Jump to content

Mannlokk i aluminium sitter BOM fast!!

larole

Recommended Posts

Honduras skrev for 18 timer siden:

finner han ut at han bare kunne vridd håndtaket 90 grader og dyttet lokket innover

Den løsningen så jeg ikke komme.

Hvordan vri lokket 90 grader?

Komodo skrev On 10.11.2025 at 19.26:

Det var det jeg også trodde at jeg så, men index så visst tydelig at det var muttere. Så da er det pinneskruer. Mulig TS kommer på banen og oppklarer etterhvert 😉

Det er ikke umulig,men

Ser at ingen bolret  har full mutter, kan være løsnet iltt og  mener å skimte en bolt uten mutter eller er det en knekt Skrue.

Vi mangler fakta. Håper TS kommer med fasiten. 

image.png.0c51f5bdfae53c1b9b73dd6b042749b7.png

image.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Det var håndtaket jeg siktet til, ikke lokket. Og det var nå mest en fleip, men i erkjennelsen av at enkelte i livet velger veldig kompliserte løsninger. For så å finne ut i ettertid at dette kunne jo løses mye enklere. 

F. Eks… gjør vi dette problemet over alt for komplisert? Er det slik at man egentlig ikke trenger å skru av flensen. Kan det være at de som laget dette mannlokket i sin tid skjærte ut lokket av tanksiden. Så har de sveiser sammen en ramme som er skrudd fast rundt kanten for å virke som en flens. Så sveiser man fast en liten stålbit på lokket for å ha noe å ta tak i, smurte Tec7 rundt kanten på lokket og dro det ut slik at det limer seg fast i flensen fra innsiden.  Enkelt å feste wisegrip i den lille stålbiten mens man venter på at alt herder. Så lager man en liten fuge i ytterkant av flensen og maler alt grått. Ingen aning, men det kan være at man kan bruke en fein inn mellom lokket og flensen, og så trykke lokket innover. 
Et forslag blandt mange 😊

Honduras skrev for 1 time siden:

F. Eks… gjør vi dette problemet over alt for komplisert? Er det slik at man egentlig ikke trenger å skru av flensen. Kan det være at de som laget dette mannlokket i sin tid skjærte ut lokket av tanksiden. Så har de sveiser sammen en ramme som er skrudd fast rundt kanten for å virke som en flens. Så sveiser man fast en liten stålbit på lokket for å ha noe å ta tak i, smurte Tec7 rundt kanten på lokket og dro det ut slik at det limer seg fast i flensen fra innsiden.  Enkelt å feste wisegrip i den lille stålbiten mens man venter på at alt herder. Så lager man en liten fuge i ytterkant av flensen og maler alt grått. Ingen aning, men det kan være at man kan bruke en fein inn mellom lokket og flensen, og så trykke lokket innover. 
Et forslag blandt mange 😊

Man skal ikke se bort i fra at lokket er helsveiset istedenfor bruk av Tec7. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...