Jump to content

Takk for meg


Ship of fools

Recommended Posts

Synes du skal revurdere utmeldingen din "Ship of fools". Vi trenger slike som deg her.

 

Det er klart det kan bli litt hett av og til, hvis man utfordrer "den grå majoritet" :wink: som gjerne stiller mannssterkt opp mot spesielt "avvikende" meninger, da er det ofte vanskelig å stå ganske alene mot stormen... Men i Windy-tråden fikk du jo også støtte fra flere, og selv synes jeg meningsutvekslingen der bare frisket opp i tørrdokk-tida.

 

Bare flott med folk som engasjerer seg og "taler Roma midt i mot"!

 

Keep up the good work! :flag:

Link to post
Share on other sites

Fokk,er nok ikke enig med deg her,lite seriøst du har å komme med her,det er sånn at takhøyden her inne skal være høy,det må være plass til alle,sluttkommentaren din er totalt usaklig.

Enig i dette

 

Til Ship of Fools:

Jeg var vel en av de som var med på å kommentere dine krasse uttalelser.

Det står jeg for enda, men jeg forsvarte deg også i samme innlegg.

Jeg synes imidlertid du har noen poenger og at du skal bli her.

Dette er en plass for alle :yesnod:

 

Så spørs det da om det ikke er for sent :rolleyes:

 

Men nå vet du ihvertfall at du fortsatt er velkommen :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Er det ikke feigt å trekke seg etter litt motbør, når du har laget deg på en litt tøff linje så må du tåle det uten og trekke deg og skylde på at andre ikke vil ha deg her.

 

Nei jeg synes du skal stå for det du mener og fortsette og diskutere / kverulere her på Baatplassen :cheers:

Link to post
Share on other sites

Er det ikke feigt å trekke seg etter litt motbør, når du har laget deg på en litt tøff linje så må du tåle det uten og trekke deg og skylde på at andre ikke vil ha deg her.

 

Nei jeg synes du skal stå for det du mener og fortsette og diskutere / kverulere her på Baatplassen :cheers:

Jepp. den tar jeg en :cheers: for. Bli og bli sett. Bli og bli hørt. Mange her inne har vert i hardt vær en gang eller to. Ingen grunn til å gi seg av den grunn.Stå for dine meininger og du vil bli hørt.

Jeg selv er av typen som har litt vanskelig for å gjøre meg forstått føler jeg og mange har missforstått meg.. :lol:

 

Men det er gøy likevel. Stå på Ship of Fools.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

....

Jeg selv er av typen som har litt vanskelig for å gjøre meg forstått føler jeg og mange har missforstått meg.. :lol:

 

...

 

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, men samme kan det være...

 

 

:wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg er selv relativ ny her og har ikke altfor vanskelig å forstå SofF.

Etter min mening er det ok å være uenige og har friske meninger, å fleipe, og gjerne krangle så busta fyker for min del, men når en blir personlig ufin og/eller prøver å appelere til sine meddebatenter for å skaffe seg klakkører, da er det beste tatt ut.

Jeg har selv deltatt i noen diskusjoner og bidratt med litt avvikende meninger og ut fra de erfaringene tenker jeg å holde meg vekk fra slike senanser.

Samtidig er mitt inntrykk at det store flertall er voksne og vetuge mennesker og mange har kompetanse som jeg med glede vil gjøre meg nytte av.

Dessuten går det mot vår og en bør vel da engasjere seg mer i livets realiteter :wink::sailing:

Link to post
Share on other sites

Tror rett og slett at medlemmene på båtplassen må ta innover seg de tilbakemeldingene som kommer fra nyere medlemmer og endre adferd.

Nye koster feier best :yesnod:

 

Det bør nok settes en demper på de som representerer "gutteklubben grei", og stikke ut en ny kurs som ikke er til irritasjon for så mange som det har blitt nå, for fortsetter man slik man gjør nå så vil dette stoppe seg selv. :smash:

 

Jeg skrev feil tidligere Ingar, og mente egentlig ikke moderatorer, tror de fleste vet hvem vi snakker om, man kan jo bare bla litt i tråder så forstår man lett.

Fjerning av striper er en god ide, men det kan fortsatt stå hvor mange innlegg vedkommende har.

Redigert av Shipman28 (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Tror rett og slett at medlemmene på båtplassen må ta innover seg de tilbakemeldingene som kommer fra nyere medlemmer og endre adferd.

 

Nye koster feier best :yesnod:

 

Det bør nok byttes ut noen av de moderatorer som representerer "gutteklubben grei", og stikke ut en ny kurs som ikke er til irritasjon for så mange som det har blitt nå, for fortsetter man slik man gjør nå så vil dette stoppe seg selv. :smash:

Så selv om flertallet trives best med tingenes tilstand slik de er nå, så skal man tilpasse forumet til mindretallet? Må innrømme at jeg ikke ser helt logikken i dette...

 

Forøvrig så finnes det jo allerede andre forum som har den friske og til tide noe ufine tonen som etterlyses her. Og poenget med opprettelsen av baatplassen.no var vel nettopp for å lage et alternativ til dette. Og som sådan synes jeg faktisk at forumet fungerer aldeles utmerket!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det bør nok byttes ut noen av de moderatorer som representerer "gutteklubben grei", og stikke ut en ny kurs som ikke er til irritasjon for så mange som det har blitt nå, for fortsetter man slik man gjør nå så vil dette stoppe seg selv. :smash:

Hva snakker du egentlig om her, i hvilken retning skal denne kursen peke?

Virkeligheten er at moderasjon er et nesten ukjent fenomen her på BP, når så du sist en tråd som ble moderert?

 

Det er lett å slenge om seg med uttrykk som "gubbe-forum" og "gutteklubben grei". Men hvilket grunnlag har du for å komme med slike påstander?

Vel er jeg godt opp i årene, men jeg vil bli overrasket om jeg betegnes som "gubbe" blandt de som kjenner meg.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vel, at du, jeg eller det etablerte flertallet har det utmerket her betyr vel ikke at det er uproblematisk at vi får slike signaler fra nyere medlemmer. Det er blitt endel slike signaler om en summerer opp.

Eller skal vi bare si at "slik er det her, godta det eller forsvinn"?

Link to post
Share on other sites

Nye koster feier best :yesnod:

 

Det bør nok byttes ut noen av de moderatorer som representerer "gutteklubben grei", og stikke ut en ny kurs som ikke er til irritasjon for så mange som det har blitt nå, for fortsetter man slik man gjør nå så vil dette stoppe seg selv. :smash:

Forbanna tull!

 

Hvor mange er det som ytrer misnøye i forhold til antall medlemmer? Ikke så mange som du gir inntrykk av tror jeg.

 

Å bytte moderatorer iblant kan sikkert være greit, men ikke pga at det er noen "gutteklubben grei" problem her. Det kan ikke jeg se at det er selv om noen er mer aktive enn andre. Slik vil det alltid være. At de som har vært med lenge etter hvert vil lære hverandre å kjenne, og ha en annen tone seg i mellom er helt naturlig og ingen problem.

 

Etter min mening blir forumet styrt på en helt utmerket måte. Husk at dette er et forum som er bygget opp på mye gratis innsats fra noen få. Hadde det ikke vært for dem så hadde det ikke eksistert. Jeg hadde da i hvertfall jeg bare av og til kikket innom båtplaasen hos BM. Noe annet båtforum som appellerer til meg finnes ikke. Dette forumet er et helt annet og mye bedre enn de andre etter mitt skjønn. At man må ha visse "spilleregler" er et must.

 

Det er nå min mening.

:cheers:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke helt problemet her. Hvis man går hardt ut og er "tøff i kjeften" og kanskje også er direkte ufin mot sine meddebattanter, så må man forvente en reaksjon fra motparten. Dette gjelder like mye på baatplassen som ellers i samfunnet. Og det finnes også regler for etikette her på plassen, nettopp for å ivareta flertallets interesser slik at dette blir et sted man trives. Så langt jeg har sett så blir nykommere tatt veldig godt mot her på forumet, men det er ikke dermed sagt at alle trives like godt av den grunn.

 

Det kan nok tenkes at en del av det som oppfattes som et problem her skyldes alders- og interesse sammensetningen av medlemsmassen. Men den eneste måten å forandre dette på er faktisk ved å melde seg inn og være aktiv i debattene! Og en smule hensynsfullhet og respekt for andres meninger og valg er faktisk heller ikke så dumt, både her og ellers i livet...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Dette var en diskusjon jeg ikke skjønte mye av før jeg hadde lest en tråd som jeg ikke hadde åpnet før fordi tittelen hadde særdeles liten interesse for meg. Dumt når noen kaster inn håndkledet, og i bunn og grunn var vel dette en storm i et vannglass som det egentlig var verd å kaste bort noen håndklær på. Vel, jeg fikk i allefall lest en tråd om Windy og Bavaria som jeg aldri hadde lest ellers. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Herregud!

 

Nå er jeg heller ny på dette forum jeg også - forholdsvis "ung" er jeg også både i alder (36) og i båteiersøyemed (1 år).

 

Når jeg kom til dette forum for 8 måneder siden synes jeg det var godt med både de gamle sjøulkene som lo litt av mine nybegynnerfeil, og mine "medelever" som jeg kunne lære sammen med, men det var alltid "godord" å få på forumet, samt at jeg på disse 8 måneder har lært en masse jeg har hatt og vil få, bruk for - samt en masse jeg høyst sannsynlig aldri vil få bruk for.

 

Jeg tror det er en grunn til at forumet er blitt så populært som det er - når det nå kommer så mange innspill med så mange endringer og etterlysninger om direktiv - så tror jeg at forumets eiere gjør lurt i å gå varsomt frem - og ikke prøve å gjøre flest mulig til lags.

 

Klagere vil det alltids være, og andre som henger seg på den som først fremsatte klagen vil det være enda flere av!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det bør nok settes en demper på de som representerer "gutteklubben grei", og stikke ut en ny kurs som ikke er til irritasjon for så mange som det har blitt nå, for fortsetter man slik man gjør nå så vil dette stoppe seg selv.

To spørsmål.

 

1. Hvem er medlemmene i "gutteklubben grei" som det er snakk om her? Det hadde vært interessant å vite hvem det er denne argumentasjonen omhandler, og hvem det er som omtales på slikt nedsettende vis. :confused:

 

2. Hvis det "stopper seg selv", hva er da poenget med å be om/foreslå endringer for å stoppe det? :crazy:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Til vikers:

Det er, og bør være forskjell på det å klage (og oppfatte noe som en klage) og det å sette litt fokus på et område....og det er vel det siste som var ment å være utgangspunktet for denne tråden, eller har du oppfattet det anderledes? Litt humor må man ha, også du......ikke se såå alvorlig på dette. Du ser jo hvordan en tråd utvikler seg, enten det er denne eller andre...

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv deltatt i noen diskusjoner og bidratt med litt avvikende meninger og ut fra de erfaringene tenker jeg å holde meg vekk fra slike senanser.

 

Hvorfor det? Det må da være bedre å hevde sin mening med rak rygg, i stedet for å stikke med halen mellom bena når motstand møtes??

 

Tror rett og slett at medlemmene på båtplassen må ta innover seg de tilbakemeldingene som kommer fra nyere medlemmer og endre adferd.

Hvorfor det? Det er da vel helt naturlig at personligheter, personlig stil, personlige preferanser og mye annet kolliderer når nye kommer til? Og over litt tid går de hele seg til og man lærer hverandre å kjenne. Skal alle være pinglete overhøflige superforståelsesfulle? Eller skal man få lov til å være sg selv og til å si det man mener?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Selv har jeg aldri brukt uttrykket gutteklubben grei.

Selv har jeg ingenting å klage på her på forumet.

 

Men jeg har jo sett uttrykket blitt brukt et par ganger og jeg har jo min egen oppfatning etter endel timer med forumlesing av hvem en inkluderer i dette uttrykket. Om du worse og jeg lager en liste over ti-tyve stykk vi antar er inkludert så tipper jeg vi har mange like navn på listen. Tipper også vi ville hatt rimelig like argumentasjoner for å sette navnene på listen.

Du får nok ingen fasittsvar på hvem som er inkludert i dette uttrykket, for det finnes vel ikke. Men tror nok du har en viss oppfatning av hvem som innbefattes :wink:

Link to post
Share on other sites

Selv har jeg aldri brukt uttrykket gutteklubben grei.

Selv har jeg ingenting å klage på her på forumet.

 

Men jeg har jo sett uttrykket blitt brukt et par ganger og jeg har jo min egen oppfatning etter endel timer med forumlesing av hvem en inkluderer i dette uttrykket. Om du worse og jeg lager en liste over ti-tyve stykk vi antar er inkludert så tipper jeg vi har mange like navn på listen. Tipper også vi ville hatt rimelig like argumentasjoner for å sette navnene på listen.

Du får nok ingen fasittsvar på hvem som er inkludert i dette uttrykket, for det finnes vel ikke. Men tror nok du har en viss oppfatning av hvem som innbefattes :wink:

Hei

Facit ligger vel i landskapet rundt Årets Båtentusiast.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Hvorfor det? Det må da være bedre å hevde sin mening med rak rygg, i stedet for å stikke med halen mellom bena når motstand møtes??

 

Hvorfor det? Det er da vel helt naturlig at personligheter, personlig stil, personlige preferanser og mye annet kolliderer når nye kommer til? Og over litt tid går de hele seg til og man lærer hverandre å kjenne. Skal alle være pinglete overhøflige superforståelsesfulle? Eller skal man få lov til å være sg selv og til å si det man mener?

Jeg har vel ingen forventninger eller forhåpninger om at alle medlemmene her skal være pinglete overhøflige superforståelsesfulle. Noen er det sikkert av natur - men de er i alle fall ikke bergensere :-) Selvfølgelig mener jeg at man skal få lov til å være seg selv og si det en mener, la det nå ikke være tvil om det.

Men er det det? Uten at jeg gidder å leite i gamle tråder sitter jeg igjen med et inntrykk av at det ikke er uvanlig at endel hiver seg med i en diskusjon for å vise en av debatantene sin støtte uten å egentlig delta i diskusjonen.

Samtidig så leser jeg andre steder på nettet at medlemmer her ikke tør si sin mening i forumet fordi de ikke vil komme på kollisjonskurs med "eliten".

 

Synes signalene og hintene nå er blitt så store at vi ikke kan avfeie det med at det bare er vanskelige nykommere som lager problem.

 

I tillegg til dette ser jeg at Ingar er opptatt av å vekke opp de passive medlemmene vi har her og få dem til å poste. Vil en det er en kanskje nødt til å ta dette alvorlig og ikke bare lene seg tilbake og si at vi har det så bra og slik vil vi ha det.

 

Det som er leit oppi alt dette er at det kanskje sitter mange aktive medlemmer som føler seg tråkket på med bakgrunn i denne og et par andre tråder som henger sammen med denne. Det er i så fall beklagelig.

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...