Jump to content

Poseidon på NRK-Rogaland kl 1840


Poseidon

Recommended Posts

Har prøvd å se opptaket på NRK sin web-side og fikk jo sett det (Grattis :flag: ), men det stanset opp noen ganger, lydbåndet gikk bare med 10% av normal hastighet et sted. Har prøvd flere ganger.

 

Er dette bare hos meg, eller?

Stoppet innimellom hos meg og, men gikk ikke glipp av noen ting!

Synd det var så lite fra motorrommet da, det var jo det som var intressant :wink:

Link to post
Share on other sites

Hos meg stopper alt slikt og det blir stående å buffre seg. Det går greit noen få minutter så stopper elendigheten. Gjelder web TV. Nettradion har også hull hvor det blir stille. Er det hos meg eller på nettet feilen ligger.

Jeg ringte feilmeldingen og :discuss: om feil men det har jeg gjordt mange ganger.

 

:sad: Canal digital :sad:

Link to post
Share on other sites

Hos meg stopper alt slikt og det blir stående å buffre seg. Det går greit noen få minutter så stopper elendigheten. Gjelder web TV. Nettradion har også hull hvor det blir stille. Er det hos meg eller på nettet feilen ligger.

Jeg ringte feilmeldingen og :discuss: om feil men det har jeg gjordt mange ganger.

 

:sad: Canal digital :sad:

Sjekk hastigheten din HER. Er ikke sikkert du har den hastigheten du har bestillt.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

[

 

Gladiator Hos meg stopper alt slikt og det blir stående å buffre seg. Det går greit noen få minutter så stopper elendigheten. Gjelder web TV. Nettradion har også hull hvor det blir stille. Er det hos meg eller på nettet feilen ligger

 

---------------------------

 

Hadde også liknende problemer tidligere. Det viste seg da at jeg har en skjermbeskytter som slår seg på etter ca 10 min. Hver gang jeg hadde sett video/web-tv i ca 10 min stoppet det opp. Nå slår jeg av skjermbeskytteren eller setter tiden før den skal slå seg på til lenger enn det videoinnslaget er. Etter jeg forsøkte det, har det fungert helt fint å se video/TV...... kanskje det er her problemet ligger hos flere.......?

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På en annen av mine maskiner gikk det senere nesten helt perfekt (hengte seg bare opp en gang helt på slutten), så det kan ikke ligge i linjen. Kanskje for mange BP-medlemmer som skulle se dette samtidig. :rolleyes:

 

Skjermbeskytteren er vel neppe aktuelt i dette tilfelle siden innslaget jo er kortere enn aktivitetspausen som må til for å få startet skjermbeskytteren.

Link to post
Share on other sites

Hastigheten sjekket jeg og den var ca halvparten av hva jeg betaler for. Prøvde en gant til etterpå og da var det full fart.

Det er ikke noen skjermsparer igang her. Stoppene kommer mye tettere enn noen skjermsparer, ca hvert 2 min. Jeg er ikke helt sikker på tidene for jeg gidder ikke se på slikt.

Her er det bare å åpne lokket så er jeg igang 24tx7d. Slipper å sitte å vente på maskinen.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Gå inn på nrk.no

Klikk på "Nett-TV" (i menyen til venstre under TV)

Klikk på "Distrikt" i det nye vinduet som kommer opp

Klikk så på "NRK Rogaland", så "TV" og så "Rogalandsnytt"

Dermed er det bare å velge sendingen for 17/3

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Finnes det en fiks måte å lagre innslaget til egen disk?

Kjører du Linux er det enkelt (ingen kostnader slik som under

Windows) :

 

mplayer - dumpsteam -dumfile <fil.mpg> mss://<adr. til streamfile>

 

Dette gjør jeg hver fredag når VOR sendes på NRK.

 

Eksempel : mplayer -dumpstream -dumpfile Volvo_17.wmv mms://straumod.nrk.no/Sport/VOR/2006-03-10/Verdens_st_rste_havseilas_17_32_900_149021_20060310_223503.wmv

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

En artig sak : Sønnen min på 15 år hadde den såkalte "arbeidsuken" på skolen sist uke og hadde i den forbindelse fått seg "jobb" hos TV-fotografen som laget innslaget om Poseidon! Han hadde en uforglemmelig tur på fjorden med en fantastisk flott båt, var med og redigerte opptakene etterpå, og var selvsagt MEGET godt fornøydd med resultatet som ble vist på TV ! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...