Jump to content

Lillestrøm for alle ?


enrico

Recommended Posts

...Hvem kommer og hvordan kjenne hverandre igjen? Har Ingar og co utviklet en kjekk liten vimpel holder for hodemontasje så kan vi få mange nye venner

Det er utviklet et ganske så pent klistremerke som alle medlemmer har fått tilbud om å få tilsendt gratis. Et slik merke på jakka burde løse den saken. Klipp til merket, skriv medlemsnavn i feltet for telefonnummer, sett merket lett synlig, så blir det nok en ordning.
Link to post
Share on other sites

Igjen.

Her gjør altså båtbransjen det kunststykke å klare å få kunder og potensielle kunder til å betale i dyre dommer og stille seg i kø for å motta reklame.

Og fallbyr skamdyrt utstyr som kjøpes langt rimeligere på nettet.

Ikke sjøklare båter man selv må hente på et jorde i søreuropa.

Det er ikkeno nytt der man ikke allerede vet om.

For hva dette koster i inngangspenger, transport og tapt tid, kan jeg handle ett eller annet til båten.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Reklamen er godt lesestoff gjennom en lang snørik vinter.

Gleder meg til å fornye haugen jeg har på jobben.

Prislister, samenligninger. hvor får jeg ditt og hvor får jeg datt.

Det må legges til at jeg jobber som handtværker i industrien og ikke har tilgang til PC i arbeidstiden. Da er denne reklamen god å ha under båtpraten og diskusjoner sjenerelt om båt.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Igjen.

Her gjør altså båtbransjen det kunststykke å klare å få kunder og potensielle kunder til å betale i dyre dommer og stille seg i kø for å motta reklame.

Og fallbyr skamdyrt utstyr som kjøpes langt rimeligere på nettet.

Ikke sjøklare båter man selv må hente på et jorde i søreuropa.

Det er ikkeno nytt der man ikke allerede vet om.

For hva dette koster i inngangspenger, transport og tapt tid, kan jeg handle ett eller annet til båten.

Minns å huske at dette var et tema i fjor også! :lol: Er det ikke slik ta alle har et valg om å gå eller ikke! Sånn sett er jo dette et tiltak hvor mange båter og masse forskjellig utstyr er samlet på ETT sted til samme tid. Dette gir en mulighet for de som ønsker å se alt dette på samme tidspunkt.

 

Jeg personlig synes ikke prisen er avskrekkende i forhold til den fordel det er å ha alt samlet ett sted. Og det er opp til meg selv å avgjøre om prisen er verdt det jeg får tilbake av opplevelse! :smiley:

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Her gjør altså båtbransjen det kunststykke å klare å få kunder og potensielle kunder til å betale i dyre dommer og stille seg i kø for å motta reklame.

Så klart. Fordelene er at vi kan fingre med og mase om båter vi aldri vil få råd til, tukle med ting som går lett i stykker, og ta med poser og papir med konkurrentenes logoer til dem som selger utstyr vi har råd til. :lol: Billig moro, egentlig, men jeg skal innrømme at messer er mest for klåfingre som ikke klarer seg med lesestoff og lærerike og helt gratis vandringer langs bryggene.
Link to post
Share on other sites

Den norske sjømann som trosser vær og vind for å klare sitt utkomme,

er kjent for å tilhøre en sindig og modig mennesketype som ikke går i flokk,

er pris- og kvalitetsbevist, og som heller ikke lar seg lure av alskens markedsføringstriks.

 

Ja. så gidder de heller ikke å stampe i 2 timers motsjø, en vei, for så bruke 1 time for å finne førtøyningsplass.

 

Men båtfolk derimot....... :wink:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer så klart! Med familien. Dette blir fest!

 

Her kan man, uten kjøpepress, få se det meste av utstyr og spørre og grave så mye man vil. Lesestoffet jeg får med meg gratis er sikkert verdt mye mer enn inngangspengene. Jeg er også veldig interessert i båtdetaljer, selv om jeg ikke er potensiell kjøper.

 

Ellers er jeg helt enig i at man ikke uten videre bør la seg lure av såkalt "messerabatt". Jeg får nok bedre priser hos min faste forhandler.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Messa er nesten som et must på en måte vi her nede er litt bortskjemte som var vant til Sjølyst og nå helt til lillestrøm. ja vi skulle skamme oss når jeg sitter og leser at dere reiser fra mandal i sør til Ålesund i vest og Trøndelag i ++++++ i nord for og komme hit og tømme lommeboka.

Det er vist endel nyheter der i år.

 

ja vi sees :cheers::flag::sailing:

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Her gjør altså båtbransjen det kunststykke å klare å få kunder og potensielle kunder til å betale i dyre dommer og stille seg i kø for å motta reklame.

Og fallbyr skamdyrt utstyr som kjøpes langt rimeligere på nettet.

Ikke sjøklare båter man selv må hente på et jorde i søreuropa.

Du er jammen en positiv kar du Lasse! Får nesten inntrykk av at du ikke skal på messa!?

Nei, spar pengene dine du (2-300.-), og kjøp deg et tau til båten din.

Jeg skal til Lillestrøm (som forøvrig er 100 ganger mer egnet til båtmesser, enn sjølyst var), og jeg GLEDER MEG!!!

Link to post
Share on other sites

Nå sitter jeg litt langt fra der hvor det skjer, kommer vel meg ikke nedover i perioden heller for å få med seg messen... :confused:

 

Var det noen som så noen sjokktilbud på Silver Eagle der eller...? :wink:

 

Forrige gang jeg var på messa, så var det veldig mange båter med sånne "kun etter avtale" skilt for å komme ombord å ta en titt. :nonod:

Det var noen skjærgårdsjeeper også, med putesett som kostet mer en salongen hjemme i stua, vet ikke om det sier mer om salongen i stua en om putesettene da... :lol:

Link to post
Share on other sites

Det var noen skjærgårdsjeeper også, med putesett som kostet mer en salongen hjemme i stua, vet ikke om det sier mer om salongen i stua en om putesettene da... :lol:

Etter at lommeboken er rensket for godt over 40000,- :cryin: etter kjøp av ny salong til den ene stuen hjemme (den andre får vente!), sier det vel mest om båtutstyrsprisene!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Etter at lommeboken er rensket for godt over 40000,- :cryin: etter kjøp av ny salong til den ene stuen hjemme (den andre får vente!), sier det vel mest om båtutstyrsprisene!

 

Lars H.

Denne var dyp - virker salongprisen inn på båtutstyrsprisene, eller omvendt?

 

Det koster ikke så mye å se - utover at man faller til ro eller blir oppjaget......

 

Kan hende at noen har informasjon om utvikling av telekommunikasjon...........

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg skal selvfølgelig på messen, bare 5 min unna hjemmefra. Og nå som jeg er pensjonist skal jeg ta turen en formiddag i uken, ikke så mye stress da. Båt har jeg og skal ikke bytte, men å gå rundt og prate med andre besøkende og med de som står på stand, er trivelig. Kanskje det er noe interessant elektronikk en kan kikke nærmere på? Det blir neppe noe særlig handling, kanskje noen små billige duppeditter? Men jeg har da handlet litt større ting der før. Tok en gang trikken hjem fra Sjølyst med dassring rundt halsen og et digert anker over skulderen! Får vel ta en tur på Standen for Sagabåtene og takke disponenten for at han har lagt ut link til Sagaforumet (som jeg driver) på deres egne web-sider!

 

Lars H.

(som har bestilt utsetting 1. uke april. må vel sage råk i isen først!)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også satt av siste søndagen til båtmessen, i håp om jeg kan gjøre noen kupp på duppedingser som utstillerne ikke gidder ta med seg hjem... og selger til gi bort pris til meg..

 

Optimist er jeg nok skal du se..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg skal selvfølgelig på messen, bare 5 min unna hjemmefra. Og nå som jeg er pensjonist skal jeg ta turen en formiddag i uken, ikke så mye stress da. Båt har jeg og skal ikke bytte, men å gå rundt og prate med andre besøkende og med de som står på stand, er trivelig. Kanskje det er noe interessant elektronikk en kan kikke nærmere på? Det blir neppe noe særlig handling, kanskje noen små billige duppeditter? Men jeg har da handlet litt større ting der før. Tok en gang trikken hjem fra Sjølyst med dassring rundt halsen og et digert anker over skulderen! Får vel ta en tur på Standen for Sagabåtene og takke disponenten for at han har lagt ut link til Sagaforumet (som jeg driver) på deres egne web-sider!

 

Lars H.

(som har bestilt utsetting 1. uke april. må vel sage råk i isen først!)

Det går formentlig historier om en kar som gikk med en dassring om halsen - denne historien er særlig godt kjent i USA. Den gang skulle man undersøke hvordan opplysninger om rosa maling av ringen virket inn på observasjonsevnen til folk. Historien har mange ingredienser.....

 

 

Jeg visste ikke at det var Lars H som gikk med en rosa dassring nedover Karl Johan i Oslo for noen år siden

 

Er det riktig at malingen ikke hadde tørket?

 

Nå er endelig historien bekreftet - tidligere trodde jeg at historien her på BP bare var en oppdiktning....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...