Hans1sjarken Startet 27.Oktober Link til dette innlegget Startet 27.Oktober Hei. Skal feste 1m stivt lyslist langs med bredden på båten i maskinromstaket. Taket/dekket over kurver jo for å få vannet til å renne fint av, usikker på hvordan jeg skal løse dette. Det er skrufester på hver ende av lyslisten. Og på midten av lyslisten er det ca 1-2cm klaring når festeendene er flush med taket. Min ide var å lage en aluminiumsprofil, som jeg skrur fast i taket, som vil forme seg til taket, og så et eget flatt feste til lyslisten nede på aluprofilen. Her er link til lyset: https://dab-butikken.no/produkt/led-high-power-rails-varebil-belysning-ip68-100cm-24v/ Har noen et bedre tips? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 27.Oktober Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Er ikke lista såpass fleksibel at den kan klemmes på plass de 1-2 cm da? Selve basen som LED står i pleier i alle fall å være det. Jeg hadde vært fristet til å legge 1 m stripe med ‘NoMoreNails’ eller annet lim som ‘griper’ med en gang, presset den på plass og holdt den et minutt eller to 😄 Er i alle fall slik jeg har festet mye rart i mine båter. Evt ‘nanotape’ dersom maskinsromstaket er noenlunde glatt. Sitér dette innlegget Link to post
Hans1sjarken Svart 27.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Hei. Takk for tips. den tåler helt sikkert det, jeg turte bare ikke siden jeg ikke vil ødelegge. Skal sende bilde når jeg har fått montert opp! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 27.Oktober Link til dette innlegget Svart 27.Oktober Enig med Fantino, med en meters list bør den være mer enn fleksibel nok til å kunne presses opp 1-2cm i buen😊 Monterte ei lignende list til en kalesjebøyle i en Baltic for 3-4 år tilbake, der mener jeg på det var en bue på rundt 4-5cm på meteren. Ser også slike LED-listet gjerne blir skrudd/limt til å følge takbuen i varebiler de blir montert i, så en viss fleksibilitet må du kunne forvente, så lenge det er en slakk bue med lite spenn. Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 28.Oktober Link til dette innlegget Svart 28.Oktober Anbefaler å skru i maskin. Lim har en tendens å løsne over tid med temp svingingene som blir. Selv skal jeg lime led stripe med strips jevnt som sikring, festet i disse som er skrudd oppunder dekk. https://no.rs-online.com/web/p/cable-tie-mounts/0233663?cm_mmc=NO-PLA-DS3A-_-google-_-CSS_NO_EN_Pmax_Test-_--_-233663&matchtype=&&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=20298225819&gbraid=0AAAAADkeWNMBV_rXi0_FzeRsMuHdSD6l9&gclid=Cj0KCQjwsPzHBhDCARIsALlWNG35FjennKN-BWZuMabsxzpyIT3s0zOPa6_G2qoCCXj1xQtHzccJRZoaAmOoEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Hans1sjarken Svart 28.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober Jeg tenker først å prøve tipset om å lime, og så skru fast skruer i endene. Sitér dette innlegget Link to post
Senjahopen Svart 28.Oktober Link til dette innlegget Svart 28.Oktober Det holder nok. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 28.Oktober Link til dette innlegget Svart 28.Oktober Hans1sjarken skrev for 1 time siden: Jeg tenker først å prøve tipset om å lime, og så skru fast skruer i endene. Kan være lurt å sikre med skrue på midten i tillegg. Evt. kan du kanskje sette en skru på hver side for å låse av: T#T T er skru, # er lista. Du kan også bruke et bånd over. Jeg vil sterkt anta at det er en fleksibel LED-strips som er festet inni profilen. Selv om det var printkort, burde den tåle litt bøy uten problemer. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.