Ingar Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Sammenligning med Lotto gikk på at dersom man sitter med en slik løsning holder man den for seg selv og sikrer sine rettigheter. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 (redigert) Skulle likt å visst korleis Høegh Autoliners utførte testen. Ellers er det interesannt å sjå at kompressorer der det ikkje forgår forbrenning vert betre. Redigert 24.Februar.2007 av solbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 24.Februar.2007 Del på Facebook Svart 24.Februar.2007 Snake oil ? For å få til en så stor forbedring av effekt uttaket til en diesel motor, eller enhver forbrennings motor, så måtte temperaturen i forbrennings kammeret økes dramatisk. Et lite sitat fra alle "forbrennings motorers far" Carnot, langt tilbake i tid men fremdeles gyldig. Carnot also believed that the efficiency of a heat engine depended on the difference between the highest and lowest temperature reached in one cycle. That is, in mathematical terms, E = (T1 - T2 ) / T1.The difference of the temperatures is directly proportional to the efficiency of the heat engine. Carnot Cycle For ordens skyld er bensin motor (Otto), Diesel og Sterling motor alle en form av "heat engine". Du klarer ikke å lure lovene for termodynamikk med mindre det er snakk om at masse blir til energi , men da måtte vi vel fore maskinrommet med blyplater ? SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Nytt revolusjonerende produkt: ECOFLOW Motoflow 2 - øker drivstoffeffekten!Ifølge selgers erfaring sparer denne 10% drivstoff.... Mye annet spennede fra firmaet.... Det beste med denne magnetdingsen er etter mitt skjønn festeanordningen. Ellers var det et imponerende spenn i vareutvalget med alt fra bikkjefor til elskovsolje! Dette hjelper nok på den generelle oppfatningen av seriøsiteten til firmaet! Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Morsomt firma det der. Kanskje hvis man dropper noen av de potenspillene de hadde på tanken. Da blir det sikkert mer sprut i maskineriet.... Ellers så var jo den diodearbeidslykten litt fin. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Det beste med denne magnetdingsen er etter mitt skjønn festeanordningen.Jeg reagerte også på prisen, det dreier seg om ett lowtech produkt som ikke kan koste mange kronene å produsere.Forbrukerlovene i Norge er merkelige, iallfall håndhevelsen av dem. Om det ikke er snakk om å svindle rene penger later det til å være tilnærmet fritt frem. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Litt merkelig at dette produktet ikke blir mottatt med åpne armer . Det er jo en masse lovprisinger av Hammerdown på forumet. Er det noen som har slått til på å kjøpe dette greiene her for halv pris ? Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 Ellers så var jo den diodearbeidslykten litt fin. Jupp, men er det lys nok ? Og jeg mener jeg så en identisk en på Felleskjøpet til 298,- -koh Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 25.Februar.2007 Del på Facebook Svart 25.Februar.2007 En kollega av meg har montert systemet på sin bil, han konstaterer at forbruket har gått ned! Systemet skal vistnok også fungere på bensin motorer, er det noen her som har erfaring med det? Jeg har en 135 HK Mercury Optimax og vurderer å montere en. Kent Sitér dette innlegget Link to post
freddyper Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 (redigert) Jeg leser her på båtplassen at veldig mange er skeptiske til disse magnetene. Jeg fikk montert et sett på bilen min (VW Bora 1,6 100 hk bensin) for ca 2 mnd siden, siden jeg har kjørekomputer i bilen så har jeg mulighet til å følge med på bensinforbruket, nå etter 2 mnd bruk har forbruket gått ned fra 8,4 til 7,9 L/100km (0,84 til 0,79 l/mil) på blandet kjøring, målt over en distanse på 1500 km, samtidig så merker jeg en liten økning i dreiemomentet. Kona lurte på hva jeg hadde gjort med bilen siden hun fikk så lavt forbruk ved kjøring, hun brukte 5,9 l/100km (0,59 l/mil) på langkjøring ut til svigerforeldrene, dette forbruket hadde hun aldri før hatt Nå når båtsesongen nærmer seg så kommer jeg til å flytte magnetene over på båtmotoren, en Volvo Penta TAMD31P. Så til alle skeptikere her på båtplassen, prøv produktet før dere kritiserer, det koster ingenting å prøve, er du ikke fornøyd får du pengene igjen ifølge Automec. Dette var litt info om mine erfaringer med Automec magneter, jeg har ingen interreser i firmaet annet en å kjøpe produktet. Redigert 22.Mars.2007 av freddyper (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Grunnen til skeptis til slike produkter er at dersom det hadde virket hadde bilfabrikantene stått i kø for å sikre seg rettighetene.Produsenten hadde også skaffet seg vanntette bevis for at produktet fungerer. Ift inntektene de ville kunnet fått vil utgiftene til å skaffe slik dokumentasjon være mikroskopiske.Det er til en viss grad sammenlignbart med de som selger lottosystemer. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 En kollega av meg har montert systemet på sin bil, han konstaterer at forbruket har gått ned! Systemet skal vistnok også fungere på bensin motorer, er det noen her som har erfaring med det? Jeg har en 135 HK Mercury Optimax og vurderer å montere en. Jeg kjenner ingen i MEC, men jeg kjenner en som er selger av produktet. Av han fikk jeg faktisk lov å prøve magnetene først og betale når/om jeg merket positiv effekt og eventuelt ville beholde magnetene. Jeg monterte magnetene ihht beskrivelsen i min bil med 3 liter V6.24 bensinmotor. Jeg sjekket forbruk både med kjørecomputeren og ved å føre kjøre-/fylleregnskap på bensin. Jeg klarte dessverre ikke å konstatere målbar/merkbar effekt på bensinforbruk eller på motorens kraft/effekt og har levert magnetene tilbake. Jeg må imidlertid legge til at jeg på forhånd ble fortalt at det var lettest å oppnå effekt med dieselmotorer uten at jeg fikk noen forklaring på hvorfor. Jeg har ikke dieselmotor i hverken noen av familiens båter eller biler og orket ikke prøve magnetene på noen av de andre bensinmotorene siden jeg ikke fikk effekt med den første jeg prøvde på. Jeg har imidlertid ingen ting å utsette på den service/oppfølging jeg fikk i forbindelse med prøving av MEC magnetene. De lover at man ikke skal tape penger på å prøve om man ønsker å prøve, så seg ser vel ikke helt noen grunn til at de som er nysgjerrige ikke skal ta seg tid til å prøve. Jeg kan ikke bekrefte eller avkrefte om dette virker utover at det ikke virket i min bil med bensinmotor. Men får man pengene igjen når man leverer tilbake magnetene eller som jeg fikk - betalingsutsettelse til jeg hadde fått sjekket produktet... så er det vel greit? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
OT-flyktning Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Det kom vel opp forslag sist at en med dobbelinstallasjon burde teste det på én av sine motorer. Krever måleutstyr på begge motorene. Men nærmere kommer man vel ikke på en uhildet test. Anyone? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 En alternativ utprøving kan jo være om freddyper demonterer magnetene en periode og observerer om drivstofforbruket øker igjen. Kanskje leverandøren tar kostnadene ved det ekstra drivstoffforbruk dette vil medføre. Mener å huske at Astor skulle prøve ut et slikt system i sin båt - vet ikke hva hans endelige erfaringer er. Sitér dette innlegget Link to post
freddyper Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 En alternativ utprøving kan jo være om freddyper demonterer magnetene en periode og observerer om drivstofforbruket øker igjen. Planen er at jeg demonterer magnetene i bilen og monterer disse i båten, ser om jeg får gjort dette i løpet av helgen. Må bare finne ut hvor jeg skal montere disse i båten, problemet er magneten som skal stå mellom luftfilteret og motoren?? Skal magneten monteres på slangen som går ut mellom turbo og luftfilter og inn på aftercooleren?? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 ............................, problemet er magneten som skal stå mellom luftfilteret og motoren?? vad er det i förbrenningsluften som disse magneter skall dra til sig ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
freddyper Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 vad er det i förbrenningsluften som disse magneter skall dra til sig ?? confused.gif Det må du nesten spørre Automec om, jeg har 2 stk magneter som fulgte med når jeg kjøpte, den ene skal monteres på brenselsslangen og den andre på luftrøret inn til motoren Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 har nu lest vad NTNU skriver om luft: Luften er magnetisk og det virker ju troligt....men så i neste sekund så virvlar ju desse oxygenpartikler videre in i förbrenningrommet....... og komprimeres........kommer dom då ikke att ligga "huller om buller" igen? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 min egen og helt personlig mening; verden vil bedras. Sålenge disse produktene kan selges, er min egen konklusjon helt klar. Den siste _________* er ikke født enda. * Av taktfull respekt for øvrige medlemmer, og bruker av produktet, printer jeg ikke det ordet som skulle vært skrevet her. Det finnes ikke dokumentsasjon som holder vann på at disse " vidunderkurene" virker i det hele tatt. At " Marianne, husmor 40 fra Kløfta " mener de er " veldig fine og effektive", er ikke dokumentasjon. Iallefall ikke i min verden, der jeg bla a har arbeidet i nesten 5 år med FOU på drivstoffer. Når det gjelder medlemmer som tilhører meningheten, og er overbevist om effekten, foreslår jeg at de leser om " placebo-effekt" f.eks på Google. Fram til dokumentasjon som holder vann foreligger, er dette i mine øyne regelrett humbug, og svindel i høyeste grad. PS - dokumentasjonen bør ikke komme fra " vitamin-instituttet i Schweitz.. " Suzuki Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Det finnes jo også magnetsåler nå idag. Har du disse i skoene så står du mye stødigere Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Det finnes jo også magnetsåler nå idag. Har du disse i skoene så står du mye stødigere Nja; har du godt jernlager i kroppen ender det vel med blodpropp Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
skibsplast ohoi Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Dokumentasjonen kommer da selvfølgelig fra Magnetinstituttet i Sweits. Dette blir en liten avsporing, men poenget er at tro kan flytte fjell. Etter min mening ble min far nermest svindlet da han i høst kjøpte seg et magnet teppe til nærmere 6 lapper. Dette skulle hjelpe på alt fra stølhet til gikt. Det merkelige var at det gikk ikke lenge før han sluttet å klage over vondt i rygg og ræv. Og nå har han ikke hatt slike plager på flere måneder. Poenget er at om dette skyldes teppet, eller om det skyldes troen på teppet, så blir det underordnet så lenge den som bruker det føler det virker. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
roaldbj Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Når det gjelder behandlinger av menneskets smerter, sykdom og ubehag, så er det godt dokumentert at troen virker (såkalt placebo effekt - å behage). Jeg formoder at en motor ikke har samme kompliserte sjelsliv som et menneske - men man vet jo aldri. Inntil sjelslivet til motorene er avklart satser jeg på at det må finnes fysiske forklaringer på hvorvidt magneter virker eller ikke virker. Noen er kanskje kjent med at bl.a. Oso utviklet magnetsystemer for å motvirke at kalkholdig vann skulle gi kalkavleiring på glass i oppvaskmaskiner. Hos oss virket faktisk dette magnetfilteret fra Oso, men om dette skyldes at kalknivået i borrevannet avtok, eller om det var forhold ved magnetene, fant jeg aldri ut av. Oso selv forklarte magnet-effekten i forhold til kalk i vann ved at "molekylstrukturen" til kalken endret seg. Dette har jeg aldri forstått. Er det tilsvarende forklaringer som verserer når det gjelder effekter av magnetisme for drivstofforbruket i båter? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Når det gjelder behandlinger av menneskets smerter, sykdom og ubehag, så er det godt dokumentert at troen virker (såkalt placebo effekt - å behage). Jeg formoder at en motor ikke har samme kompliserte sjelsliv som et menneske - men man vet jo aldri. Nja. Om føreren bare letter LITT på gassefoten i en bil, eller throttelen på en båt, er besparelsen betydelig. Særlig fordi man gjerne vil at det skal virke også..... Kom med seriøse tester foretatt i benk, med uttak målt over et kalibrert dynamometer, og tilført drivstoff veid ved en kalibrert vekt, så skal jeg tro på det. At Tante Olga på Toten klarer å redusere forbruket på Bobla si, kaller jeg litt sleivete for udokumentert. Så får andre gjøre seg opp sin mening.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ben Svart 22.Mars.2007 Del på Facebook Svart 22.Mars.2007 Det underlige med selgerene av disse vidundermidlene, er at de aldri klarer å komme seg ordentlig inn hos storforbrukerene. Busselskap og ferjeselskap bruker tonnevis av diesel hver måned. Hadde de kunnet spare 5 - 10% drivstoff, hadde de montert disse duppedittene for lenge siden. Og i tankene hadde det svømt Hammerdown, STP, eller hva det nå heter alt sammen. Og til dere som synes vi skeptikere er altfor raskt ute med negative vibber. Det finnes nok av firmaer med motortestbenker her til lands, som mer enn gjerne selger sine tjenester. Kostnadene ville vært minimale i forhold til salgspotensialet. Sier som Suzuki, kom med seriøse tester foretatt i benk, da skal det ikke stå på min lommebok. Apropos Lottosystem, hadde jeg funnet opp et som virket, hadde jeg ikke nevnt det for en kjeft. Selge et sånt system ville virkelig være å sage over grenen man satt på. Ben Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.