index Svart igår klokken 08:21 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:21 Håper det ordner seg. Det er nok ikke uten grunn at mange med drev tar det av så fort båten er på land. Drev og propeller er lette å stjele... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart igår klokken 08:30 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:30 Proppanelli skrev On 16.12.2025 at 18.19: ''Jeg har ikke smurt bunnstoff på båten, og det du beskriver har heller ikke vært synlig for meg i perioden jeg eide og brukte den. Proppanelli skrev On 16.12.2025 at 18.19: Med tanke på båtens alder og at det har vært flere eiere før meg, mener jeg det er feil å rette dette mot meg som selger, da jeg selv har vært uvitende om dette. Jeg vil også være tydelig på at jeg ikke kan stille meg økonomisk ansvarlig for videre undersøkelser eller utbedringer av forhold som eventuelt avdekkes i ettertid, særlig dersom dette gjelder eldre eller tidligere reparasjoner. Dersom det er igangsatt utbedringer av en eldre skade etter overtakelse, har jeg dessverre ikke mulighet til å bidra videre i saken.'' Proppanelli skrev On 16.12.2025 at 18.19: ... Eventuelle eldre reparasjoner eller skjulte forhold som stammer fra tidligere eiere kan jeg dessverre ikke holdes ansvarlig for, og jeg har heller ikke mulighet til å bidra økonomisk til videre undersøkelser eller utbedringer av dette. Jeg er enig i at det er mest riktig å rette videre dialog mot tidligere eier dersom det skulle vise seg å være noe. I annonsen skriver han at båten er stoffet, men i svaret til deg skriver han at han ikke har stoffet båten. Men selvfølgelig, han kan jo ha satt bort den jobben, og dermed ikke ha sett noen skade selv. Angående det med å fraskrive seg ansvar her så tror jeg han er på litt tynn is. Nå er ikke jeg noen jurist, men jeg tenker at du skal forholde deg til han som selger, ikke de tidligere eierne som han har kjøpt båten av. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Proppanelli Svart igår klokken 08:49 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:49 Absolutt, han beskriver nå at han hadde båten en sesong. Han skriver den kun har ligget på vann i hele hans eie, men han skriver også på melding at han må sette båten i vann før jeg kom for å se den. Dette er jeg jo i dialog med båtadvokaten på, så der får jeg god hjelp. fik for øvrig tatt en bedre bilde av sprekken på båten i går, vet ikke om det mest er kosmetisk sånn det ser ut, klarte ikke å kjenne den med neglen heller. Ettersom hva båtadvokaten anbefaler kan det hende det leies inn en proff til å se på dette og slipe vekk litt, men ser ut som at dette blir noe jeg får dekke selv i mellomtiden :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart igår klokken 09:03 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:03 Jeg ville ha prøvd å inspisere hele kjølen, innvendig og utvendig. Er det kun sprekk i et mindre område kan det jo være overkommelig kostnadsmessig, men om det viser seg å være sprekker over flere meter så stiller jo saken seg ganske så annerledes. Ellers så har nok selger større ansvar enn han ønsker å innrømme, det er kun to parter i denne saken. Og om båten er i vesentlig dårligere stand enn det du kunne forvente, så er det selgers ansvar om han vet om det eller ikke. Hva tidligere eiere har gjort er uvesentlig i denne sammenheng. Kanskje det hadde vært lurt å få en takst på skaden, så du får tallfestet noe? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart igår klokken 09:19 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:19 Det store spørsmålet her er vel om selgeren har forsøkt å skjule noe, eller om han selv var uvitende om skaden. Kjedelig sak med drevet som ble stjålet også, men det er jo en annen sak. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ballistic Svart igår klokken 09:33 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:33 Antar ut fra bildene at det er sannsynlig med en relativt stor skade dra det ser ut som det er forsøkt plastet over et relativt stort areal. Synes jeg ser noen hårfine sprekker i laminatet som kan indikere strukturelle skader. Når det gjelder den skaden i baugen ville jeg undersøkt også denne nøye da det kan se ut som en eventuell knusningsskade etter et sammenstøt. Uansett en kjedelig sak. Kjøpte for mange år siden en Mørebas som viste seg å ha knekte stringere som var forsøkt skjult med byggskum mellom skrog og innerliner, men det er en gammel og annen historie. Ønsker deg lykke til og håper du kommer frem til en løsning som gir deg båtglede uten at du taper for mye tid og penger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.