Jump to content

Trenger gammel påhengsmotor


Honduras

Recommended Posts

Jeg har en langstammet 25hk Evenrude liggende i Valdres. Den har stort sett vært kjørt i ferskvann. Den er langstammet. Vet ikke hvilke årsmodell det er, men jeg kjøpte den brukt 1982. Dekslet et forhodsvis kantete. Den har alltid gått O.K. men er ikke brukt/startet på mange år. Det eneste problemet jeg har hatt er at den har lett for å stoppe på tomgang. Det vil si at den "skyter" og stopper etter å ha gått på tomgang 15-20 sekk. Mistenker at termostaen er åpen slik at den går kald. Den har vært svært lite brukt i perioden fra 1982. De siste årene har det vært en gang med fem års mellomrom. Kan vurdere å selge den. Send IM om det er av innteresse. Skal forsøke å finne et bilde av den på internett.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Hei og takk for svar

 

CF

Fint om du holder meg oppdatert dersom du får noe "til overs".. :cheers:

 

Måsinj

Er litt usikker på om de mener Lark 3,40Hk eller Lark3, 40Hk. Den første blir for liten, og den andre for stor... og så den prisen da.... :crazy: ......

 

Droll

Crecent... :eek: Bestefar hadde en Crecent luftavkjølt 4hk på ei 14' jolle. Bråket som om den skulle vært 400hk. Men det ble noen fisketurer utenfor Grimstad med den.... Lærte å ro med den båten... motoren.. :wink:

Men jeg tror nok jeg vil satse på en amerikansk motor for å få rette stilen. Så jeg prøver å finne en Mercury eller Johnson/Evinrude.

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har en johnson stående, det er en 20 hk langstammet.

Usikker på årsmodellen men tror det er 60 tallet..

Har desverre ikke kameraet hjemme akkuratt nå, så bilde får jeg ikke sendt deg enda....

Hvis du er intrisert kan du få den, tror det eneste den trenger er en rep av gearstangen eller låsingen, for den hopper ut av gear..

Foresten bare ferskvannkjørt.....

Link to post
Share on other sites

Hva med å få tak i toppdekselet til en passende motor - og tilpasse dette til en nyere motor? Selve sammen ser jo uansett relativt lik ut - og da får du antakelig en mye bedre og mer driftssikker motor...

 

Skulle sikkert la seg gjøre - særlig hvis du får et som går litt utenpå et moderne. Feks skjære av nederste delen og feste denne på innsiden av et eldre deksel - så kan du beholde festene...?

Link to post
Share on other sites

Se tråden om veteranmotorer på Blocket...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...