Jump to content

Magneter som reduserer dieselforbruk ?


Haba

Recommended Posts

Kom med seriøse tester foretatt i benk, med uttak målt over et kalibrert dynamometer, og tilført drivstoff veid ved en kalibrert vekt, så skal jeg tro på det.

-----------

At Tante Olga på Toten klarer å redusere forbruket på Bobla si, kaller jeg litt sleivete for udokumentert. Så får andre gjøre seg opp sin mening..

Suzuki

min egen og helt personlig mening;

verden vil bedras.

Sålenge disse produktene kan selges, er min egen konklusjon helt klar.

Den siste _________* er ikke født enda.

* Av taktfull respekt for øvrige medlemmer, og bruker av produktet, printer jeg ikke det ordet som skulle vært skrevet her. :smiley:

Det finnes ikke dokumentsasjon som holder vann på at disse " vidunderkurene" virker i det hele tatt. At " Marianne, husmor 40 fra Kløfta " mener de er " veldig fine og effektive", er ikke dokumentasjon. Iallefall ikke i min verden, der jeg bla a har arbeidet i nesten 5 år med FOU på drivstoffer.

Når det gjelder medlemmer som tilhører meningheten, og er overbevist om effekten, foreslår jeg at de leser om

" placebo-effekt" f.eks på Google.

Fram til dokumentasjon som holder vann foreligger, er dette i mine øyne regelrett humbug, og svindel i høyeste grad.

PS - dokumentasjonen bør ikke komme fra " vitamin-instituttet i Schweitz.. " :smiley:

Suzuki

 

Her er MEC AS: MEC AS

 

Seriøs testrapport: Testrapport

 

Dokumentasjon: Les her NB: Ikke fra vitamin-instituttet i Schweitz

 

Referanser: Noen brukere

 

Noen kunder: Noen fornøyde brukere

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei igjen

 

Mange kloke hoder og mye meninger om dette temaet , foståelig nok det . Men det er nok mye jeg ikke forstår helt , og det gjelder også hvorfor man oppnår bedre effekt og lavere forbruk med disse magnetene . Jeg er helt overbevist om effekten men har etterhvert funnet ut at monteringen er svært avgjørende , og prøver for øyeblikket ut forskjellige plasseringer av magnetene på luftsiden etter anbefaling av folkene hos Auto Mek .

 

I forbindelse med at jeg allikevel skulle bytte plassering i bilmotoren kjørte jeg en tur uten magneter og det er en enorm forskjell som merkes umiddelbart , det var rett og slett mindre futt i motoren .

 

Målet med eksperimentene mine , bortsett fra at jeg synes det er interresant er å knipe forbruket på Hiacen under 0,8 på mila noe jeg nok ville påstått var umulig med min kjøring . Erfaringene jeg gjør bruker jeg når jeg monterer i Yanmaren i båten der effekten er mindre målbar .

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Eg las om dette stoffet i Båtmagasinet Nr. 10/SEPTEMBER 2006

 

Og eg har les ein god del av dette emnet. Dette er jo bare magneter ein setter på nokre slanger. Så å prøve det er da ikkje noko mykje styr med.

 

Etter det eg forstod skulle magnet nummer 1 gjere slik att dieselen skulle bli "magnetisk" den ville ialle fall reagere med luften som var påvirket av magnet nummer 2 som stod på luftintaket. Det blei samenlignet med ein vedkubbe og treflis. Det "hoggde opp drivstoffet".

 

Vil magneten påvirke dieselens smørende eigenskaper? Hovudpumpa blir jo smurt av dieselen i mange tilfeller.

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kan noen, iallefall FORSØKE gi EN ENESTE god grunn til at motorfabrikantene ikke monterte dette som std. om det var så at det virket ? Om bare en liten prosent ? Kostnaden er jo ubetydelig ift gevinsten, og den er jo gjennomdokumentert, til og med brukerne er jo fornøyde ?

 

Eller er det gutta under bakken på Area 51 som har kontroll over patenten ? :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Eller er det gutta under bakken på Area 51 som har kontroll over patenten ? :smiley:

 

:lol::lol:

Ja det er vel utenomjordiske magnetbrikker med diagonale antimaterie partikler.

 

Nei, det var nok ein spøk. Men eg synest att eit så greit produkt fortener testing av proffesjonelle.

Norsk motorhistorie --> Still going strong :smiley:

Link to post
Share on other sites

...Og i tankene hadde det svømt Hammerdown, STP, eller hva det nå heter alt sammen.

Å nevne Hammerdown i denne sammenhengen (magneter) synes jeg blir litt feil. Det er alt for mange her på Bp som har gode erfaringer med Hd. Resultater som: Mindre røyk, lettere start, vannemulgering (mot dieseldyr), +++ Nevner ikke lavere forbruk i denne sammenhengen.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd både Hammerdown, QMI og magneter uten at jeg kan si jeg har greid og registrere noen som helst forskjell.

Det står nå en svært kraftig magnet fra Algir-X i dieselledningen før forfiltret i båten min. Den fikk jeg for og teste ut om den hadde noen efekt, retnokk var det ikke snakk om og redusere drivstofforbruket (noe den heller ikke jore) men og løse opp polimering i dieselen som danner slim og tetter til filtre. Saken er at jeg ikke hade registrert noe slim før jeg monterte den og forsåvit heller ikke eterpå så om den har hat noen efekt vites ikke. Går ut fra at den ikke gjør noe galt heller så den står nå der.

Så lenge det finnes lettlurte folk vi det altid være et bra markede for alle slaks typer av lurium. Askavkok var jo svært populært for noen år siden og noen ble rike på og selge sleggeskaft til blodpris uten at det kunne dokumenteres at noen ble frisk av og drikke stofet. Det blir vel noe av det samme med alle disse stoffene og dipedutene en heler på tanken, i olja eller skrur på motoren. Tro kan flytte fjel heter det men det er vel heller ikke direkte dokumentert.

Redigert av BMP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

http://www.silkemotor.no/

 

Fantasisk produkt - utviklet av det Amerikanske Energi Departementet på oppdrag fra NASA...!

Blant de mer imponerende referansene finner man også Puerto Rico Police Department med 4000 biler...

 

 

Men det aller beste er hydrogengeneratoren - du kan enkelt bygge om din bil...:

 

"Hydrogen generator passer til både bensin, diesel og gass motorer

Tilkobles bilens elektriske system og får strøm når motoren går.

En slange fører Hydrogen og Oksygen gassen til motorens luftinntak.

Påfylles ca. 1-1,5 liter destillert vann.

Kjører ca. 500- 600 km. før den trenger mer vann (small).

Reduserer utslipp av Co2 med 20-50%.

Ekstremt miljøvennlig, nå får du en Hybrid Motor.

Sparer typisk 20-40% drivstoff, tidvis enda mer."

 

 

Den siste idiot er ikke født ennå :headbang:

Redigert av Pilt Pompel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...