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Vidar F.H. skrev 15 minutter siden: Du lever nå, og morgendagen har du null kontroll over. Det mest fornuftige er ikke alltid det som ser mest fornuftig ut på papiret. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Vidar F.H. Svart 18 timer siden Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Lars H. skrev 3 minutter siden: Den er fin! Og den kan kombineres med følgende historie: Nasse Nøff satt og så på greina som hang over Ole Brumm og ham, der de satt ved vannkanten. "Brumm", sa Nøff engstelig. "Tenk om den greina faller i hodet på oss?" Brumm tenkte lenge og nøye, før han sa: "Tenk om den ikke gjør det?". Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Chilli Solbris Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Lars H. skrev for 2 timer siden: Den er til de grader noe å leve etter! Vidar F.H. skrev for 2 timer siden: Den er fin! Og den kan kombineres med følgende historie: Nasse Nøff satt og så på greina som hang over Ole Brumm og ham, der de satt ved vannkanten. "Brumm", sa Nøff engstelig. "Tenk om den greina faller i hodet på oss?" Brumm tenkte lenge og nøye, før han sa: "Tenk om den ikke gjør det?". Og den sier egentlig alt om hvor viktig det er å jobbe med eget tankesett!🙏🙏 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Vidar F.H. skrev for 1 time siden: Brumm tenkte lenge og nøye, før han sa: "Tenk om den ikke gjør det?". Fantastisk god livsvisdom og viktige påminnelser til oss som stresser gjennom livet. Rettelse: Stresset. Takk @Vidar F.H.! Og til @Lars H. for sin Snoopy! Noe å tenke på for vår 10-års jubilant @Chilli Solbris: En god og ærlig oppsummering av et langt båtliv. Det har falt ned noen greiner - Men de fleste har ikke falt ned! Divers do it deeper ! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Chilli Solbris Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Hekri skrev 19 minutter siden: Fantastisk god livsvisdom og viktige påminnelser til oss som stresser gjennom livet. Rettelse: Stresset. Takk @Vidar F.H.! Og til @Lars H. for sin Snoopy! Noe å tenke på for vår 10-års jubilant @Chilli Solbris: En god og ærlig oppsummering av et langt båtliv. Det har falt ned noen greiner - Men de fleste har ikke falt ned! Divers do it deeper ! Det må falle ned færre greiner enn jeg henger opp en stund fremover! Men det er vel lov å si at de greinene som har ramlet ned ikke har slått meg ut enda! I knestående noen ganger, ja definitivt. Men med de unike menneskene jeg har vært så heldig å møte så har jeg fått hjelp til å reise meg opp igjen!🥰🙏 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tobixen Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden On 8/6/2025 at 8:55 PM, ohio said: Man trenger vel ikke 2 Store Man motorer for og bo i båt Det holder med 50 hk For å bo i båt trenger man ikke motor engang! Jeg ser ut fra bildegalleriet at jeg slipper unna en del vedlikeholdsbyrde ved å ikke ha to store MAN-motorer i min båt :-) (Men til gjengjeld har jeg en stor vedlikeholdsbyrde i lakking av treverk ... har brukt ca 130 timer på lakking så langt denne sesongen, pluss kostnader i lakk og utstyr) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Chilli Solbris Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden tobixen skrev 9 minutter siden: For å bo i båt trenger man ikke motor engang! Jeg ser ut fra bildegalleriet at jeg slipper unna en del vedlikeholdsbyrde ved å ikke ha to store MAN-motorer i min båt :-) (Men til gjengjeld har jeg en stor vedlikeholdsbyrde i lakking av treverk ... har brukt ca 130 timer på lakking så langt denne sesongen, pluss kostnader i lakk og utstyr) Har du bilde av båten din @tobixen? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Når vi er inne på visdomsord vil jeg gjerne komme med disse ordene av Per Fugelli som gikk i parallellklassen min på gymnaset. De er ikke alltid så lett å følge, men? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tobixen Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden 27 minutes ago, Chilli Solbris said: Har du bilde av båten din @tobixen? Ja, det har jeg vel ... her er eneste jeg rakk å ta på dagen for siste sjøsetting: ... og dagen for sjøsetting: Vi har vært naboer en gang for lenge siden, jeg burde vel ha hilst innom. Båten min er ikke helt grei å håndtere (selv om den har baugtrustere som av og til virker bittelitt), med strøm og vind i retning Kråkerøybrua og fendring på babord side prøvde jeg å sakte sige bakover mot ledig plass ved brygga, med bittelitt gass nå og da for å få kontroll på baugen - men plutselig grep bare vinden tak i baugen og slengte båten rundt slik at jeg ble liggende sidelengs i elva og drifte raskt mot brua. Det er en ganske kjip situasjon når båten min drifter sidelengs i kraftig vind og det er lite manøvreringsrom, enten det er en elv eller en trang havn - men jeg fikk nå berget situasjonen dengang også. Gratulerer forresten - litt på etterskudd. Jeg gjør litt "catch up" nå på både båtplassen og andre ting - jeg forlot Bulgaria for ca en uke siden, har nå mobiltelefonen litt opp i masta for å kunne nyte "roam as home" fra Lesvos. På papiret bor jeg fortsatt i Oslo, men i realiteten regner jeg meg som båtboer fra sommeren 2022. Det er litt vanskelig med frue som nå har funnet ut at barna har det best på fysisk skole i Oslo utenom skoleferiene. Før det, så var det turer til Danmark og tidvis til Tyskland, Nederland og Polen i skolenes sommerferier, trolig langt mer døgn i båten enn i hus i skuldersesongene (definert til å starte omtrent litt før Sandvika ble isfritt og å slutte like før isen la seg i Sandvika), og ellers bare en og annen helgetur i vintersesongen. Å skysse barna inn til skolen med kollektivtransport fra Sandvika var relativt trivielt. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Chilli Solbris Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Bonus skrev 36 minutter siden: Jeg synes dette er svært gode visdomsord! Lars H. skrev 16 minutter siden: Når vi er inne på visdomsord vil jeg gjerne komme med disse ordene av Per Fugelli som gikk i parallellklassen min på gymnaset. De er ikke alltid så lett å følge, men? Tusen takk for disse sitatene om å leve livet!🥰 De verdsettes høyt! Og så er det jo noen her inne som er litt opp i åra som går foran som svært gode eksempler! Eller hva? @Lars H., @Bonus, @Hulda, @NilsPils og resten av dere som er enda litt mer voksen enn meg. Dere er noe å strekke seg etter! Dere viser at det går å holde på med dette livet lenge!! Det er i hvert fall svært viktig for meg! Så takk!😊😊🥰 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden tobixen skrev 25 minutter siden: Ja, det har jeg vel ... her er eneste jeg rakk å ta på dagen for siste sjøsetting: ... og dagen for sjøsetting: Vi har vært naboer en gang for lenge siden, jeg burde vel ha hilst innom. Båten min er ikke helt grei å håndtere (selv om den har baugtrustere som av og til virker bittelitt), med strøm og vind i retning Kråkerøybrua og fendring på babord side prøvde jeg å sakte sige bakover mot ledig plass ved brygga, med bittelitt gass nå og da for å få kontroll på baugen - men plutselig grep bare vinden tak i baugen og slengte båten rundt slik at jeg ble liggende sidelengs i elva og drifte raskt mot brua. Det er en ganske kjip situasjon når båten min drifter sidelengs i kraftig vind og det er lite manøvreringsrom, enten det er en elv eller en trang havn - men jeg fikk nå berget situasjonen dengang også. Gratulerer forresten - litt på etterskudd. Jeg gjør litt "catch up" nå på både båtplassen og andre ting - jeg forlot Bulgaria for ca en uke siden, har nå mobiltelefonen litt opp i masta for å kunne nyte "roam as home" fra Lesvos. På papiret bor jeg fortsatt i Oslo, men i realiteten regner jeg meg som båtboer fra sommeren 2022. Det er litt vanskelig med frue som nå har funnet ut at barna har det best på fysisk skole i Oslo utenom skoleferiene. Før det, så var det turer til Danmark og tidvis til Tyskland, Nederland og Polen i skolenes sommerferier, trolig langt mer døgn i båten enn i hus i skuldersesongene (definert til å starte omtrent litt før Sandvika ble isfritt og å slutte like før isen la seg i Sandvika), og ellers bare en og annen helgetur i vintersesongen. Å skysse barna inn til skolen med kollektivtransport fra Sandvika var relativt trivielt. Herlig!!! For et smykke!!! Du har klart å skape deg et solid båtliv! Hva er planen fremover? Bulgaria? Er du på vei nordover? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Grattis med 10 år som båtboer å jaggu har du møtt litt utfordringer, men nå må jo livet bli bedre og ikke mist noe billigere fremover så sant du holder deg vekke fra moder jord ;) Lykke til videre men flott båt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tobixen Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden 58 minutes ago, Chilli Solbris said: Hva er planen fremover? Bulgaria? Jeg er dårlig på planlegging. Jeg kom akkurat fra Bulgaria - men jeg rakk å få meg et sosialt nettverk der, så det blir neppe siste gang jeg drar dit. Jeg antar at jeg må være mer tilstedet i Oslo i kommende skoleåret, da må jeg ha et sted jeg føler meg komfortabel med å lemne båten igjen, og hvor det er relativt lett og rimelig å komme seg hjem med fly. Varna ser ut til å være et relativt bra sted. På den andre siden, i vintersesongen er det veldig mye mer behagelig å være i Middelhavet enn i Svartehavet. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden 58 minutes ago, Chilli Solbris said: Hva er planen fremover? Bulgaria? Jeg er dårlig på planlegging. Jeg kom akkurat fra Bulgaria - men jeg rakk å få meg et sosialt nettverk der, så det blir neppe siste gang jeg drar dit. Jeg antar at jeg må være mer tilstedet i Oslo i kommende skoleåret, da må jeg ha et sted jeg føler meg komfortabel med å lemne båten igjen, og hvor det er relativt lett og rimelig å komme seg hjem med fly. Varna ser ut til å være et relativt bra sted. På den andre siden, i vintersesongen er det veldig mye mer behagelig å være i Middelhavet enn i Svartehavet. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
ohio Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Bobåt deluxe Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 43 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 43 minutter siden ohio skrev for 3 timer siden: Bobåt deluxe Herlig skute!! Hvor ligger den? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
ohio Svart 41 minutter siden Link til dette innlegget Svart 41 minutter siden Fant den på Stavanger Marinesenter sin Facebook 50 fot Asking 75000 euro står det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.