Jump to content

Er det ikke utrolig hva man får til her på baatplassen


Jon-Kåre

Recommended Posts

Er det ikke imponerene hva man kan få svar til og hjelp til på denne plassen. Siste på listen min er da jeg la inn noen spørsmål om denne sliperondellen i Trulte sin tråd Plattgatter Furuholmen. Fikk endel svar på det jeg lurte på og et helt uoppfordret tilbud fra Perlen om å kjøpe slike til meg da disse vistnok bare ble solgt av biltema som jo ikke driver med postordre. Før jeg har fått kontonummer fra perlen kommer det im med kontonummer og beskjed om at de er postet som brev. Gleder meg til å prøve disse rondellene og gleder meg og over at man tydeligvis blir så godt kjent med hverandre her at man legger ut penger for personer man overhodet ikke har annet kjenskap til en gjennom baatplassen :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

BP er for båtfolk, og Perlen er et prakteksemplar av arten! :yesnod:

 

Har vært innom endel "prateforum" på nett, og vil mene at BP ikke er som forum flest. Dette er mer seriøst, og vi tar hverandre mer seriøst, både vedr. problemer, utfordringer og meninger så kanskje vi føler oss mer trygge på hverandre?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Du har nok helt rett i det Vikers.

Det er et litt spesiellt kameratskap her.

 

Og det blir vel baatplassen utskjelt for i andre fora også :rolleyes:

Redigert av Flipper Flash (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Såså, dette er da noe alle ville ha gjort. Det er jo bare snakk om liten tjeneste, og det er hyggelig å hjelpe til når man ikke har Biltema i sin nærhet.

 

Jeg håper du får glede av dem, det har ihvertfall jeg, under min pussing av båt nå i helgen. Fungerer glimrende, og Trulte skal ha takk for sitt tips i sakens anledning.

 

Men at vi er som en kompisgjeng her inne på forumet, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt. Jeg har hatt den store glede å treffe utrolig mange medlemmer, og kan trygt skrive under på at dette er ordentlige folk hele veien!

Link to post
Share on other sites

Og det blir vel baatplassen utskjelt for i andre fora også :rolleyes:

Ja, baatplassen har fått mye pepper. Mest fra anonyme skribenter. Sitat fra et annet forum:

 

BP har ikke respekt for individets ytringsfrihet. Det er som å se inn i en sovjetstat på 70-80 tallet. Hvor partisekretæren med sitt politbyrå styrer det hele med en dobbelmoral som er uten sidestykke i Norges båthistorie.

Link to post
Share on other sites

Ja, baatplassen har fått mye pepper. Mest fra anonyme skribenter. Sitat fra et annet forum:

 

BP har ikke respekt for individets ytringsfrihet. Det er som å se inn i en sovjetstat på 70-80 tallet. Hvor partisekretæren med sitt politbyrå styrer det hele med en dobbelmoral som er uten sidestykke i Norges båthistorie.

Etter å ha reist en del i gamle Øst Europa må jeg si at jeg ikke helt føler det som om jeg kommer til en kommunist stat når jeg er her på Baatplassen.
Link to post
Share on other sites

Da har jeg motatt mine nylon rondeller (Takk til Perlen) og er spent på å prøve de noe som først blir om cirka 1,5 uke da fruen kal på en eller annen fest for ansatte i vitus kjeden(apotek) nede på hamar, lillehammer eller noe slikt. En eller annen hall var det iallefall med 2000 kvinner og cirka 50 mannfolk (bare et tips til dere som bor i traktene, det er sikkert lov å henge rundt hallen på kveldstid) Så med 2 små unger ser jeg ikke det som noe poeng i å dra båten fra sitt vante skjulested og ned til jobben :headbang::headbang::headbang::headbang: DEn som kunne hatt båten i hus ved sitt eget hus :nonod:

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

....sitat fra et annet forum:

 

BP har ikke respekt for individets ytringsfrihet. Det er som å se inn i en sovjetstat på 70-80 tallet. Hvor partisekretæren med sitt politbyrå styrer det hele med en dobbelmoral som er uten sidestykke i Norges båthistorie.

Denne uttalelsen er jo såååå langt fra virkeligheten som det går an og komme. Den gjenspeiler jo bare missunnelse, missunnelse og atter missunnelse - ikke noe annet. Baatplassen.no er bare helt topp - visste ikke hva jeg skulle gjordt uten den daglige dosen min!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

visste ikke hva jeg skulle gjordt uten den daglige dosen min!

Helt enig. Men den dosen har etterhvert blitt ganske stor. Nå er medlemsmassen og antall innlegg blitt så stort at en må sile litt. I starten var det en kjapp greie å gå gjennom alle innlegg, men det er jo bare kjekt at man kan lese det som er interessant. Uansett, med det antall medlemmer, har man alltid ekspertise på det man lurer på. BP er dagens lyspunkt.

Link to post
Share on other sites

Denne uttalelsen er jo såååå langt fra virkeligheten som det går an og komme. Den gjenspeiler jo bare missunnelse, missunnelse og atter missunnelse - ikke noe annet. Baatplassen.no er bare helt topp - visste ikke hva jeg skulle gjordt uten den daglige dosen min!

Helt enig det går ikke an å komme med slike uttalelser! som den anonyme skribenten gulper opp i et annet forum (hvorfor anonym?) Det har ingenting med virkeligheten å gjøre!

BP er et kjempeforum, der en samling av ulike båteiere samles og helt fritt utveksler og diskuterer viktige og uviktige ting.

Båtfolket er en unik gruppe mennesker! Lenge leve BP og alle som finner sin plass her!

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Helt enig det går ikke an å komme med slike uttalelser! som den anonyme skribenten gulper opp i et annet forum (hvorfor anonym?) Det har ingenting med virkeligheten å gjøre!

BP er et kjempeforum, der en samling av ulike båteiere samles og helt fritt utveksler og diskuterer viktige og uviktige ting.

Båtfolket er en unik gruppe mennesker! Lenge leve BP og alle som finner sin plass her!

 

Jeg hiver meg på denne rosende omtale av dette flotte forum.

Jeg skriver ikke mye her , men jeg leser "alt" og er pga dette forum i "bådmodus" hele håret.

 

Takk takk!! :flag:

 

Balja

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Her om dagen fikk jeg en pakkelapp i posten. Majali sitt navn stod som avsender, og jeg lurte jo fælt på hva i all verden har han sendt meg?

 

Jeg ble kjent med Majali under trebåtfestivalen sist sommer, og har hatt mange fine samtaler siden da. Dette er noe av det som er typisk baatplassen, at man kommer i veldig god kontakt med hverandre. Majali er en av dem som jeg gleder meg til å ha kontakt med videre.

 

Nå om det, jeg lurte jo fælt på hva han hadde sendt meg, og leser først følgebrevet. Han lider av arbeidslyst, men Majalibåten ligger i et snøhav, og han tenkte da å gi en gave til Perlen. Jeg må si at dette satte jeg utrolig stor pris på, et fat av en veldig proff utførelse, behandlet med Owatrol Edelolje, for som han sa, jeg er jo så begeistret for det produktet.

 

Her er gaven, som jeg absolutt synes fortjener å bli vist dere andre :

 

Bilde

 

Bilde

 

PS : bildene yter ikke rettferdighet, fatet er mye finere i virkeligheten, men jeg er elendig til å ta bilder........

 

Fatet er beregnet for snaps-glass, og jeg måtte umiddelbart sjekke med messingsnapsglassene om de passet, og det gjorde de selvfølgelig 100%. Perlen navnet er utrolig pent frest inn, og ikke minst hilsenen på baksiden.

 

Dette fatet kommer til å bli påsatt kroker, og hengt opp på hedersplassen i cockpit.

 

Tusen takk Majali, dette satte både Rita og jeg umåtelig stor pris på.

 

For dem som eventuelt ikke kjenner til Majali, så kan det fortelles at Majali har en av de desidert peneste møbelbåt som virkelig fortjener all den oppmerksomhet som gåes an å få! (jeg har ikke bildelink her akkurat nå, for å vise båten hans, men skal finne det senere)

Link to post
Share on other sites

Det var en lekker sak, Perlen er jammen heldig :smiley:

 

Et lite spørsmål;

 

Noen som syns det hadde vært en god idé og samle slike ting og andre løsninger i en fast tråd?

Noen ganger så dukker det opp saker og ting jeg kunne tenkt meg og lage sjøl, men finner sjelden igjen trådene dette stod i.

 

Kunne tenkt meg en interiør,fikse løsninger, lage ting i treverk tråd.

Eller "gjør det selv" tråd kunne den hete

Link to post
Share on other sites

Noen som syns det hadde vært en god idé og samle slike ting og andre løsninger i en fast tråd?

Noen ganger så dukker det opp saker og ting jeg kunne tenkt meg og lage sjøl, men finner sjelden igjen trådene dette stod i.

 

Kunne tenkt meg en interiør,fikse løsninger, lage ting i treverk tråd.

Eller "gjør det selv" tråd kunne den hete

Det burde vel holde med "Søk" (som skal bli en del bedre om ikke så lenge) og "emneoversikten", eller? Vi hadde forøvrig engang en enkel tråd med det formål. Det er vel denne her.

Link to post
Share on other sites

Det burde vel holde med "Søk" (som skal bli en del bedre om ikke så lenge) og "emneoversikten", eller? Vi hadde forøvrig engang en enkel tråd med det formål. Det er vel denne her.

Der var den tråden ja. Kunne ikke den ligget på forsiden?

Søk må ble bedre, syns søkefunksjonen fungerer litt dårlig eller mulig det er meg da :blush:

Link to post
Share on other sites

Her er gaven, som jeg absolutt synes fortjener å bli vist dere andre :

 

Bilde

 

Bilde

 

PS : bildene yter ikke rettferdighet, fatet er mye finere i virkeligheten, men jeg er elendig til å ta bilder........

 

Fatet er beregnet for snaps-glass, og jeg måtte umiddelbart sjekke med messingsnapsglassene om de passet, og det gjorde de selvfølgelig 100%. Perlen navnet er utrolig pent frest inn, og ikke minst hilsenen på baksiden.

 

Dette fatet kommer til å bli påsatt kroker, og hengt opp på hedersplassen i cockpit.

 

Tusen takk Majali, dette satte både Rita og jeg umåtelig stor pris på.

 

For dem som eventuelt ikke kjenner til Majali, så kan det fortelles at Majali har en av de desidert peneste møbelbåt som virkelig fortjener all den oppmerksomhet som gåes an å få! (jeg har ikke bildelink her akkurat nå, for å vise båten hans, men skal finne det senere)

 

Dæven hain steike Perlen dette var noe til gave

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Der var den tråden ja. Kunne ikke den ligget på forsiden?

Hvis du tenker på "liming" så er vi nokså restriktive. Men vi har en gruppe med veldig populære tråder på forsiden av Emneoversikten. Jeg kan legge den inn der og så ser vi om tråden blir populær. Det skal ikke bli for mange der heller!

 

Legger til: tråden om smarte løsninger ombord ligger nå på toppnivå i emneoversikten

Link to post
Share on other sites

Søk er blitt mye bedre etter at MySql ble oppgradert, snart vil vi kjøre vår egen server og da vil man kunne søke på ord på 3 karakterer.

 

Er det noe spes. du savner i "søk"?

Nei ikke hvis man kan søke på ord med tre bokstaver f.eks

 

Hvis du tenker på "liming" så er vi nokså restriktive. Men vi har en gruppe med veldig populære tråder på forsiden av Emneoversikten. Jeg kan legge den inn der og så ser vi om tråden blir populær. Det skal ikke bli for mange der heller!

 

Legger til: tråden om smarte løsninger ombord ligger nå på toppnivå i emneoversikten

Det var fint, får håpe den blir populær da :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...