Jump to content

Takk for meg


Ship of fools

Recommended Posts

I tillegg til dette ser jeg at Ingar er opptatt av å vekke opp de passive medlemmene vi har her og få dem til å poste. Vil en det er en kanskje nødt til å ta dette alvorlig og ikke bare lene seg tilbake og si at vi har det så bra og slik vil vi ha det.

Jeg kan love at vi ville tatt det ganske så alvorlig dersom vi følte at det var hold i de påstander som enkelte kommer med.

Noen vil alltid være misfornøyd, uansett hva vi gjør for å legge forholdene best mulig til rette.

Link to post
Share on other sites

Tror det er et moment at det er to forskjellige typer brukere her, de som bidrar i alle mulige diskusjoner, og de som stiller et spørsmål og får svar og er fornøyd med det. Samt de som gjør hverken det ene eller andre. Slik er sammfunnet eller nordmenn, ta en tur i hvilken som helst forsamling, båtklubb, forldremøte eller hva som helst slik er det bare.

 

Jeg ser ikke helt problemet, ønsker man og ha dette som et sosialt forum, blir det diskusjoner som dette, ønsker man tips og råd her, så får man det. Kansje med en del off topic svar men allikevel.

 

Så her er plass til alle, forbausende mange som ikke haddde lest tråden dette started med, før denne tråden kom opp, så bruken av forumet er mangeartet, akkurat som vi som bruker forumet er.

 

Forøvrig så tror jeg det ligger mer arbeid bak driften av dette, en vi vanligvis tenker over. Og de som har "jobber" her inne er her hyppig, og vil dermed kommentere mer.

 

Men dette er ikke større problem en det hver enkelt gjør det til.

 

Min største nytte av baatplassen har vært gamle tråder,der er mye gode tips og hente :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vi får jammen håpe på en tidlig vår! Dette var begredelige greier! :boxing::crazy:

 

Ships of fools: Om du med denne tråden prøver å spille furten for å få medynk var det et dårlig forsøk. Du må da jammen tåle litt diskusjon! Særlig når du står selv for den tøffeste språkbruken i Windy/Bavaria-tråden. Og vi andre må se å komme igang med båtpussen snart!! Og SELVSAGT er det plass til også Ships of fools her!

 

Se på havet og smil: De siste dagene har jo vært av de flotteste vinterdagene (iallefall på palmekysten) :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan love at vi ville tatt det ganske så alvorlig dersom vi følte at det var hold i de påstander som enkelte kommer med.

Noen vil alltid være misfornøyd, uansett hva vi gjør for å legge forholdene best mulig til rette.

Vel, jeg har oppfattet denne tråden som mer seriøs enn andre tråder der personlig missnøye har fremkommet. Når jeg legger sammen noe av det jeg har lest her med andre inntrykk synes jeg det er mer enn personlig missnøye.

Registrerer at dere som eier forumet har en annen oppfatning av tråden og da er det ikke så mye mer å diskutere for min del.

Link to post
Share on other sites

Følger med litt på dette forumet pluss tre andre for ski, brettseiling og sykkel. Det er samme mønster overalt, det er en "kjerne" som legger inn noen innlegg nesten hver dag. Disse innleggene er oftest av en sosial karakter. Sikkert hyggelig for dem som driver med det, jeg styrer unna disse innleggene. Men det er ofte den samme "kjernen" som sitter med mye erfaring som de villig deler av.

 

Tror jeg skulle klart å sette opp en liste på 10 - 15 stykker som jeg ville sagt tilhørte denne omtalte "kjernen". Ser egentlig ikke noe negativt i at det finnes en sånn gruppe som har et slags sosialt fellesskap på nettet. Selv har jeg fått gode svar når jeg har spurt om noe.

 

Håper trådstarteren tar sjansen på å følge med litt til...

Link to post
Share on other sites

. . . det er en "kjerne" som legger inn noen innlegg nesten hver dag. Disse innleggene er oftest av en sosial karakter. Sikkert hyggelig for dem som driver med det, jeg styrer unna disse innleggene. Men det er ofte den samme "kjernen" som sitter med mye erfaring som de villig deler av.. . . . Ser egentlig ikke noe negativt i at det finnes en sånn gruppe som har et slags sosialt fellesskap på nettet.

Hei.

 

Som en av dem som har vært med helt fra starten, og som etter hvert har svært så mange innlegg, regner jeg meg vel med som en av denne "kjernen". Og jeg setter svært stor pris på dette sosiale fellesskapet. Har ut fra dette også fått nye personlige venner utenom forumet. Og som du også sier, dette med en "kjerne" ser jeg ikke på som noe negativt så lenge vi er nøkterne og ikke tror vi "er noe" pga. ansenitet.

Så hvorfor styrer du unna innlegg fra medlemer som du mener er innen denne "kjernen"? Når det kommer til stykket, er vi da ikke alle like/likeverdige?

 

Selv om jeg er 62 år føler jeg meg ikke som utlært innen det som har med båt å gjøre. Jeg fikk meg faktisk min første båt da jeg var 44 år! Oh skrekk o gru hvor mye dumt jeg har gjort som båtfører i disse årene. Men det går bedre nå, det er bare 3 år siden jeg smalt nedpå i et farvann jeg var kjent, med kartplotter og GPS. Som elektronikkingeniør (nå pensjonist) har jeg imidlertid litt greie på strøm ombord og håper jeg kan bidra med noe der.

 

Og til trådstarteren, så lenge du ikke er "ufin", - stå på, ikke gi deg! (har selv blitt truet med nesten utestengelse pga. engasjerte innlegg)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hopplaheiii :flag: Har som nevnt tidligere ikke vært medlem så lenge , men denne tråden renner snart over i alle bauger og kanter ,...at jeg aldri har sett så mye " drikking " og " skåling " på en topic på lange tider som her er nå en ting ,...men husk at promillen skal ha tørket ut når sevjen stiger i bjørken . :lol:

 

Ellers så mener jeg at en skal tenke litt på innleggene til tj,...ikke for at han er fra Bergen ,....selv om det i seg selv burde være grunn god nok ,...men prøv å se hva han egentlig mener å sette fingeren på , selv HAN som har vært medlem en stund . Det kan være noe der vi alle kan ha i tankene .

Ellers må jeg si at dette i det store og hele er ett KJEMPEFORUM for deling av båtrelaterte erfaringer . :flag:

 

mvh Kjølen

Link to post
Share on other sites

Jeg kan love at vi ville tatt det ganske så alvorlig dersom vi følte at det var hold i de påstander som enkelte kommer med.

Noen vil alltid være misfornøyd, uansett hva vi gjør for å legge forholdene best mulig til rette.

Jeg oppfatter ikke at ankepunktene som fremkommer har med tilretteleggingen å gjøre. Den er så langt jeg kan skjønne mer enn utmerket.

 

Ankepunktene slik jeg oppfatter dem, retter seg mer mot det noen oppfatter som "klikkvesenet", og at dette vesen av noen oppleves som styrende, et tema som har vært oppe mer enn en gang, og som fort møter en smule motbør.

 

Slik "kjernevirksomhet" finner en overalt, og noen vil nok alltid oppleve den som avvisende.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Dette er en av de trådene som sklir ut. Hulda har vært pådriver til å skli ut en hel masse tråder. Ikke denne gangen. Vi har en som har sett på baatplassen.no fra sidelinjen et par år. Entrer et eller annet tema, negativ respons, blir fornærmet og vil trekke seg. Det må da være greit nok? Det er noen tusen andre som henger med. Man kan ikke gjøre alle til laks.

 

Hulda svarte en gang på et innlegg, det første for Hulda. Jeg fikk så øra hang med usakelige "ka tru no du at du er for noke??"-type argumenter. Jeg forbannet meg på at i dette dustereiret skulle ikke jeg skrive mer. Det er 1700-og-et-eller-annet innlegg siden. Å skrive på baatplassen.no har for Hulda vært lærerikt. Sånn passe diplomat, slik at ikke hver eneste vestlending hopper nedover nakken på meg, sånn passe med teknisk know how slik at det ikke blir for kontroversielt. Legge inn noen fraser, slik at man har et smutthull ut. Dette har vært lærerikt. Ikke teknisk, for det meste av det jeg lurer på har jeg funnet ut av på andre måter, men det å skrive om ting. Det kan være at jeg liker å skrive. Hulda har vel ikke startet mer enn et par tråder, for det har ikke den fantasiløse Hulda hjerne til. Og så er det slik på denne type forumer at det blir skrevet en hel del "kjerringpjatt", men det behøver man vel ikke ta del i hvis man ikke føler for det.

 

Og så var det innmari hyggelig da en type kom jollende over bukta i Strömstad: "Er ikke du Hulda, jeg er Suzuki fra baatplassen.no". Jeg skal treffe innmari mye mennesker før de blir for mange.

 

For Hulda er baaplassen.no helt greit. Og gubban så mye innen materiallære og korrosjon jeg ville glemt hvis det ikke var for dette forumet. Lærebøkene har vært nede av hylla både tidt og ofte. Fire, fem linjer har kunnet ta to- til tre timer i repetisjon/oppfrisking av gamle kunnskaper. For hvis Hulda skriver et eller annet innen spesialområdet, så skal du ikke tro at du er noe.

Link to post
Share on other sites

Hulda svarte en gang på et innlegg, det første for Hulda. Jeg fikk så øra hang med usakelige "ka tru no du at du er for noke??"-type argumenter. Jeg forbannet meg på at i dette dustereiret skulle ikke jeg skrive mer.

For det første så ljuger Hulda.

Her er Hulda's første innlegg. HER

Virker ikke som Hulda fikk så mye pepper at noen burde syns synd på Hulda.

Sånn passe diplomat, slik at ikke hver eneste vestlending hopper nedover nakken på meg,

Hva slags uttalelser og fordommer er dette ?

Makan ! :nono:

 

Ellers er det fint Hulda bidrar med matrial kunnskaper her på BP, tror ingen her betviler at Hulda har store kunnskaper på området.

Men du får da tåle diskusjon du og, som alle andre, det skulle bare mangle.

Dette er faktisk et diskusjonsforum.

Ingen sitter med den fulle sannhet på ting. Heller ikke Hulda.

 

 

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel bra med suting og klaging kansje. Når tusenvis syntes dette forum er helt toppers og bruker det , hvorfor lage så jæ&%¤# mye greier av at et microskopisk anntall mener noe anna .Klager på striper , klager på hvor mange innlegg , klager på å bli litt snakka til igjen når du selv er litt tøff i munn . Nei la oss forsette og diskutere båt og båtliv . Denna tråden fører vel knapt noe sted , foresten gjør den jo det da . Ingar har jo gjort om slik at dere kan se nesten hva dere vil så da er vel alle happy . Snart er våren her og alt blir så meget bedre :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg leste denne tråden først nå. Tenke ikke å komme med inlegg i det hele tatt . MEN.

For min del er Baatplassen et kjempeforum der en kan få svar på,og hjelp til, nærsagt

hva som helst. I alle møter ,kurs etc. forekommer det vi kaller "møteplagere",sikkert også her.

Men HER kan man i motsetning til " face to face" la være å høre på (lese) det som

kan være irriterende og provoserende .

Baatplassen er og blir et "must", men enig med alle er jeg ikke, og det bryr meg sånn

omtrent midt i ryggen. :lol: Likeledes regner jeg med at mine meninger ikke går hjem hos

alle andre heller.(heldigvis) Det er mangfoldet som gjør forumet så bra som det er.

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Ship of Fools i at ulveflokkmentaliteten mange ganger er i sterkeste laget, og det har jeg da også vitterlig gitt uttrykk for tidligere.

 

...men der stopper også enigheten.

 

Innlegget ditt om å "melde meg ut" fra BP vitner om en nærmest grensløs selvhøytidelighet som kun ett medlem, etter min husk, har klart å vise før deg.

Du gikk høyt ut, og må saktens tåle den motbøren du fikk i Windy-tråden.

 

Å slutte å poste er helt greit, men når du velger en finale som innlegget ditt i denne tråden så gjør du deg så ynkelig som det går an... Du opptrer rett og slett som en furten unge.

 

Jeg ser at noen skriver at du vil bli savnet eller at BP trenger deg. Jeg er fullstendig uenig. Din utmeldelse er helt uvesentlig og mottas med et langt gjesp. BP klarer seg helt fint uten deg.

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

arhhhh...... det irriterer meg at folk skal sette konstruktive menineger opp mot om båtplassen er et flott sted eller ikke.

La det nå ikke være tvil om at jeg ble godt mottatt.

La det nå ikke være tivl om at jeg er imponert over kunnskapen til medlemmene her.

La det nå ikke være tvil om at de med kunnskap deler denne kunnskapen i overflod.

La det nå ikke være tvil om at de som eier dette forumet driver det på en utmerket måte.

Link to post
Share on other sites

Hva slags uttalelser og fordommer er dette ?

 

Makan Men du får da tåle diskusjon du og, som alle andre, det skulle bare mangle.

Dette er faktisk et diskusjonsforum.

 

Ingen sitter med den fulle sannhet på ting. Heller ikke Hulda.

Skulle bare se om det kom en reaksjon, og det gjorde det jo. Mange takk!

 

Ellers så bør man jo tåle litt motgang, det er bare sunt, herder sjelen.

Link to post
Share on other sites

Facit ligger vel i landskapet rundt Årets Båtentusiast.

 

Javel? Jeg er slett ikke "grei", ei heller liker jeg"kos"; tverimot er jeg en ihuga, sur og kverulantisk anlagt grinebiter. Bare spør min kone, som vet alt om dette. Men av høflighetsgrunner forsøker jeg som oftest å skjule det, i alle fall i offentlige sammenhenger som her. Og forsøker å kompensere med humor og humør. Men det blir jo stadig vanskeligere, når graden av knuragtighet blir så høy som disse to dustete trådene illustrerer.

 

Samtidig så leser jeg andre steder på nettet at medlemmer her ikke tør si sin mening i forumet fordi de ikke vil komme på kollisjonskurs med "eliten".

Det er jo direkte tragisk. Hva er dette for ryggesløse feiginger, da?? Hvor hadde verden vært, om folk ikke våget å tale noen imot, det være seg Roma, Herrefolket eller naboen?

 

Vel, jeg har oppfattet denne tråden som mer seriøs enn andre tråder der personlig missnøye har fremkommet.

Javel? Men hvorfor behøver man overhodet å dra opp en diskusjon om et aldeles ullent tema, med beskyldninger, insinuasjoner, bås-setting og tullprat om egne følelser av mindreverdighet og motgang, i stedet for å ta opp kampen i de tråder der den rettelig hører hjemme? Grenseløst feigt i mine øine. Hvis man har vanskelig for å stå for egne meninger, så burden man kanskje ikke ah egne meninger?

 

Ellers så bør man jo tåle litt motgang, det er bare sunt, herder sjelen.

 

Just precis. :yesnod: Det er jo i motgang det går oppover; ogdet er av sine feil man lærer. (Akkurat DET vet Worse nesten alt om).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er fordeler og ulemper med det meste her i livet! Har vært uten internett et drøyt døgn grunnet linjeproblemer.

Ulempen er jo selvfølgelig at jeg ikke har hatt internett tilgang. Fordelen er at når den kom tilbake (tilgangen til nettet) så kunne jeg lese i ro og mak det som har blitt skrevet siste døgn eller så. Det gir en litt mer avstand til "ting" og konklusjonen om status på denne tråden er? :sleep:

 

Forslag; Ta en tur på beina eller på ski, til båten eller til venner, men sitt ikke inne lenger og gnål videre nå! Det som ikke er sagt nå om dette temaet tror jeg har liten eller ingen verdi! Alvorlig talt, for vi mener vel altid alvor med hva vi skriver? :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...