Jump to content

Er det mange fra Ytre Østfold (Moss/Fr.stad/Sarp) her?


Ankermann

Recommended Posts

Det er jo en del aktivitet fra vårt distrikt (og noen utenom :diving:) her i forumet, det er jo knallbra :discuss:

Bør vel bli et båttreff til sommeren også da... Rart å se alle i levende live :lol:. Det er nok flere typer mennesker her vil jeg tro... I militæret var vi nesten alle like i uniform, på fritiden så vi forskjellen :crazy:

 

I hvilken båt/bås er vi... Jeg for min del ferdes som familiefar med unger i båten, minstemann kommer om få uker :yesnod:

 

Er det noen som har vært med på båttreff tidligere og har (god) erfaring med dette?

 

Vil referere en gang til fra innlegget ditt:

 

Jeg for min del ferdes som familiefar med unger i båten, minstemann kommer om få uker

 

Det er fantastisk at du blir småbarnfar.

 

 

 

Båt kan vi kjøpe mange ganger i livet - men barn kan vi ikke få så ofte vi vil.

 

 

Ønsker deg lykke til med nytt familiemedlem - håper du stimulerer familiemedlemmet til videre sjøliv.

 

 

 

i

Link to post
Share on other sites

I hvilken båt/bås er vi... Jeg for min del ferdes som familiefar med unger i båten, minstemann kommer om få uker :yesnod:

Ikke så ofte jeg er her inne kan jeg merke... Men jeg svarer for Trulte og meg jeg. Vi er bare oss to og rottweilertispa Tia på 2 1/2 år. Ferske som båteiere, men vi gleder oss masse til vi får båten på vannet :yesnod: Båttreff høres spennende ut Ankermann, vi er nok med. Har meldt oss på Hortentreff i juni (langtur :diving: )

Link to post
Share on other sites

Vil referere en gang til fra innlegget ditt:

 

Jeg for min del ferdes som familiefar med unger i båten, minstemann kommer om få uker

 

Det er fantastisk at du blir småbarnfar.

Båt kan vi kjøpe mange ganger i livet - men barn kan vi ikke få så ofte vi vil.

Ønsker deg lykke til med nytt familiemedlem - håper du stimulerer familiemedlemmet til videre sjøliv.

i

Mini skal tidlig bli sjømann... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Rigtignok er jeg "ekta Siddis" fra Stavanger, men har bodd på Østlandet fra -69. Først i Oslo, så på andre siden av fjorden i Røyken, så tilbake til Oslo og så til Skjetten i Skedsmo. Men båten vi liggende i Son i Oslofjorden.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ikke så ofte jeg er her inne kan jeg merke... Men jeg svarer for Trulte og meg jeg. Vi er bare oss to og rottweilertispa Tia på 2 1/2 år. Ferske som båteiere, men vi gleder oss masse til vi får båten på vannet :yesnod: Båttreff høres spennende ut Ankermann, vi er nok med. Har meldt oss på Hortentreff i juni (langtur :diving: )

Har du vært på treff før eller? Evt Hortentreffet tidligere?

Link to post
Share on other sites

Jæløya-gutt. Men havnet etter noen år MIDT i fjorden. Hurum :flag:

 

Det samme kan jeg fortelle om NIKITA også. Desverre for han havnet han på ILA! Landsfengsel. (Nærmeste nabo)

Hvordan er oppmøtet for Hortentreffet? Og er det familievennlig / barnevennlig?

Link to post
Share on other sites

Hei Ankermann

Jeg er nok kanskje like gammel som deg og bor i Moss. Det har jeg gjort hele tiden :)

 

Og du da hvor bor du?

 

Ellers er jeg en av utbryterne på forumet her da, som ikke har båten i sjøen.

Men til Horten treffet skal jeg med annen båt :flag:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Har du vært på treff før eller? Evt Hortentreffet tidligere?

Nei, har aldri vært på treff før... Men er veldig sosiale av oss, så kan tenke meg at vi vil trives på treff :wink:

 

Hvordan er oppmøtet for Hortentreffet? Og er det familievennlig / barnevennlig?

Det jeg har hørt om hortentreffet er at det er for hele familien. Det skal være flere småbarn der. Sjekk ut denne linken

 

Når det gjelder alder så er både trulte og jeg under 30...

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Rigtignok er jeg "ekta Siddis" fra Stavanger, men har bodd på Østlandet fra -69. Først i Oslo, så på andre siden av fjorden i Røyken, så tilbake til Oslo og så til Skjetten i Skedsmo. Men båten vi liggende i Son i Oslofjorden.

Lars H.

 

Jeg kunne tenke meg å foreslå Lars H. som æresmedlem av Oslofjorden Øst.

Han har gjennom svært lang tid vist seg å gi seriøse bidrag til BP.

 

 

Jeg har nesten lyst til å utfordre andre med å si:

 

ingen andre er så seriøse som Lars H. i Oslofjord Øst.

Link to post
Share on other sites

Hei Ankermann

Jeg er nok kanskje like gammel som deg og bor i Moss. Det har jeg gjort hele tiden :)

 

Og du da hvor bor du?

 

Ellers er jeg en av utbryterne på forumet her da, som ikke har båten i sjøen.

Men til Horten treffet skal jeg med annen båt :flag:

Fredrikstad gutt her :yesnod:

 

Hvorfor med annen båt da, det er vel sommer når Hortentreffet er...

Link to post
Share on other sites

Fordi jeg bruker båten i Vansjø :sailing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Ser ut som at Hortentreffet er store saker, meget bra initiativ... Men det må vel være mulig å samle noen på denne siden av fjorden også... Om ikke så stort - blir lett en i mengden om det blir for stort, eller tar jeg feil av Hortentreffet...

Link to post
Share on other sites

Ser ut som at Hortentreffet er store saker, meget bra initiativ... Men det må vel være mulig å samle noen på denne siden av fjorden også... Om ikke så stort - blir lett en i mengden om det blir for stort, eller tar jeg feil av Hortentreffet...

Hm... Er ikke helt enig i "en i mengden"-tanken din, men jeg har jo aldri vært på treff, så det kan jo være du har rett. Vi er veldig positive til et mindre treff på denne siden av fjorden også da :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hm... Er ikke helt enig i "en i mengden"-tanken din, men jeg har jo aldri vært på treff, så det kan jo være du har rett. Vi er veldig positive til et mindre treff på denne siden av fjorden også da :yesnod:

Jeg aner ikke om en blir en i mengden, venter spent på en erfaring her. Jeg har ikke vært på Hortentreffet eller andre treff før...
Link to post
Share on other sites

Jeg kunne tenke meg å foreslå Lars H. som æresmedlem av Oslofjorden Øst.

Nå må du slappe av, jeg har båten på østsiden i Son, men jeg er jo alltid på tur på andre siden?

 

Nordover har jeg aldri ligget på østsiden noen gang, og sydover drakk jeg kaffe en gang i Kulpe. Og så fyller jeg diesel i Kambo. Ellers må en ned mot Hvaler for å finne meg på øst siden.

 

Men på vestsiden? Håøya, Gråyøa, Sætre, Sandspollen, Ranvikholmen, Holmbsbu, Kommersøy, Horten, Åsgårdstrand osv.

 

Men jeg må jo si at Son er perlen blant perler! Havnen der jeg ligger er 100% flott, og stedet Son,- ja, jeg skal samle litt bilder fra nå og tilbake sånn etter hvert. Det er litt av et sted! Kommer med bildene en eller annen gang. Kanskje der blir litt som det jeg har samlet om Kommersøy der vi er de fleste helgene? Hva jeg har skrevet om Kommersøy finner du på mine hjemmesider trudelutt.com med direktelink her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke dere også????VESTFOLD MOT ØSTFOLD :lol::lol:

 

At-le

Ser bare gråvær :lol:

 

Hvordan er oppmøtet for Hortentreffet? Og er det familievennlig / barnevennlig?

Solen skinner bestandig, barnevennlig er en selvføglighet. Oppmøtet er mye bedre enn forventet

 

 

Ser ut som at Hortentreffet er store saker, meget bra initiativ... Men det må vel være mulig å samle noen på denne siden av fjorden også... Om ikke så stort - blir lett en i mengden om det blir for stort, eller tar jeg feil av Hortentreffet...

Blir fort lite, møt opp på riktig side så blire ille morro :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Men jeg tar ofte veien om indre enfold fra Skjetten til Son for å slippe køen.

(da passerer jeg også et sted som heter "Vidotta". Det er sant!)

Vet dere forresten hva Enebak heter i flertall?

Jo, - tobakk!

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...